Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Han förstörde diskussionen i så gott som varje tråd han var delaktig i och skapade dålig stämning var han än dök upp. Det tycker jag är ett synnerligen gott skäl till en ban. Hade han skrivit något enstaka inlägg hade det väl inte gjort något, men karln spydde ju ur sig inlägg.

Iofs sant, det är mer att det inte var den typen av inlägg som störde mig särskilt mycket eftersom jag inte tog spydigheterna på allvar och ibland tyckte att de var rätt kul. Det var ju sen rätt många som reagerade negativt (och det är ju en rätt legitim respons) vilket ledde till att den totala mängden oljud blev stor.

Håller med dig. Han var rätt oförarglig egentligen. En sådan där kvasiekonom med stort självhävdelsebehov som man ofta hittar på ekonomfabrikerna ute på landsortshögskolorna. Han växer alldeles säker upp en vacker dag han också.

Jag störde mig inte heller sådär jättemycket på var_beta, men störde mig på att han förstörde så oerhört många diskussioner som annars hade kunnat bli vettiga. Mot bakgrund av att han gjorde det anser jag att det var helt rätt att banna honom. Till skillnad mot dina drygheter, bidrog hans drygheter sällan med något till sakdiskussionen. ;-)

• Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
finns nog inte så mycket o göra.. enligt min erfarenhet är 50% av alla pokerspelare besserwissers ända upp i röven o jävligt otrevliga.. så man får ta det... bara det inte ändrar hur man själv uppträder så...

vafan är du helt jävla dum i huvudet eller?! så är det fan inte alls! och det VET jag!

[ironi av]

Postad
Jag har bar läst en del av dem och tyvärr hittar jag mest trådar där han "biter ifrån" till dumma dryga oneliners eller till folk som inte vill sätta sig in i hans frågeställning men som ändå kommenterar.

Jag fatter dem kanske inte heller jämt, men det kan väl inte vara rätt att jag går in och tjafsar i alla trådar jag inte fattar, tills trådskaparen blir sur och biter tillbaka varpå han blir bannad?!

Ja, det var mkt sånt, o som tidigare sagts så hade han ofta rätt. Men det fanns en anledning till att han fick så många dryga oneliners: Han kunde aldrig erkänna när han hade fel.

Det var rätt ofta som han skrev en fråga av typen "spelade jag rätt här", något proffs kom och förklarade sakligt varför han inte spelade rätt, varpå Var_Beta förklarade för proffset varför han visst hade spelat helt rätt och varför proffset är en idiot som bara kommer och förstör diskussionen.

Postad
Och i den perfekta forumvarlden skulle man val avsta fran att skriva om man inte har ngt att tillfora eller om man anser traden vara helt ointressant istallet for att komma med ngt spydigt/sarkastiskt.

[snip]

Som det ar nu kanns det som att manga skriver massa spydigheter och fracka one-liners bara for att fa lite extra forum-cred.

Det kunde man ju avhjälpa litegrann genom att inte visa "antal inlägg" i presentationen till vänster. Då försvinner största anledningen till att folk grindar one-liners. 8-)