Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har ingen read på fi, hade spelat ca 5 händer när följande utspelar sig..

Dealt to HERO [ Kh Kd ]

YAZMAR1 calls [$0.50].

Intruder533 calls [$0.50].

HERO raises [$2].

dfrenchy69 calls [$1.75].

hossdaddy420 folds.

YAZMAR1 calls [$1.50].

Intruder533 folds.

** Dealing Flop ** [ Th, Ks, 4s ]

dfrenchy69 bets [$5.97].

YAZMAR1 folds.

HERO raises [$24.82]. -> hade ingen lust att bli utdragen om han sitter på 2 spader och överraisar för att fi ska få betala isf, eller om han har ak,aa, och inte kan släppa. Är det rätt spelat av mig? bör jag göra en miniraise ist?

dfrenchy69 calls [$18.85]. -> fi synar och jag sätter honom inte på ett färgdrag längre ....

** Dealing Turn ** [ 3s ]

dfrenchy69 checks.

HEROis all-In [$20.93]

dfrenchy69 calls [$20.93].

** Dealing River ** [ 9h ]

Postad

har fi synat med färgdrag är han riktigt blåst och du lyckas få in alla pengarna i potten med vad som borde va den bästa handen. inte mycket och snacka om enligt mig dock är ju flophöjningen lite att ta i, raise till 15 borde räcka

Postad

Helt rätt spelat, fast kör 4xBB+1xBB/limpare istället pre-flop. Re-raisen på floppen behöver inte vara så stor.. räcker med en 15-20 som någon annan sa.

Btw, tror du själv att det var dåligt spelat? Eller är det nåt fint maskerat bad-beat gnäll?! :roll:

Postad

dfrenchy69 calls [$18.85]. -> fi synar och jag sätter honom inte på ett färgdrag längre ....

Det är just det här som kan göra det lönsamt att syna en PSR med ett schysst drag på floppen, särskillt om det finns ytterliggare en spelare med i potten. Själv vet jag inte hur mycket pengar jag förlorat på just den tankegången.

Jag tror inte att du kan utesluta AQs eller AJs i spader ännu för dom korten tror sig har potoddsen + dom implicita oddsen att syna här om du gärna blåser bort resten av stacken när han träffar sin 12 outare. Du måste dessutom betala av honom när han träffar eftersom det finns så många andra händer han skulle syna med. Du har dessutom drag till kåken om du är slagen på turn.

Jag tycker inte du hade kunnat spela den här handen särskillt annorlunda. Du raisar pot på floppen och det tycker jag är helt ok. Vill du helt döda oddsen för dragen måste du nästan raisa ännu mer fast då tvingar du ut andra händer som säkert betalar av. Du blir utdragen här för att vinna mer i längden ;)

Postad
QJ?

:roll:

Fi satt med QJ (J i spader) och synade således med öppet stegdrag (8 outs) samt gut flush drag (3-4% möjlighet).

Det var inget maskerat badbeat gnäll :)

Jag ville ha lite input på om jag gör en för stor raise i det här läget då han mycket väl kan tro att man är en maniac som försöker bluffa hem potten (vilket iofs är bra men som kan provocera fram utdragningar som denna, samt att det är en ofta förekommande situation att man sitter med tptk etc med färgdrag/stegdrag ute.

Tack och bock för svaren!

Edit: vill tacka mod gruppen för att de rättade till posten, kommer att läsa postningsfaq innan jag postar nästa gång.