Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har bara spelat några varv på bordet, ingen jag känner igen sedan tidigare. Har inga PT stats eftersom det inte fungerar på iPoker. BB har under de få händer jag sett spelat väldigt löst och synat mycket. Har dock i någon hand varit orimligt aggresiv, tex betat pocket sjuor på varje gata med mängder av överkort och två motståndare. Av det lilla jag sett hitils har jag inte blivit imponerad.

FLT SH $ 2/4 (5-handed)

Hero is Button with A :club: J :club:

Alla lägger sig fram till mig på knappen som höjer. SB lägger sig, BB synar.

Flop: J :heart: Q :diamond: 3 :spade:

BB bets, Hero raises, BB calls

Första donkbeten, jag höjer eftersom jag tror jag har bäst hand.

Turn: Q :club:

BB bets, Hero ?

Potten är här på drygt 5 BB.

Donkbet igen. Vad gör jag nu och vilka händer spelar han så här? Bluffar han? Semibluffar stegdrag? En underligt spelad dam? Jag antar att jag måste syna ner eller kan jag lägga mellanparet här? Är det någon som hade höjt och lagt mot trebet?

Postad
Jga gillar att höja här. Väldigt ofta de har Jx eller något lågt pocket. jag hade höjt och synat ner om han trebetat.

Du vinner inget på att höja här.

Enda gångerna du vinner på att höja är när han har sämre J eller PP och inte lägger sig, vilket han mycket väl kan göra.

Har han en Q och 3-bettar kostar det dig massor om du ska syna ner varje gång och bluffar han så trycker du bara bort honom. Att höja här är ett misstag, det är jag övertygad om.

Postad

Enda gångerna du vinner på att höja är när han har sämre J eller PP och inte lägger sig, vilket han mycket väl kan göra.

Har han en Q och 3-bettar kostar det dig massor om du ska syna ner varje gång och bluffar han så trycker du bara bort honom. Att höja här är ett misstag, det är jag övertygad om.

Håller helt med om detta..

Jag tycker du måste syna ner den här. Sannoliken är stor att han även kommer betta rivern med en sämre hand

Postad
Jag tycker det känns som han har J och vill se vad han står

Varför ska du då höja? Låt han tro att sin J eller PP är bäst om han har det så han bettar river istället för att ge han en chans att lägga sig genom att höja.

Håller med om att det är ett underligt spel med Q.

Postad
Sant, men då måste det ju vara bättre att slänga in en höjning på river?

Jag tror faktiskt inte det. Utan read hade iaf inte jag velat folda mot en 3-bet och då kostar det alltså 2 BB's de flesta gånger han 3-bettar fast du bara vinner 1 extra när du leder OCH han betalar av vilket han inte behöver göra alla gånger.

Bara för att du tror dig ha bäst hand majoriteten av gångerna betyder inte det att en höjning är rätt.

Postad
Sant, men då måste det ju vara bättre att slänga in en höjning på river?

Om du ska höja rivern så måste du ju tro att han ska syna med en sämre hand majoriteten av gångerna. Du tjänar ju inget om han lägger en sämre hand.

Som redan sagts verkar det osannolikt att höja rivern är ett bra spel i det här läget.

Postad

Given höjning på turn där tycker jag. Det är väldigt sällan någon donkar där med en Q. Vänta till rivern kan vara bra om du tror att han har skit. Det är väldigt många som brukar spela drag ( KT, TJ) såhär, då måste du höja!!!!!!

Postad
Given höjning på turn där tycker jag. Det är väldigt sällan någon donkar där med en Q. Vänta till rivern kan vara bra om du tror att han har skit. Det är väldigt många som brukar spela drag ( KT, TJ) såhär, då måste du höja!!!!!!

Har du läst igenom tråden?

Postad

Jag skulle antingen folda eller syna ner till river (troligtvis folda). Tycker det verkar ganska sannolikt att han har Q + kass kicker, speciellt om han är aggresiv och med i många potter. När Hero raisar på floppen börjar han oroa sig för sin kicker, men när en till dam dyker upp på turn tror han att han leder och gasar på.

Postad
Jag skulle antingen folda eller syna ner till river (troligtvis folda). Tycker det verkar ganska sannolikt att han har Q + kass kicker, speciellt om han är aggresiv och med i många potter. När Hero raisar på floppen börjar han oroa sig för sin kicker, men när en till dam dyker upp på turn tror han att han leder och gasar på.

Om du lägger såna här händer så fort nån donkar dig på turn så bör du nog ta en funderare om du ska spela FL SH. Speciellt mot en spelare som har varit aggresiv med svaga händer tidigare.

Postad

Absolut, men ärligt talat vad tror du han har när han spelar så här? Varför skulle han inte checkraisa turnen om han träffar trissen? Man kan inte bara utgå från att han har Q på handen. Höj för värde. Att folda finns inte

Postad

Absolut, men ärligt talat vad tror du han har när han spelar så här? Varför skulle han inte checkraisa turnen om han träffar trissen? Man kan inte bara utgå från att han har Q på handen. Höj för värde. Att folda finns inte

Att folda finns inte, det är jag med på. Dock är jag ganska övertygad att det är mer värde i att syna än höja.

Postad
Jga gillar att höja här. Väldigt ofta de har Jx eller något lågt pocket. jag hade höjt och synat ner om han trebetat.