synare Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Då ska vi se. Hoppas denna tråd blir bättre än min förra där jag glömde skriva FLT och skrev utgången i topic... Here goes... Har ingen read på någon av dom, jag hade inte spelat speciellt länge när detta inträffade. Paradise Poker 0.50/1 Hold'em (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is BB with 9:diamond:, 8:diamond:. 2 folds, MP1 calls, 1 fold, MP3 calls, 1 fold, Button calls, SB completes, Hero checks. Det är väl helt okej? Ingen position att tala om i kommande rundor. Flop: (5 SB) J:spade:, 8:spade:, 9:heart: (5 players) SB checks, Hero bets, MP1 raises, MP3 folds, Button calls, SB calls, Hero calls. Två par på floppen och jag betar självklart ut. Blir höjd och blir rädd för stege eller färgdrag. Men jag har outs till kåk, så jag synar. Skulle jag ha reraisat här istället? Turn: (6.50 BB) T:club: (4 players) SB bets, Hero calls, MP1 calls, Button calls. Här betar SB.. Skulle jag höjt här istället? Eller lagt mig? Tycker att potten hade blivit så stor att jag kunde se ett kort till. Men en dam är ju inte helt omöjligt att han har...Nu behöver jag en 8 eller 9. River: (10.50 BB) 9:spade: (4 players) SB bets, Hero raises, MP1 folds, Button folds, SB 3-bets, Hero caps, SB calls. Kåken. Nu får han mer än gärna ha färg eller stege. Tror att han har något av det. Nu ska jag ha ut så mycket som möjligt... Final Pot: 18.50 BB Skulle jag spelat mer aggressivt? Jag är ganska säker på att jag kommer få kritik för att jag inte höjde på turn för att driva ut spelare. All kritik är välkommen!! Citera
omduvoresomjag Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Det är på floppen du Ska höja för att göra det dyrt för dom drag du är rädd för. På turn, fråga dig själv vad en höjning gör där? Det krävs ETT kort för Fi. att ha träffat en stege, vilket förmodligen är fallet. Gråtsyn och hoppas på 4-outarn, som du också får. River finns inget att säga nåt om. Citera
VikingSW Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Höj på floppen. På turn är en höjning att glömma då du förmodligen redan är slagen mot tre Fi. En call är ok med tanke på implicerade odds eftersom chansen att du ska fin in din kåk är 10.75:1 och du kan räkna med att vinna mer än så eftersom det förmodligen bettas ut på river med tanke på stegdraget samt ett eventuellt färgdrag. Inte mycket att säga om river Citera
synare Postad 3 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2006 Det är på floppen du Ska höja för att göra det dyrt för dom drag du är rädd för. På turn, fråga dig själv vad en höjning gör där? Det krävs ETT kort för Fi. att ha träffat en stege, vilket förmodligen är fallet. Gråtsyn och hoppas på 4-outarn, som du också får. River finns inget att säga nåt om. Tack för åsikterna. Tänkte först att om jag satt direkt efter honom skulle jag ha höjt.. men eftersom dom andra redan har synat en raise skulle bara en höjning efter hans raise göra att dom andra får bättre odds att jaga på turn. Förmodligen skulle alla syna om dom redan synat raise en gång, det var iaf därför jag spelade som jag gjorde.. Nu synade dom ändå trots mindre pott, men man vet aldrig.. Förstår du hur jag tänkte? Citera
synare Postad 3 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2006 Så här blev det. Han hade stegen som jag misstänkte. Får ändra om lite och höja mer på floppen i fortsättningen i liknande situationer som denna. Tack för alla synpunkter! Pot: $17.75 | Rake: $0.75 SB lost $6.50 [ 2 Q ] (a straight, eight to queen) Hero collected $17.75 [ 9 8 ] (a full house, nines full of eights) Citera
Recommended Posts