Gå till innehåll

9/11 - Konspirationsfilm


RayIV

Recommended Posts

Lång länk

En polare som visade mig häromdagen. Bara sett små delar av den hittills så jag vet inte hur den är som helhet men helt klart verkar den lite intressant, åtminstone för en konspirationsälskare som mig.

 

Lika bra att dela med sig av godsakerna man hittar, sen får folk såklart tro vad de vill om innehållet.

 

Edit: finns även att tanka med svensk sub på DC, under namnet "Loose Change".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loveboat, förklara gärna flygplanet i pentagon, det har jag alltid funderat över.

Jag är på metall sidan av yrkesvärlden och kan inte förstå hur ett så stort föremål helt försvinner så snabbt på den lilla bit som den tar marken (om den ens gjorde det, var är isf märkena?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första är den jävligt gammal.

Okej... fortsätt?

 

För det andra är den fullproppad med lögner och idioti.

Exempel tack? Jag har ingen aning och vill verkligen höra vad du har att säga.

 

För det tredje är uppläsaren en finnig tonårsnörd.

Mycket möjligt. Eller så har du bara blandat ihop med dig själv, av din attityd att döma.

 

Snälla, posta inte sånt här skit igen.

Dito.

 

Edit: och det handlar inte om att tro på det, det som visas är uppenbarliga lögner, _ALLTIHOP_.

Uppenbarligen? Vad har jag missat? Uppenbarligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loveboat, förklara gärna flygplanet i pentagon, det har jag alltid funderat över.

Jag är på metall sidan av yrkesvärlden och kan inte förstå hur ett så stort föremål helt försvinner så snabbt på den lilla bit som den tar marken (om den ens gjorde det, var är isf märkena?).

 

Här förklaras det http://www.snopes.com/rumors/pentagon.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom att allt kan förklaras, och har gjort det cirka en miljard gånger, tydligen i onödan, så kan man bara ställa sig frågorna:

 

Är det verkligen möjligt att fejka en sån här grej? De miljontals som är inblandade, varför har INGEN av dem trädit fram och berättat "sanningen"? Var tog alla människor i planen vägen om det inte var flygplan som körde in i byggnaderna? Varför har inte bin Laden sagt att "men det var ju inte jag som gjorde detta" i ett av sina miljarder framträdanden? Och framförallt: varför i helvete skulle nån göra nåt sånt här?

 

Allt bygger på ett hat mot USA som byggts upp av media i decennium. Bush är ond och dum, USA är en skurkstat, bla bla bla. Man får tycka vad man vill om USA som land och Bush som president, men om man överhuvudtaget ens tror att de skulle fejka ett terroristattentat i sitt eget land, ja då har man inte alla skruvar där de ska vara. Man kan tycka att Bush inte är världens bäste politiske ledare, men dum i huvudet är han inte och fakta från andra ställen än svensk media vore att föredra innan man bestämmer sig för det ena och det andra. Det är fakta att DN, Svenska Dagbladet, Aftonbladet, Expressen, SVT, TV 4 och så gott som alla andra ljuger en hel jävla del om vilken republikansk president som helst som har makten. De överdriver skandalerna och skriver inget om det bra. De fabrikerar händelser och skriver så att alla ska tycka att Bush är dum i huvudet och allmänt genomond.

 

Här är en bra sida som går igenom en del konspirationsteorier och avväpnar dem, angående filmen: http://www.popularmechanics.com/science/defense/1227842.html?page=1&c=y

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, helt spontant tror jag att detta som konspiration skulle vara allt för stor för att hålla. Men verkar ju finnas en helt del konstigheter. men dom som Die-Hard-tror på detta är väl typ samma folk som tror att siter är riggade.

 

Hursomhelst så är det ju alltid spännande med diverse konspirationsterorier oavsett om dom är falska eller inte. bara kul om dom verkar hyfsat övertygande. Jag tycker gubben-med-cigarren-teorin e ganska kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyckte det var ganska underhållande att kolla på filmen, tycker det är intressant vissa grejer de tar upp. Men att vittnesmål ger olika uppgifter är inget nytt. Sen reagerade på bevisen om bomber på de olika våningsplanen genom att visa explosioner av fönster. De exploderar pga att luften i byggnaden trycks ihop av det fallande taket och måste ta vägen någonstanns.

 

Sen tror jag det är mycket möjligt att det finns vissa saker skulle kunna vara sanna, men sen de slutsatser de drar av det är löjliga. Möjligt att de vill hemlighålla svartalådorna av olika anledningar osv.

 

Dessutom är det omöjligt att hålla en hemlighet om det är mer än 10 personer inblandade. Allting någon som skvallrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...