parre Postad 4 November , 2004 Rapport Postad 4 November , 2004 Tänkte posta alla HH's ur en HU SnG mot Fysikern som jag nyss spelade, med kommentarer, utom de som någon av oss foldade preflop mot en enda höjning. Hand 1: Players: andkan (2,000.00 in seat 1) Fysikern (2,000.00 in seat 2) Dealer: Fysikern Small Blind: andkan (15.00) Big Blind: Fysikern (25.00) andkan was dealt: Qs - 6s andkan Raise (60.00) Standardraise. Fysikern Raise (140.00) Blir re-raisad. Fysikern vet nog om mitt rykte som überaggro lös tomte, så jag väljer att slå om för att kolla vad han är gjord av... andkan Raise (420.00) Fysikern All-In (1,835.00) andkan Fold Fysikern Payback (1,505.00) När han re-raisar all-in är det inget snack om saken. Muck-muck! Hand 3: Players: andkan (1,530.00 in seat 1) Fysikern (2,470.00 in seat 2) Dealer: andkan Big Blind: Fysikern (25.00) Small Blind: andkan (15.00) andkan was dealt: 4d - Kd andkan Raise (60.00) Fysikern Call (50.00) En 3x BB raise från mig på knappen är ej så ovanligt.. händer rätt ofta. Flop 2d - Td - Ad Fysikern Check andkan Check Floppa nötter är kul. Turn 2d - Td - Ad - 3h Fysikern Check andkan Check Slooowplay. Kom igen fysikern, träffa näst bäst! River 2d - Td - Ad - 3h - 3s Fysikern Check andkan Bet (150.00) Betar pott. Ingen action. Död skithand Fysikern Fold andkan Payback (150.00) andkan didn't show hand Hand 6: Players: andkan (1,620.00 in seat 1) Fysikern (2,380.00 in seat 2) Dealer: andkan Big Blind: Fysikern (25.00) Small Blind: andkan (15.00) andkan was dealt: 6h - 6d andkan Raise (60.00) Fysikern Call (50.00) Ännu en knappraise som inte betyder ett skit. Fysikern har dock släppt en mörk eller två, och inte re-raisat tillbaka förutomf örsta handen. Har ingen anledning att inte fortsätta höja. Flop 2c - Kd - Td Fysikern Check andkan Bet (25.00) Betar svagt för att se vad han gör. Nu i efterhand verkar detta bet oerhört konstigt. Fysikern Raise (120.00) En raise. Har han verkligen så bra? Tror snarare att han annar stor svaghet hos mig och försöker utnyttja detta. Han kan i och för sig ha ett drag eller en 2, kanske en T. andkan Raise (485.00) Väljer att re-raisa då jag tror att jag kan ha bäst hand samt för att han eventuellt lägger en tia. Försöker han köpa potten så vill jag ha en fold här och inte ge han chansen att träffa på turn/river. Fysikern Fold Wee! ParreGlad! Hand 10: Players: andkan (1,830.00 in seat 1) Fysikern (2,170.00 in seat 2) Dealer: andkan Big Blind: Fysikern (25.00) Small Blind: andkan (15.00) andkan was dealt: Jh - Ad andkan Raise (60.00) Fysikern Call (50.00) No comments. I plead the sixth. Flop 2s - Ac - 4d Fysikern Check andkan Check Checkar bakom. Tror att det är store chans att få lite deg av honom om jag slowplayar topparet här. Turn 2s - Ac - 4d - 7h Fysikern Check andkan Bet (90.00) Fysikern Fold andkan Payback (90.00) Standard turnbet, standardfold av honom. Hand 11: Players: andkan (1,905.00 in seat 1) Fysikern (2,095.00 in seat 2) Dealer: Fysikern Big Blind: andkan (25.00) Small Blind: Fysikern (15.00) andkan was dealt: 2h - 7c Fysikern Call (10.00) andkan Check Billig flop med min favvohand. Gulligt. Flop 8d - Jh - 9s andkan Bet (25.00) Fysikern Call (25.00) Inget spec. med detta, betar halvpott och får syn. Turn 8d - Jh - 9s - Tc andkan Bet (150.00) Sätter hålstegen och betar ut. Fysikern Raise (300.00) andkan Call (150.00) En minire-raise. Usch vad jobbigt! Har han damen? Väljer trots det att syna och avvakta floden. Så aggro som jag spelat så är det möjlig att han sätter mig på sämre kort än honom även om han inte har damen. River 8d - Jh - 9s - Tc - Kc andkan Check Fysikern Check andkan shows: 2h - 7c (a straight, jack high) Fysikern didn't show: Ah - 3c (high card ace) Syndafloden kom inte over mig, utan jag håvar istället in en fin pott med bästa texashanden och träffad hålstege. Ska jag beta här? Känns inte som det. Får jag omslag vet jag inte var jag står men