Gå till innehåll

NLT - Given fold med AA i denna situation?


Recommended Posts

Players:

bbSpecial (EUR 44,70 in seat 1)

HERO (EUR 48,40 in seat 2)

-Skottis- (EUR 46,60 in seat 3)

battaratt (EUR 47,50 in seat 4)

FLAGG (EUR 26,00 in seat 5)

TheDream (EUR 51,35 in seat 6)

 

Spelar flera bord och är lite okoncentrerad (vet att man inte ska spela då :D ). Har därför inte någon större koll på motståndet. Jag har väl själv varit ganska tight.

 

Dealer: battaratt

Small Blind: FLAGG (0,25)

Big Blind: TheDream (0,50)

 

HERO was dealt: A :spade: - A :diamond:

 

bbSpecial Fold

HERO Raise (2,00)

-Skottis- Fold

battaratt Call (2,00)

FLAGG Fold

TheDream Call (1,50)

 

Flop 5 :heart: - 6 :spade: - 2 :club:

 

TheDream Check

HERO Bet (5,25)

battaratt Fold

TheDream Raise (16,00)

 

Som sagt har jag ingen read. Är det given fold här? Känns ju som han måste ha ett set. Eller har han överpar eller stegdrag tillräckligt ofta för att det ska vara +EV.

Notera att vi har lika stora stackar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som hatar AA? Försöker alltid få in minst 20% av FI's stack preflop, för att sedan gå all-in på floppen oavsett kort.

 

Känns ju som man slipper förlora stora potter och bara vinna små då, eftersom de som synar stora bets preflop är ju QQ-KK (möjligen sämre händer) som har svårt att släppa sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han har stege är väl rätt osannolikt att han synar en postflopraise med 43, men man vet ju aldrig.

 

Att han sitter på ett set - inte helt omöjligt, men skulle inte ett set slowspela i detta läge? Han har position, brädan är rainbow och han lär ju inte tro att du har "straightbara" kort så som 78. Du säger att du har agerat tight, så 87 är osannolikt att du sitter på. Jag skulle ha riktigt svårt för att lägga denna hand i detta läge, all-in.

 

EDIT: Stavar som en kråka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han har stege är väl rätt osannolikt att han synar en postflopraise med 43, men man vet ju aldrig.

 

Tror en hel del synar i BB med 43s där, så det är väl ingen omöjlighet, tycker jag.

 

Han har position, brädan är rainbow och han lär ju inte tro att du har "straightbara" kort så som 78. Du säger att du har agerat tight, så 87 är osannolikt att du sitter på. Jag skulle ha riktigt svårt för att lägga denna hand i detta läge, all-in.

 

Han sitter väl inte i position, va? I övrigt håller jag med, tror att han skulle slowat alla händer utom 2-paren mer än att dra på en fet raise här.

 

Att pusha känns ju dock inte så jätteattraktivt tycker jag, eftersom som man så sällan kommer att få syn av bättre händer då. Jag har nog inga problem att spela om stacken här förstås, men frågan är om jag inte bara synar och låter honom pusha/betta ut på turn först. Tråkigt om han drar ut förstås, eller om turn är ett scarecard för honom (största risken) om han sitter med nåt saggigt överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han har stege är väl rätt osannolikt att han synar en postflopraise med 43, men man vet ju aldrig.

 

Tror en hel del synar i BB med 43s där, så det är väl ingen omöjlighet, tycker jag.

 

Han har position, brädan är rainbow och han lär ju inte tro att du har "straightbara" kort så som 78. Du säger att du har agerat tight, så 87 är osannolikt att du sitter på. Jag skulle ha riktigt svårt för att lägga denna hand i detta läge, all-in.

 

Han sitter väl inte i position, va? I övrigt håller jag med, tror att han skulle slowat alla händer utom 2-paren mer än att dra på en fet raise här.

 

Att pusha känns ju dock inte så jätteattraktivt tycker jag, eftersom som man så sällan kommer att få syn av bättre händer då. Jag har nog inga problem att spela om stacken här förstås, men frågan är om jag inte bara synar och låter honom pusha/betta ut på turn först. Tråkigt om han drar ut förstås, eller om turn är ett scarecard för honom (största risken) om han sitter med nåt saggigt överpar.

 

Tänkte fel, du har rätt.

 

Du MÅSTE trycka i detta läge. Varför? För att få syn av alla par 77-KK vilket är troligt att han sitter på i detta läge. Synar du, sen kommer en Q på turn så är det för sent att trycka då han lägge nästan allt utom KK och AA (osannolikt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han har stege är väl rätt osannolikt att han synar en postflopraise med 43, men man vet ju aldrig.

 

Tror en hel del synar i BB med 43s där, så det är väl ingen omöjlighet, tycker jag.

 

Han har position, brädan är rainbow och han lär ju inte tro att du har "straightbara" kort så som 78. Du säger att du har agerat tight, så 87 är osannolikt att du sitter på. Jag skulle ha riktigt svårt för att lägga denna hand i detta läge, all-in.

 

Han sitter väl inte i position, va? I övrigt håller jag med, tror att han skulle slowat alla händer utom 2-paren mer än att dra på en fet raise här.

 

Att pusha känns ju dock inte så jätteattraktivt tycker jag, eftersom som man så sällan kommer att få syn av bättre händer då. Jag har nog inga problem att spela om stacken här förstås, men frågan är om jag inte bara synar och låter honom pusha/betta ut på turn först. Tråkigt om han drar ut förstås, eller om turn är ett scarecard för honom (största risken) om han sitter med nåt saggigt överpar.

 

Tänkte fel, du har rätt.

 

Du MÅSTE trycka i detta läge. Varför? För att få syn av alla par 77-KK vilket är troligt att han sitter på i detta läge. Synar du, sen kommer en Q på turn så är det för sent att trycka då han lägge nästan allt utom KK och AA (osannolikt).

 

Håller med dig jag ...

Han kan lika gäran ReRaise dig då han tror att du sitter på två höga kort och går en CB på Floppen bara för att du måste.

 

 

Han kan nog sitta på 43s som någon skrev men det tror jag inte. Chansen är nog större att han sitter på 56 isf och klonka tvåparet.

 

Överpar (99+) och han vill köpa potten redan där om han har ett lägre par (A6s (om han är lite LAG), 77-TT(Inget mer kort ska visas, han vill ta potten här och nu))

 

LAG som jag är så skulle jag trycka in sista degen men är du lite försiktigare om pengarna så förstår jag om du hittar fold-knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid sånna nivåer brukar folk syna med alla pockets och hoppas på ett set på floppen, så man ska akta sig!

 

Sånt här spel ser man väl på alla nivåer? Har sett Daniel N. göra de på highstakes poker... :lol:

Så länge du har de implicitaoddsen för att se floppen är det bara syna och hoppas på träff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid sånna nivåer brukar folk syna med alla pockets och hoppas på ett set på floppen, så man ska akta sig!

 

Jag skulle troligtvis lägga mig, men det beror på vad det är för spelare.

skulle han vara nån fisk skulle jag utan tvekan dra en all in.

 

Skulle det vara dåligt spela att syna med låga pp? Hade utan tveckat synat med både pp och sc eftersom de implicitaoddsen är så bra. Vilket denna handen visar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...