Gå till innehåll

Allt om SnG-resultat!


Kidder

Recommended Posts

Undrar om det är nån som har en liknande svit, spelar på Partys SnG.

Jag bröt sviten igår med att bli 3:a, jä-ligt skönt kan jag säga....

Kan meddela att dom sista SnG blev inte helt optimalt spelade just pga

rädslan att hamna utanför the money....

 

* Gör om och klistrar som ännu en samlingtråd för resultat - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 97
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo, jag har upplevt samma sak fast på Pacific. Inte en enda itm på 20 turneringar och nästan hälften 4:e platser. Jag gav upp.

 

Säg inte så, jag blir så ledsen, faktum var att det gick bra i början

av min SnG karriär, men nu tvekar jag precis som du......spelar 10$ nivån

vilket inte borde vara rent förskräckligt svår att slå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var precis likadant för mig. Jag spelade kanske 30 sngs med väldigt bra resultat, ROI > 50%. Sen gick det utför. Känslan när jag spelade de sista av mina förlustturneringar var i princip att jag satte mig för att förlora, och om jag nu vann eller kom itm så skulle det knappt gör någon skillnad ändå.

 

Jag planerar inte att spela sngs igen förrän mitt cashgame börjar gå riktigt dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade kanske 30 sngs med väldigt bra resultat

 

Det är ganska lite att gå på, bör spela betydligt fler innan man kan säga något.

 

Pacific. Inte en enda itm på 20 turneringar och nästan hälften 4:e platser

 

Gör en grov uppskattning men har nog lirat en bra bit över 1000 SnG's, förmopdligen över 2000 med mycket bra resultat. Har nyligen haft en liknande streak och bestämt mig för ett uppehåll nu. Det är verkligen inte kul när det händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ganska lite att gå på, bör spela betydligt fler innan man kan säga något.

 

Ja, det är ju absolut för lite för att man ska kunna avgöra om framgången berott på nåt annat än tur. Men oavsett varför det gått bra var det för tungt att fortsätta när det plötsligt tokvände.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men oavsett varför det gått bra var det för tungt att fortsätta när det plötsligt tokvände.

 

Kan inte annat än att hålla med, det är riktigt tungt. Det vanligaste felet man gör är väl att man börjar fundera istället för att bara köra på som vanligt. Påminner mycket om hur det är i andra sporter om nu poker är en sport, man blir ju galen när dribblingarna i innebandyn inte funkar och ju mer man tänker på det desto mer fumlar man bort bollen men när det flyter på lyckas man med sjuka grejer sokm man inte fattar själv vad som hände när bollen landat i nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men oavsett varför det gått bra var det för tungt att fortsätta när det plötsligt tokvände.

 

Kan inte annat än att hålla med, det är riktigt tungt. Det vanligaste felet man gör är väl att man börjar fundera istället för att bara köra på som vanligt. Påminner mycket om hur det är i andra sporter om nu poker är en sport, man blir ju galen när dribblingarna i innebandyn inte funkar och ju mer man tänker på det desto mer fumlar man bort bollen men när det flyter på lyckas man med sjuka grejer sokm man inte fattar själv vad som hände när bollen landat i nätet.

 

Om man nu håller sig till bandyn så är det precis som du säger att det oftast är helt åt helvete hela träningspasset, bollen studsar på ribbstolar på ett helt annat håll, 24 ribbträffar och 13 stolpar och dom dagar de går bra så rullar allt rätt håll och man vet inte riktigt varför.

De dagar man loosat mest på SnG är då man spelat 4-5 i rad för att man vet att man kan bättre men man hade ett bad beat i de 2 första SnG:erna.

Just nu spelar jag max 2 st i rad och har jag inte kommit ITM på någon av dem så får det vara för den dan, detta har sparat mig en massa $...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Nu har också jag trillat ner i detta jävulskap. I vanliga fall brukar jag komma ITM i kanske 50% av de SnG's jag spelar - idag har jag på 15 försök kommit etta en gång, tvåa en gång och resten utanför pengarna.

 

Här är exempel på några all-in-händer jag förlorat: AA vs KJ, KK vs A5, A9 vs Q2, A9 vs JT, KT vs J2(!) osv.