antagligen är jag slagen. Betar jag och får ett rejält omslag så får jag ofta lägga mig, även om han kan ha tvåpar eller liknande. Hand 16, 12-15 går ingen hand längre än floppen. Players: andkan (2,190.00 in seat 1) Fysikern (1,810.00 in seat 2) Dealer: andkan Big Blind: Fysikern (25.00) Small Blind: andkan (15.00) andkan was dealt: Qs - 6s andkan Raise (60.00) Fysikern Call (50.00) Nämnde jag att jag brukar höja på knappen? Flop Ks - Ad - Jc Fysikern Check andkan Check Turn Ks - Ad - Jc - Ts Fysikern Check andkan Bet (150.00) Fysikern Call (150.00) Hålstege äger. Dags att beta lite. River Ks - Ad - Jc - Ts - 3d Fysikern Check andkan All-In (1,965.00) Fysikern Fold andkan Payback (1,965.00) Stort misstag av mig här. Får ju bara syn av en hand innehållande Q i detta läge, i alla fall av vettig motspelare. Spelat för mycket mot pajjasr som ser tvåpar som superultramonsterdeluxe i detta läge, alternativt tänker: ”ALLIN MEANS BLUFF: I SAW IT ON THE WPT” och synar. Men, hur mycket ska jag beta här? Potten är på 450. Jag vill inte att han ska få se mina kort gratis (det får han göra nu på forumet istället). Ska jag beta pott? Känns inte som om han synar ett pottbet på rivern, men han synade i och för sig turnen. Kanke är ett pottbet lagom mycket? Eller ska jag kanske beta 2/3 pott? Det låter lagom, 300 marker i en pott på 450. Lagom mycket så han synar, kanske till och med slår om lite, och jag vinner en fin pott. Next time! Hand 17: andkan (2,430.00 in seat 1) Fysikern (1,570.00 in seat 2) Dealer: andkan Big Blind: Fysikern (25.00) Small Blind: andkan (15.00) andkan was dealt: Qc – Qd Har börjat limpa lite (men jättelite) mer och väljer att limpa nu igen. andkan Call (10.00) Fysikern Raise (40.00) andkan Call (40.00) Här har jag guldläge att slå om. Vet inte varför jag inte gör det – verkar rätt idiotiskt. Flop As - Ks - 5s Fysikern Bet (115.00) andkan Raise (230.00) Fysikern All-In (1,390.00) andkan Fold Fysikern Payback (1,275.00) Jävla skithelveteshorapafittflop. Jag är körd, börjar babbla på I chatten, varpå jag limit-raisar, han går all-in, jag viker. Ännu en hand jag spelar katastrofalt. Fysikern wins: 590.00 Hand 21: Players: andkan (2,190.00 in seat 1) Fysikern (1,810.00 in seat 2) Dealer: andkan Big Blind: Fysikern (25.00) Small Blind: andkan (15.00) andkan was dealt: Qh - Qc andkan Call (10.00) Fysikern Check Ännu en gang limpar jag. Fysikern har rätt ofta foldat sin stora mörk mot mina höjningar från knappen och det vill vi ju inte. Jag försöker ännu ett slowplay. Flop Qs - 3c - Jc Fysikern Check andkan Check Standard att checka bakom här? Fysikern borde rimligtvis ha betat ut på ett färgdrag, om han inte vill semibluffa all-in på det. I så fall får han väl dra gratis, men jag tror att han snarare har jack shit. Turn Qs - 3c - Jc - 3s Fysikern Bet (25.00) andkan Call (25.00) Väljer att bara syna här igen. Har ju nästnötterna och vill inte skrämma bort en Fysiker från sin trygga datorskärm uppe i Norrland River Qs - 3c - Jc - 3s - 8c Fysikern Check andkan Bet (300.00) Fysikern Fold andkan Payback (300.00) Har tidigare sagt I chatten att nu ska jag fan börja överbeta. Betar därför dubbla potten. Fysikern tänker länge som fan, säger ”Jag tror att åttorna står”, varpå han tyvärr lägger sig. Betar jag för mycket med näsnötterna här igen? Hand 24: Players: andkan (2,240.00 in seat 1) Fysikern (1,760.00 in seat 2) Dealer: Fysikern Big Blind: andkan (25.00) Small Blind: Fysikern (15.00) andkan was dealt: 6h - Tc Fysikern Call (10.00) andkan Check Flop 9d - 4s - Jd andkan Bet (100.00) Fysikern Call (100.00) Experimenterat lite med överbets. Så jag överbetar. Och får syn. Med nånstans mellan enormt få och noll outs. Turn 9d - 4s - Jd - Jc andkan Check Fysikern Check River 9d - 4s - Jd - Jc - 5h andkan Bet (175.00) Hmm. Jag kanske kan köpa potten trots allt. Har Fysikern något? Kan jag få honom att släppa en femma, eller en fyra? Värt