Agorali2 Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 Texas Hold'em No Limit 0.20/0.40$ ________________________________ Har tredubblad mitt max inköp men har tyvärr inte någon read på loonitek. Varför? Han har inte suttit länge och jag spelar 4 bord samtidigt.. _____________________________________________________________ Seat: 1 couling (Dealer) Seat: 2 ZaveMontana Seat: 3 MaiZter Seat: 4 loonitek (74$) Seat: 5 Agorali2 (120$) ZaveMontana : Posts small blind 0.20 MaiZter : Posts big blind 0.40 loonitek : Calls for 0.40 Agorali2 : Calls for 0.40 with 22 (22, fine, lets see a flop) couling : Calls for 0.40 ZaveMontana : Folds MaiZter : Checks ------------------ Flop - J 2 6 (pot size = 1.8$) (najs, träffar set) ------------------ MaiZter : Checks loonitek : Bets 2.00 Agorali2 : Raises for 6.00 (tripplar hans potbet) couling : Folds MaiZter : Folds loonitek : Calls for 4.00 ------------------ Turn - K (pot size = 13.8$) (sitter han på färgdrag eller?) ------------------ loonitek : Checks Agorali2 : Bets 15.00 loonitek : Calls for 15.00 ------------------ River - 5 (inte roligt.. han går allin, har han färg eller KJ? eller något annat?) ------------------ loonitek : Went all-in 52.35 Agorali2 : ??? Vad göra?? Citera
Snusarn Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 han har nog färg, ja. KJ hade ju ganska säkert slagit om på turn. Citera
Supertequila Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 Du kan vara uppe mot färg, tvåpar eller högre set i och med att alla kom in billigt. Jag kan tänka mig att han check-synade dina kraftiga bet för att han hade topp-par plus drag, d v s ruter kung och en ruter till... Frågan är vilken hand du kan vinna över... det är väl i princip ren bluff, par och tvåpar. Jag tycker kanske det är bättre att släppa den här potten och försöka komma åt honom vid ett bättre läge. Om han hade bästa handen så gör du rätt. Om han kör så hårt med bluff eller medioker hand så kommer han till slut att ge dig sina pengar när du träffar igen. Citera
Agorali2 Postad 5 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2006 EDIT: Äsch Du gjorde inget fel, jag skapade en felaktig handhistory som gjorde att tråden blev låst. Det här är en ny tråd. Citera
jackbalsam Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 EDIT: Äsch Du gjorde inget fel, jag skapade en felaktig handhistory som gjorde att tråden blev låst. Det här är en ny tråd. Insåg det själv. Enkel fold som sagt. Citera
Agorali2 Postad 5 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2006 ok.. jag foldade och han visade inte korten men sade sedan att han hade KJ.. han hade nog färg.. Citera
pisak84 Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 det roliga med tomtar är att dom kan spela KJ sådär... men går ju inte syna... betar man sina drag så kommer man iaf ta hans pengar så småningom ifall han donerar med två par på rivern... Citera
Kenny_Roger Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Mot en rationell motståndare slår du ingenting. Mot en idiot slår du 35,45, KJ, J6. På det hela taget är färgen på tok för trolig för att du ska syna. Folda och gråt en smula när han visar 3 5 Citera
Supertequila Postad 12 Mars , 2006 Rapport Postad 12 Mars , 2006 Kenny.. inget fel på 5-3 suited spelar det ofta själv på cashgames med djupa stackar... Men sen hade jag nog inte betalt så mycket för att se rivern på drag. Citera
Recommended Posts