Gå till innehåll

NLT - SnG, $5 eller $10, vilken är mest prisvärd?


brandt

Recommended Posts

Har börjat lira lite SnG på Multipoker, deras lägsta är ju 5$. Så brukar bli den. Kört någon 10$. Men det jag funderar över är ju att avgiften på bägge dessa är 1$. Vilket jag tycker är ganska mycke. Lönar det sig att spela 2st 5$ eller 1st 10$? Känns som raken tar rätt mycke ändå men som sagt inte spelat så mycke. Eller ska man kanske lira på någon annan site, kört på multi för jag clearat bonus där.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du spela SNGs på Multipoker så bör du spela minst 10+1. Dom har samma nivå på spelarna som på 5+1 och bra mycket mindre rake.

 

Det var oxå en fråga som jag glömde få med inatt :). Hur är spelarna på Multipokers 5 och 10$? Men om det är ungefär samma nivå kanske man ska göra några test på 10+1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Totalt värdelösa. Har inte spelat knappt någon 5 och ett antal 10. Brukar sitta och nöta 20 nu, och de kan knappast kallas svåra de heller, även om jag inte har någon egentlig statistik.

 

Som andra sagt är det dock totalt meningslöst att spela 5, eftersom raken äter din profit. Hoppa direkt på 10 istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat en $10+1 SnG på Party, slutade tvåa (och då undrade jag varför jag satte mig vid bordet överhuvudtaget när jag väl hade startat, var trött och inte alls sugen på att binda upp mig på en turnering)

Första handen åkte två pers.... om 3st går all-in pre-flop på första handen så är det ingen vidare nivå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...