Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här är en omaha-hand jag spelade idag som blev ganska intressant.

Frågan är vad ni tycker jag borde göra på turn.

Players:

JAG (EUR 26.91 in seat 1)

CHspekk (EUR 39.43 in seat 2)

DeEnice (EUR 16.10 in seat 3)

Coulombo28 (EUR 50.50 in seat 4)

JosFin (EUR 31.45 in seat 5)

befuta (EUR 26.90 in seat 6)

Dealer: Coulombo28

Small Blind: JosFin (0.10)

Big Blind: befuta (0.20)

JAG was dealt: 6h - Js - Kc - Th

JAG Call (0.20)

CHspekk Fold

DeEnice Fold

Coulombo28 Fold

JosFin Call (0.10)

befuta Raise (0.44)

JAG Call (0.44)

JosFin Call (0.44)

Flop 9s - Qd - Jh

JosFin Check

befuta Bet (1.92)

JAG Call (1.92)

JosFin Raise (4.25)

befuta Call (2.33)

JAG Call (2.33)

Turn 9s - Qd - Jh - 7d

JosFin Bet (4.50)

befuta Call (4.50)

ALL-in eller call?

Misstänker att en sitter på KT och den andre på ett set. En av dem har säkert färgdraget också...

Postad

Svårt att köpa in sig för mer än 100% om man säger så.

Checkraise på floppen och du synar bara. Hur mycket bättre hand kan du ha i detta läge? Jag skulle tryckt in ett potbet efter checkraisen och även på turn, vilket i princip skulle innebära all in för din del.

Postad

Folda preflop. Det säger jag inte för at jag är en weak-tight helylle kille som predikar strikta starthandskrav - utan för att det är en riktig skithand. Speciellt utg.

Första synen på flopp känns okej. Ogillar själv att spela floppade nötstegar för hårt utan redraws om det blir multiway action. När det blir återhöjt, synat och åter blir din tur på flopp börjar det bli lägga att trycka på. Å andra sidan är ännu en syn för att se vad som faller på turn ganska okej det också.

Turn däremot vet jag inte riktigt vad du funderar över. Nötstege med ett kort kvar att komma, pengarna ska in. Framförallt på dessa nivåer. Pott. Pott. Pottelipott.

Hur mycket bättre hand kan du ha i detta läge?

Rätt mycket bättre. AKTx är väl ett ganska tänkbart alternativ, annars finns det ju pubertala monster i stil med KQQT eller AKQTds o.s.v. KTxx utan redraws är inte direkt ett monster här.

Postad

Syn..

Vad kan du få för hand att folda där?

På mikrolimits foldar knappast någon av dom varken ett set eller ett färgdrag.. Sen kan dom ju ha ett monster så som KTQQ eller AKTX kanske kryddade med ett färgdrag..

Det jag menar är att jag tycker du ska syna och om det kommer ett läskigt kort på rivern kan du lägga dig..

Postad

Så här blev det:

Jag tryckte in allt. Fick en syn direkt medan den andre tänkte som tusan, men synade till slut.

Rivern var helt ofarlig och jag vann hela potten.

Den som synade direkt visade 8 10(!) och den fundersamme QQ. BÅda hade färgdrag.

Undrar om jag ens var favorit efter turn?

Postad

Varför skulle han vilja få händer att FOLDA? Snacka om fel fokus. Han har ju NÖTTERNA på turn. Det enda han behöver vara rädd för är KJ-händer med re-draws. Pott, pott, pott!

Postad
Syn..

På mikrolimits foldar knappast någon av dom varken ett set eller ett färgdrag.. Sen kan dom ju ha ett monster så som KTQQ eller AKTX kanske kryddade med ett färgdrag..

Det jag menar är att jag tycker du ska syna och om det kommer ett läskigt kort på rivern kan du lägga dig..

Det gäller väl fortf. att få in pengarna som favorit och på den här nivån kan ju folk ha allting möjligt liksom.

Alltså är det väl lika bra att ställa in?!

• 3 weeks later...
Postad

Ställ in!! Du vill få in pengarna med nötterna på turn. Det är bra av flera anledningar.

1. Du får inte betalt om du gör det på river och din stege fortfarande är nötter.

2. Du kan inte bli bortbluffad om det kommer ett scare card som INTE passar de andra heller. Typ att brädan paras och båda satt på färgdrag.

Det sämsta man kan göra i Omaha är ju att inte ta betalt av folk när de vill dra ut en på river.