 

Handen jag åkte ut senast är sååå typisk för hur mitt spel har blivit: 5 spelare kvar, de flesta har drygt 1000 chips, bb är 200. Jag har tryckt in degen preflop med QQ och TT utan att få syn och därför prövar jag en annan taktik då jag hittar KK. Höjer till 550 och en spelare synar. "Ingetess-ingetess-ingetess" är min enda tanke i väntan på floppen... som naturligtvis ser ut såhär: A97. Esset gör mig helt paralyserad och jag vågar inte betta, vilket leder till att geniet som synat min höjning med JT klonkar nötstegen då åttan dyker upp på rivern.

 

Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till - är det bara att ta det lugnt och vänta på bättre tider eller finns det något man kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att ge upp fullständigt nu. Jag vann en SnG häromdagen och hoppades att det hade vänt - men nej. Mina två senaste förlusthänder:

 

1, Fem spelare kvar, mörken är 200. Jag har knappt 600 då det blir min tur att posta BB. Alla foldar fram till knappen som limpar in, jag hittar AQ i ruter på BB och trycker in degen. Knappen synar och visar upp 88. Coinflop - alltså förlust för mig, tänker jag, men floppen är rena drömmen: Q75 varav två ruter. Perfekt. Sedan kommer fjärde kortet som är en sexa och sedan kommer sista kortet som är en fyra. Ute.

 

2, Tidigt i turneringen, kanske 12-13:e handen hittar jag AA. Jag höjer till ungefär 3bb och tre spelare synar. Floppen är 8J8. Spelaren som talar först har ungefär 500 marker och ställer in. Jag har drygt 750 och ställer också in. De övriga lägger sig. Spelare 1 visar upp JTo vilket gör mig till en nästan 90-procentig favorit. På femte gatan kommer den tredje knekten som gör mig duktigt shortstacked. Lite senare hittar jag 55 och ställer in från sen position. En spelare synar med AJ och floppar nötstegen. Ridå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att ge upp fullständigt nu. Jag vann en SnG häromdagen och hoppades att det hade vänt - men nej. Mina två senaste förlusthänder:

 

1, Fem spelare kvar, mörken är 200. Jag har knappt 600 då det blir min tur att posta BB. Alla foldar fram till knappen som limpar in, jag hittar AQ i ruter på BB och trycker in degen. Knappen synar och visar upp 88. Coinflop - alltså förlust för mig, tänker jag, men floppen är rena drömmen: Q75 varav två ruter. Perfekt. Sedan kommer fjärde kortet som är en sexa och sedan kommer sista kortet som är en fyra. Ute.

 

2, Tidigt i turneringen, kanske 12-13:e handen hittar jag AA. Jag höjer till ungefär 3bb och tre spelare synar. Floppen är 8J8. Spelaren som talar först har ungefär 500 marker och ställer in. Jag har drygt 750 och ställer också in. De övriga lägger sig. Spelare 1 visar upp JTo vilket gör mig till en nästan 90-procentig favorit. På femte gatan kommer den tredje knekten som gör mig duktigt shortstacked. Lite senare hittar jag 55 och ställer in från sen position. En spelare synar med AJ och floppar nötstegen. Ridå.

 

Sorgligt,sorgligt, jag kan meddela herrskapet att jag har gått ner från 10$ till 5$ istället och det går inte bättre för det. Jag känner igen dina HH, precis så är det. Jag påtalade för en snubbe vilken tur han hade, " If I was lucky I wouldnt be here", yea right.

Jag sitter på A,Ko blindsen börjar bli höga och jag har sett minst floppar av alla enligt PO. Går AllIn på knappen och får svar av turkillen, han visar TJo, gött tänker man. Flopp kommer 8TT, adjö... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YEEEEES!!!

 

Har spelat 9 eller 10 SNG såhär långt, och idag kom den! Den första segern :D

 

Tidigare har jag 3st 2:a platser och en 3:e plats. Har haft jätteproblem heads-up då jag är van att spela 10-manna. Trots att jag åkte ur turneringen innan som 6:a kändes det bra, tyckte att jag spelade mycket bättre än tidigare, fick inte korten bara och åkte med AJ (träffade tvåpar) mot QQ (träffade triss på turn).