ett försök Fysikern Raise (525.00) andkan Fold Fysikern Payback (350.00) Nu vart det inte så roligt längre... Hand 25: Players: andkan (1,940.00 in seat 1) Fysikern (2,060.00 in seat 2) Dealer: andkan Big Blind: Fysikern (25.00) Small Blind: andkan (15.00) andkan was dealt: Kc - Tc andkan Raise (60.00) Fysikern Call (50.00) Flop Kd - 7h - 2h Fysikern Check andkan Bet (300.00) Fysikern Fold andkan Payback (300.00) Bara för att visa att mina överbetar som jag körde då och då på floppen inte alltid var helt värdelösa. Nu hade jag i och för sig träffat... Hand 27: Players: andkan (2,030.00 in seat 1) Fysikern (1,970.00 in seat 2) Dealer: andkan Big Blind: Fysikern (25.00) Small Blind: andkan (15.00) andkan was dealt: Jh - As andkan Raise (60.00) Fysikern Call (50.00) Jag säga – knulla limpningen, limpningen för fega tomtar, YO! Flop 5d - Tc - Qh Fysikern Check andkan Bet (150.00) Ett ganska så vanligt scenario. Fysikern Raise (300.00) Äcklig limitraise igen. Han kan mycket väl ha träffat, tror jag faktiskt att den betyder. Väljer att syna då jag trots allt har ett överkort till bordet + hålstegdrag, plus att jag vill avvakta och se hur han spelar i fortsättningen. Dessutom kostar det mig 150 till i en pott som nu är 600, låter billigt. andkan Call (150.00) Turn 5d - Tc - Qh - Ad Fysikern Check andkan Check Visst fan klonkar man in esset. Jag väljer att checka då jag i detta läge inte vill ha omslag om jag betar, plus att jag inte vill representera esset. Chansen finns ju att her Fys sitter på en stege, trots att Newton’s lagar talar emot det. River 5d - Tc - Qh - Ad - 6s Fysikern Check Nu känns det som om jag har bäst hand och att Fysikern vill få en billig showdown. andkan Bet (300.00) Potten är stor – 750. Väljer att mjölkbeta 300, vilket är ett bet jag tror att han kan syna med en del sämre händer, typ damer eller eventuellt så lågt som tior. Det kommer även hindra honom från att beta tvåpar hårt, chansen är att han synar en del händer han hade höjt med om han har mig slagen. Fysikern Call (300.00) andkan shows: Jh - As (a pair of aces) Fysikern didn't show: 3c - Qc (a pair of queens) Post mortum – korrekt lirat denna hand? andkan wins: 1,350.00 (with a pair of aces) Hand 29: Players: andkan (2,720.00 in seat 1) Fysikern (1,280.00 in seat 2) Dealer: andkan Big Blind: Fysikern (25.00) Small Blind: andkan (15.00) andkan was dealt: Jd - Qc andkan Call (10.00) Fysikern Check Väljer att limpa denna gang. Kul med variation. Flop 3d - Qd - Td Fysikern Check andkan Bet (25.00) Fysikern Call (25.00) Floppar top-par och tredje-nötfärgdraget. Betar halvpott, får syn. Undrar var jag står nånstans... Turn 3d - Qd - Td - 9h Fysikern Check andkan Bet (100.00) Fysikern Raise (375.00) andkan Call (275.00) Nu blev det hela tillspetsat. Jag betar pott och Einstein vaknar till liv inom Fysikern och han väljer att re-raisa mig 275 till. Tänk tänk tänk. Har han färgen? Njae. Eller? Hmm. Har han höga färgen? Nej, eller, njae... Kan han ha satt stegen? Mjo, det är väl en möjlighet. Bluffar han? Också möjligt. Kan han ha par/tvåpar? Mycket möjligt. Har jag outs? Mot allt utom A/K-hög färg så. Kan han ha nakna esset/kungen? Hmm. Aja, Call baby! River 3d - Qd - Td - 9h - 3h Fysikern All-In (855.00) andkan Fold Fysikern Payback (855.00) Här kan inte jag hitta en enda hand som han kan ha som jag slår. Foldar. Efteråt sa han på IRC att han hade KQ, mycket bra spelat den handen måste jag säga, hade haft oerhört svårt att syna även med stege i detta läge. Satte dig faktiskt på 3x så min read var helt galen den med Hand 33: layers: andkan (2,395.00 in seat 1) Fysikern (1,605.00 in seat 2) Dealer: andkan Big Blind: Fysikern (50.00) Small Blind: andkan (25.00) andkan was dealt: 7h - Ts andkan Raise (75.00) Fysikern Call (50.00) Flop 4h - 7d - 8h Fysikern Check andkan Bet (200.00) Han checkar och jag betar. Har ju trots allt mittenparet. Fysikern Raise (675.00) Blir