cOP Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 Suttit ett tag vid bordet. FI är storstack med ungefär 300BB, han har haft en hel del kortflyt men ändå spelat stabilt. Han är aggresiv och har flera gånger synat eller höjt mina CB's så att jag varit tvungen att lägga på flopp eller turn. Därför kan han möjligen se mig som ganska vek. Jag har något under startstack, kanske 90BB. Dealt to HERO @ UTG QdQs HERO raise 4BB 4xfold FI @ BB calls 3BB Han synar från BB, ingen chock han känner nog att han har ett övertag på mig Flop 4s 8c Th FI check Han checkar som vanligt när han synat ur position på en flop som känns utmärkt för mig och jag gör ett vanligt CB HERO bet 7BB FI raise 18BB HERO calls 11BB Som så många gånger förr när floppen består av låga kort kommer han med en checkraise, har tidigare vid nått tillfälle tagit syn här utan träff och sedan foldat turn. Nu tror jag verkligen att jag har bäst hand, väljer därför att bara syna för att förhoppnignsvis få in pengarna på turn. Rätt/Fel? Turn Td FI bet 20BB HERO ?? Ett riktigt problemkort och FI betar rakt ut. Känns som han antagligen har något men det är mycket möjligt att han bara har nått som A8 eller ett mellanpar med tanke på den read jag har på honom. Hans bet är väldigt bra eftersom jag inte kan höja utan att spela om allt jag har. Måste jag folda mot ett sådant turn-kort när jag völjer att inte återhöja turn? Citera
spyse Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 Jag tycker du ska syna ner, varför? Jo när du synade på floppen så visade du att du hade två överkort som du CB nu när högstakortet på floppen parar sig så vet du att du drar dött, skulle han betta då? Nej jag tror inte han har T du visar svaghet och att du inte träffat floppen då kan han fortsätta gasa på turn så jag skulle syna ner. Att ställa kan va rätt dumt då du bara får syn när han har dig slagen. Men varför slår du inte tillbaka på floppen? Citera
richardd Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 Mot den beskrivning du ger så känns det som han kan ha lite vad som helst på floppen, därför gillar jag hur du bara synar trots den dragvänliga brädan och låter han betta turn, allt gick enligt planen, du har fått betalt av hans vida hd, bara att smaska in och oftast se han folda (vilkett troligen inte var fallet i denna hand ) Citera
psatiw Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 Jo när du synade på floppen så visade du att du hade två överkort som du CB nu när högstakortet på floppen parar sig så vet du att du drar dött, skulle han betta då? Va? Varför skulle han bara ha två överkort för att han synade? Med AA/KK kan det väl mkt väl vara värt att bara ta en syn om snubben är sådär aggro och låta honom skjuta igen på turn. Ang. handen så vill jag se ett omslag direkt på floppen (som andra också har sagt). Med QQ finns det för mkt skitkort på turn för att det ska vara värt att ge handen andra-skottet-värde. Nu när bordet parar är du förstås i en rätt marig sits faktiskt. Normalt skulle man ju kanske kunnat passa (även om det känns vekt) men det hela kompliceras ju av hur spelet tidigare har sett ut och hur han spelar. Jag gillar iaf inte fold, givet hur spelet har varit tidigare. Hans HD här lär ju vara rätt många PP's, de 2 överparen (som han kan ha trixspelat pre, när han såg att han skulle få spela HU med dig), JJ och förstås en tia. Jag vetefan, men att slå om känns ju som att du bara får syn av tiorna och AA/KK, så jag tror jag bara tar en syn här. Blir förstås en jävligt jobbig river om den blankar och han pushar, men då får man ta fram lite feeling bara. Citera
brut Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 Tänk på att fi flera gånger tidigare har fått dig att folda på det här sättet. Han kanske har läst dig som weak tight. Du kommer knappast att få en bättre chans än nu att sätta ned foten, höj. Citera
variance_beta Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Orkar inte läsa hur mycket chips du har kvar, men fortsätt syna... varför ska du höja? Man blir sugen på att höja, men man bör mot en överaggressiv motståndare ha is i magen och bara låta han sköta bettingen och bara reel him in. Citera
Recommended Posts