Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

har spelat ganska länge på bordet och bordet är löst så in i bänken och det är inte ovanligt att 5-6 pers ser floppen i en höjd pot. folk synar och coldcallar och stundtals coldcallar 3bets med J4s 95s etc. jag är själv på tilt efter en spelare dragit ut mina ess med 96s genom att träffa en andra sexa på rivern trots massivt bettande från mig och en spelare till.

PokerStars 0.25/0.50 Hold'em (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is CO with T:diamond:, K:heart:.

UTG calls, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 raises, 1 fold, Hero calls, 1 fold, SB calls, BB calls, UTG calls, UTG+1 calls, MP1 calls.

tänker inte riktigt klart och gör en idiotsyn

Flop: (14 SB) 8:heart:, 7:club:, J:club: (7 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, UTG+1 checks, MP1 checks, MP2 checks, Hero checks.

har en gutshot inte intresserad av att göra nåt

Turn: (7 BB) Q:club: (7 players)

SB bets, BB calls, UTG folds, UTG+1 folds, MP1 calls, MP2 calls, Hero calls.

nu kommer frågan är det rätt att syna här med öppet stegdrag? får trots allt löjligt bra pottodds även om möjligheten till att jag drar dött finns. ger inte sb credit för 2 klöver dock är jag helt säker på att någon vid bordet har minst en klöver så kommer en fjärde klöver är det mucken som gäller oavsett om jag träffar stegen eller inte

River: (12 BB) 9:spade: (5 players)

SB bets, BB folds, MP1 raises, MP2 folds, Hero calls, SB calls.

stegen kommer men problemet är fortfarande där. är det rätt att syna här? jag tror nog att jag vinner potten minst en gång på nio (räknar med att sb bara synar)

Final Pot: 18 BB

Postad

lägg pf som du vet.

lägg turn. du får 11-1 men behöver 15-1

river: svårt, du kan mycket väl leda över MP1 men SB kan ha färgen och kan reraisa. blir nog fold.

EDIT. Hoppsan. Glöm det jag sa, missa outsen till A.

Postad
lägg pf som du vet.

lägg turn. du får 11-1 men behöver 15-1

river: svårt, du kan mycket väl leda över MP1 men SB kan ha färgen och kan reraisa. blir nog fold.

varför behöver jag 15-1? om vi utgår från att ingen har färg för tillfället men att någon kommer få det om en fjärde klöver kommer så har jag 6 outs till nötterna och en gång på tusen har jag 8 outs. vi kan utgå från att jag bara har 6 outs om jag inte redan drar dött alltså behöver jag 8-1 ungefär och jag får 11-1 eller är jag ute och yrar?

Postad

Vad är det för fel på er?

Med undantag för den lösa synen preflop så finns fold inte på kartan i den här handen. Tycker dock att du skall betta på floppen för att försöka köpa gratiskort till turn plus att det finns en liten chans att det kan köpa dig outs om det kommer en kung.

Skulle nog inte trebettat rivern men det är inte allt för långt borta.

/Bjorn

Postad
Tycker dock att du skall betta på floppen för att försöka köpa gratiskort till turn plus att det finns en liten chans att det kan köpa dig outs om det kommer en kung.

Ingen bättre kung kommer lägga sig.

Postad
Tycker dock att du skall betta på floppen för att försöka köpa gratiskort till turn plus att det finns en liten chans att det kan köpa dig outs om det kommer en kung.

Ingen bättre kung kommer lägga sig.

Nej men en sämre kung som ibland drar in ett mirakel tvåpar alternativt splittar om bordet parar sig skulle kunna lägga sig. Visst, det är en LITEN chans att det spelar roll men frikortspelet är vettigt ändå och då kan man ju ta den lilla extra bonusen också.

/Bjorn

Postad
varför behöver jag 15-1? om vi utgår från att ingen har färg för tillfället men att någon kommer få det om en fjärde klöver kommer så har jag 6 outs till nötterna och en gång på tusen har jag 8 outs. vi kan utgå från att jag bara har 6 outs om jag inte redan drar dött alltså behöver jag 8-1 ungefär och jag får 11-1 eller är jag ute och yrar?

Är inte oddset att du ska få en en 6 outare på river 6.67:1?

Fold preflop.

Check flop.

Given syn på turn baserat på ovanstående odds.

Syn på river då jag håller med dig att du förmodligen vinner potten en gång av nio.