höjd. Hmmm. Det luktar inte monster det här. Drag? Par? Bluff? andkan All-In (2,095.00) På något sätt tyckte jag att hans bet andades lite svaghet. Jag väljer att re-raisa, jag tror han är kapabel till att släppa många händer här, eventuellt toppar också. Hittills har all-in re-raises respekterats vid detta bord... Fysikern All-In (830.00) ... något som Fysikern tänkt ändra på. andkan Payback (790.00) Fysikern shows: 7c - 9c andkan shows: 7h - Ts Här var visst hans read fel, för en gangs skull! Jaa! Han har bara tre outs! Känner segeryran sänka sig över mig; turn och river blir en ren formalitet.... Turn 4h - 7d - 8h - 2h Nu har han bara två outs. Hjärternian ger mig färg. River 4h - 7d - 8h - 2h - 9s Fysikern wins: 3,210.00 (with two pairs, nines and sevens) Där får man sig en lektion I poker av en bra spelare. Skickligt träffat, säger jag bara, och sörjer förlusten av mer än halva stacken. Nu är det uppförsbacke! Hand 37: Players: andkan (815.00 in seat 1) Fysikern (3,185.00 in seat 2) Dealer: andkan Big Blind: Fysikern (50.00) Small Blind: andkan (25.00) andkan was dealt: Qh - 6c andkan Raise (125.00) Fysikern Call (100.00) Min enda fråga – ska jag trycka all-in direct här? Flop 3s - 4d - 4h Fysikern Check andkan All-In (665.00) Fysikern Call (665.00) Standardmove av mig. Har han inte träffat foldar han för det mesta. Han tänker... Kommer han syna med A-high??? Nej – han tänkte inte. Han skrev bara följande i chatten innan han synade: ”Parre, du har max 2 outs!”. Jag slår volter av glädje när han vänder upp A4 och jag har runner-runner färg eller runner-runner kåk som räddar mig. Turn 3s - 4d - 4h - 8h River 3s - 4d - 4h - 8h - Jh Fysikern shows: 4c - Ac (three of a kind, fours) andkan shows: Qh - 6c (a pair of fours) Fysikern wins: 1,630.00 (with three of a kind, fours) Tror jag fått med de flesta händerna där det var hyfsat relevant action i. Tänkte att detta kanske kan vara intressant att se, det är i alla fall så som jag spelade HU Texas mot Fysikern denna eftermiddag, finns kanske några skoj händer där också. Kommentarer, någon? * RP - QoS * Citera
Hjort Postad 4 November , 2004 Rapport Postad 4 November , 2004 Känns som din standardtaktik är att beta skräp och sedan checka för det mesta om du träffar en stor hand. Jag skulle rekommendera att du börjar beta dina bra händer också. Check, bet, monsterraise är inte direkt något bra sätt att få in pengar när du har en stark hand. Citera
summlan Postad 5 November , 2004 Rapport Postad 5 November , 2004 intressant läsning, gjorde morgonen lite lättare att tas med Citera
jackbalsam Postad 5 November , 2004 Rapport Postad 5 November , 2004 Känns som din standardtaktik är att beta skräp och sedan checka för det mesta om du träffar en stor hand. Jag skulle rekommendera att du börjar beta dina bra händer också. Check, bet, monsterraise är inte direkt något bra sätt att få in pengar när du har en stark hand. Det jag tänkte på också. Citera
parre Postad 5 November , 2004 Författare Rapport Postad 5 November , 2004 Bra råd. Mycket möjligt att det är så. Ska kolla hela HH'n när jag kommer hem - det är ju trots allt bara ca 1/3 av händerna jag postade, de med relevant action. En hel del händer togs ju på floppen eller kom inte ens till floppen. Ska kolla vad jag hade i de lägena då jag hade bra kort. Själv kände jag att jag varierade mitt spel rätt bra men jag kan ju ha fel, därför jag postar detta. Tycker att HU SnG är riktigt skoj att spela och att jag är bättre än 90% av 24-tomtarna... men det är ju roligare att spela mot de som är bättre än en själv Citera
Gliz Postad 5 November , 2004 Rapport Postad 5 November , 2004 Måste bara säga mycket roligt att läsa, good action here ! Citera
parre Postad 5 November , 2004 Författare Rapport Postad 5 November , 2004 Om jag orkar så lägger jag upp fler sådana här om jag hamnar i någon intressant HU-match ifall det finns intresse. Citera
Recommended Posts