 

Började extremt bra då jag synade en all in med ytterligare en AJ (min favvohand idag även om jag åkte ut med den en gång), så jag dubblade upp väldigt tidigt. Tänkte spela konservativt och låta mina medspelare slå ut varandra, men blev inblandad i en hand efter ett tag och tappade 1/3 av stacken. Några bad beats senare är jag shortstack vid bordet men har ändå bra självförtroende och ett glatt humör, tycker nämligen att jag har perfekt read på chipleadern.

 

Börjar spela otroligt bra. Får folk att försöka bluffa mitt stål, och när de är pot committed sitter de snart all-in och min stack bara växer. Dessutom snor jag hela tiden av chip-leader som jag har läst sönder.När vi är nere på 4 pers är jag den nya chip-leadern och styr och ställer på bordet. Lyckas få bort de två sista och är heads-up mot den förre ledaren med drygt tre gånger så stor stack. Efter några steal kör han en raise mot mig från BB när jag sitter med AJo, jag re-raisar och han går all-in. Jag sätter mot och han lägger up KTo. På floppen kommer ässet och att han sätter tian på turn påverkar inget. Jag vinner min första sit-and-go!!

 

Fy fan, det var länge sen man var såhär glad ;)

 

 

Okej, kanske ska tilläggas att det här var en $5 sng, så mitt pris var $25. Ingenting för hajarna här men de finaste dollarna jag har vunnit hitills :D

 

 

Ps. Tack till Babyroo för hjälp att finslipa SNG-taktiken :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faaan vad skönt. Jag tryckte in $100 på stars enbart för att spela 5+0.5 och nu är jag nästan tillbaka där jag började efter 12 turneringar. Började aftonen med att spela en enbords och en tvåbords NL-sng samtidigt. Slutar fyra respektive sexa. Inget nytt här. Det borde finnas nån jackpot för folk som slutar fyra så ofta som jag.

 

Bestämmer mig nästan med gråten i halsen för att göra ett sista desperat försök, drar igång en ny 2+1-kombo och vinner tvåbordaren och slutar trea i enbordaren. Hade jäkligt schyssta reads på killen som var chipleader sista halvtimmen i tvåbordaren, så det kändes väldigt kontrollerat och bra. Hade dock lite tur headsup när jag hade kanske 1/4 av chipsen och han fick för sig att checka sina AA till turnen då min stege gick in, satt med 35o och kunde dubbla.

 

I den andra turneringen var det en kille som hela tiden satt och skröt om vilka bra reads han hade på mig. Jag hade varit rejält tight i början och kunde i princip plocka upp vilka potter jag ville mot honom. Vid ett tillfälle då blindarna var på 400/800 och jag hade kanske 1100 kvar höjde jag från knappen med nåt skräp. Nu har han alltså chansen att för endast ynka 300 slå ut mig, men istället foldar han, och säger nånting om att Q9 inte är tillräckligt bra mot nån som bara spelar monster, ens för 1/20 av sin stack. Den tredje spelaren lackade ur ganska rejält i chatten och skrek på killen att jag ju hade gått all-in typ fem gånger på två minuter men han bara fortsatte prata om sina säkra reads. Haha. Tyvärr åkte jag ut med K9 mot den tredje spelarens KT, men jag är nästan lika glad för det just nu. Sng-förbannelsen är bruten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa starten nånsin.

 

Kör igång Prima-klienten, in på Expekt och hoppar på en SnG. Har inte spelat poker på två dagar. Första handen kommer QQ. Wow. Jag sitter i mittenpos, två synare framför mig. Jag raisar till 5BB, får TVÅ synare bakom mig. Hoppsan.

 

Floppen är rags. Typ 258 rainbow. Guld! Jag bettar pot och får syn av BÅDA! Va i helv... har de stort PP borde de ha höjt.... sitter nån med ett litet par och har träffat set... jaja. Turn är en blank, jag går all-in, får alltaså syn av BÅDA igen!

