morberg Postad 1 Mars , 2006 Rapport Postad 1 Mars , 2006 En hand som Gyre spelade och fick proffsanalyserad, men jag delar inte riktigt rekommendationen från analytikern. Så vad säger ni? Fi är passiv och har 34/6.5/0.9 efter 275 händer. Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is BB with K:diamond:, 9:spade:. 3 folds, Button calls, 1 fold, Hero checks. Flop: (2.40 SB) J:heart:, 5:diamond:, 4:diamond: (2 players) Hero bets, Button calls. Turn: (2.20 BB) 6:diamond: (2 players) Hero bets, Button raises, Hero calls. River: (6.20 BB) A:diamond: (2 players) Hero bets, Button folds. Final Pot: 7.20 BB Citera
Ayahuasca Postad 1 Mars , 2006 Rapport Postad 1 Mars , 2006 Förutsatt att man tar inititivet i handen på floppen, som han gjorde, så tycker jag att den är bra spelad. På turn är det givet att leda ut efter flopbettet och han fina odds att träffa färgen så att syna höjningen är självklart. Inga frågetäcken kring river heller i.o.m. att det är i princip omöjligt att checkraisa. Den enda frågan jag ställer mig är om man ska attackera floppen eller bara släppa den, men det är ett sånt beslut man tar på några millisekunder under själva spelandet. Floppen har både färg och stegdrag så jag ser inget fel i det, oftast tar man nog hem potten direkt. Citera
Gyre Postad 1 Mars , 2006 Rapport Postad 1 Mars , 2006 Vad är det du inte håller med om, givet att jag försökte sno den på floppen så ser jag inte var jag kan spela så mycket annorlunda? Citera
omduvoresomjag Postad 1 Mars , 2006 Rapport Postad 1 Mars , 2006 Jag hade släppt turn. "Fina odds" för att dra in färgen var att ta i. Förutsatt att du träffar den på river och att han Minst synar riverbetet, så ok. Men eftersom detta är svårt att veta innan så hade jag hellre sparat pengarna där. Skulle alltså lagt den på turn mot omslag, speciellt om du har Fi. som passiv. Att du försöker få honom att lägga på flop och sen följer upp genom bet på turn ser jag inget fel i, men när han då visar styrka hade jag lagt asap. Citera
morberg Postad 1 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2006 Vad är det du inte håller med om, givet att jag försökte sno den på floppen så ser jag inte var jag kan spela så mycket annorlunda? Det är väl egentligen på floppen jag har mitt stora problem. Jag skulle check-foldat floppen eftersom motståndaren är ganska passiv. Att han är passiv betyder ju också att han synar en del och därför känns det väl optimistiskt att ta hem potten direkt. Citera
Ayahuasca Postad 1 Mars , 2006 Rapport Postad 1 Mars , 2006 Förutsatt att du träffar den på river och att han Minst synar riverbetet, så ok. Men eftersom detta är svårt att veta innan så hade jag hellre sparat pengarna där. Fiskarna på 5/10 synar generellt, i min erfarenhet, gladeligen en sån bräda med any diamond, set, två-par... fan, ibland t.o.m. toppar. Att han är passiv gör inte saken sämre. Tycker att chansen att få betalt på river mycket väl gör turnsynen på +EV. Sitter Fi på t.ex. så händer det dessutom att man får betalt ännu mer på rivern. Nej, det är för vekt att släppa där. Citera
Gyre Postad 1 Mars , 2006 Rapport Postad 1 Mars , 2006 Jag hade släppt turn. "Fina odds" för att dra in färgen var att ta i. Förutsatt att du träffar den på river och att han Minst synar riverbetet, så ok. Men eftersom detta är svårt att veta innan så hade jag hellre sparat pengarna där. Skulle alltså lagt den på turn mot omslag, speciellt om du har Fi. som passiv. Att du försöker få honom att lägga på flop och sen följer upp genom bet på turn ser jag inget fel i, men när han då visar styrka hade jag lagt asap. Folda turn tycker jag inte att man kan göra. 4.2:1 i direkta pottods och ~10 outs (K räcker antagligen oftare än så men jag räknar lågt) ger mig en enkel syn. Lägg till att jag kommer få in ett bet på river ganska ofta med så har jag klara odds att dra. Vad är det du inte håller med om, givet att jag försökte sno den på floppen så ser jag inte var jag kan spela så mycket annorlunda? Det är väl egentligen på floppen jag har mitt stora problem. Jag skulle check-foldat floppen eftersom motståndaren är ganska passiv. Att han är passiv betyder ju också att han synar en del och därför känns det väl optimistiskt att ta hem potten direkt. Svårt att säga vad som är rätt eller fel på floppen där. Den bör inte passa hans HD så där superbra direkt och jag tror jag kan ta hem den där ganska ofta eller på turn om jag plockar upp drag eller par som jag gör nu. Sen bettar jag nästan alltid ut mina träffar där med så det är säkert bra att mixa upp det med lite luft Citera
Vinden Postad 1 Mars , 2006 Rapport Postad 1 Mars , 2006 Exemplariskt spelad hand. Du vill inte ge fi möjligheten att bluffa bort dig på floppen genom att checka här. Check här innebär auto-bet från en någorlunda kompetent motståndare. Bättre är att ta initiativet och beta ut själv. När du plockat upp massa outs på turn är betet givet också där. Du får ofta bottenparet och A-högt att lägga sig här vilket är enormt lönsamt för dig. Att lägga sig för en höjning sedan är naturligtvis inte aktuellt. Citera
Sactodian Postad 1 Mars , 2006 Rapport Postad 1 Mars , 2006 Jag tycker också den var helt rätt spelad. Bra med lite moves på floppen ibland. Handen i analysen som inte jag håller med på är att Krishan tycker man skall folda A9o i BB mot en preflopraiser. Jag tycker det är en syn. Bara för att han tycker killen raisar med A8+ tar han inte med alla gångerna killen raisar med kort utan A. Citera
Gyre Postad 1 Mars , 2006 Rapport Postad 1 Mars , 2006 Jag tycker också den var helt rätt spelad. Bra med lite moves på floppen ibland. Handen i analysen som inte jag håller med på är att Krishan tycker man skall folda A9o i BB mot en preflopraiser. Jag tycker det är en syn. Bara för att han tycker killen raisar med A8+ tar han inte med alla gångerna killen raisar med kort utan A. Tycker han resonerar rätt vettigt där. De gånger jag floppar ett A och får action ligger jag ju nästan garanterat efter och har han inget A får jag inte betalt. Citera
Ayahuasca Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 Jag tycker också den var helt rätt spelad. Bra med lite moves på floppen ibland. Handen i analysen som inte jag håller med på är att Krishan tycker man skall folda A9o i BB mot en preflopraiser. Jag tycker det är en syn. Bara för att han tycker killen raisar med A8+ tar han inte med alla gångerna killen raisar med kort utan A. Tycker han resonerar rätt vettigt där. De gånger jag floppar ett A och får action ligger jag ju nästan garanterat efter och har han inget A får jag inte betalt. Samtidigt märker man om man är dominerad när man floppar A. Jag släpper oftast inte heller A9 på BB preflop i.o.m. det som Sactodian poänterade, däremot släpper jag den snabbt postflop när jag vet att jag är slåss mot AT+. Citera
Recommended Posts