 

Ena killen sitter med AKo, den andra har träffat sim triss i femmor! Huga! Jag är ute... nehepp, det är jag inte, på river kommer damen och jag har tredubblat + blinds. :D

 

 

Andra handen jag får är J3o, foldar såklart. Floppen kommer Med J3... och färgdrag, på turn kommer J igen. Visar sig att en kille träffat triss, den andra färg... där hade jag suttit fint med kåken. Jaja...

 

 

Tredje handen är 77, synar i tidig pos, floppen kommer typ 357, jag slowplayar och får två killar all-in igen! Har nu femdubblat på tre händer. När vi är tre personer kvar har jag drygt 80% av chipsen. Hade fortsatt sjuk tur, vann med typ AT mor AJ, och med Q8 mot AQ. Höll på att spela bort mig på slutet men riverhora som man är lyckades jag ro hem segern :D

 

 

Hellre tursam än bra!! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner,

 

Ibland är livet bra skönt. Lite resultat från mina senaste SnG, alla NL.

 

10 personer: 3 förstaplatser, 1 andraplats, 2 tredjeplatser.

20 personer: 1 andraplats

5 personer: 1 andraplats

 

Åtta SnG spelade och ITM i alla. Wow! Det konstiga är ju att det här går i vågor. Ibland fungerar ingenting och man kan spela 10 SnG utan att hamna ITM.

 

Vad tycker ni att man skall ha för ROI för att gå upp i nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt o höra att alla har lika tragiska upplevelser av SnGs som jag :)

 

Jag funderar över att lägga ner det här. Mitt psyke pallar inte det här.

Upp o ner in o ut om igen 4:e plats 4:e plats! Och så vinner man några,

tillbaka där man började. Att gå från Kung till förlorare o tillbaka igen blir bara för mycke :)

 

Efter ett litet uppehåll på några dagar har min knagliga väg tilbaka sett ut så här:

 

1st plats 1gg

2 " 2ggr

3 " 1gg

4 " 2gg

(bla bla skit plats) 2gg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också tappat flytet, lirar 10+1 på party.

 

Har kommit upp mig lite i BR storlek och tagit steget från 5+1 (som är dumt att spela pga hög rake) till 10+1, motståndet är det samma.

 

Har fått en otrolig förmåga att sluta 4:a senaste tiden, och detta nästan alltid genom att åka ut mot en hand som jag har dominerade, precis nyss var det AJs mot KJs, en kung på floppen och det var adjö med mig.

 

Har inte kommit ITM senaste 7 st jag har spelat, dock har jag kommit 4:a 6 gånger! Och minst 4 gångar har jag åkt mot händer som jag har dominerade eller är överlägsen mot pre-flop.

Visst, 7 st är inte så många men när man sitter där med 4:a kvar så är inte självförtroendet på top direkt.

 

EDIT: Två senate, 4´:a respekt 7:a, åkte med AKs mot Axo BÅDA gångerna, gillar poker som fan just nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Har haft en riktigt bra och kul period. Spelade några SnGs häromdagen och kom: 1:a, 2:a, 1:a, 10:a (oops), 1:a

 

Sen "vilade" jag tills idag. Idag har jag spelat 3st 10+1 SnG på Expekt och vunnit *samtliga*. Till saken hör att jag inte har haft "tur" en enda gång, varje gång jag har tryckt in pengarna har jag varit favorit. :)

 

Jävligt roligt rent ut sagt! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Lirade igår bort hela 120€

 

12 sit ´n go irad följande resultat:

 

4:e plats 7 ggr

5:e plats 3 ggr

6:e plats 1 ggn

9:e plats 1 ggn

 

Brukar vara bästa när det är 5 eller mindre kvar på bordet men denna omgång ville sig inget satt med BB i nån av 4:e plats omgångarna med A :heart: K :heart: raisar lite och får med mig killen med minst chips (typ 900 eller liknande) eftersom jag då låg med +5000 chips så ställer jag själklart honom all-in:

 

Han 5 :club: 7 :club:

 

Flop: J :club: 8 :club: 4 :diamond:

Turn: A :spade: yessss! :D:D

River: K :club::evil::evil::evil:

 

Sen fortsatte det utför och jag kasserade ytterliggare en 4:e plats.

 

Har nu uppehåll minst tre dagar.....har alltid det efter riktigt oflyt/dåligt spelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...