Gå till innehåll

FL - Först in från CO och knappen?


crillux

Recommended Posts

I min dagbok fick jag rådet att höja fler spekulativa händer först in från CO och knappen.

 

Jag förstår att det är readberoende, och i small stakes så överförsvarar nog mörkarna. Men, det jag skulle vilja få input på är någon ungefärlig skiljeline mellan +EV på att försöka stjäla, och när det bara blir dumt... Tips och idéer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en höjning ur tidig position hyffsat ofta tar mörkarna osett eller ger spel HU mot BB så kan man vilja limphöja några av sina bästa händer för mer värde.

 

Likaså kan man villja limphöja några av sina starkaste händer först in från SB om man vill köra en blandad strategi.

 

Båda är dock extrema specialfall, har själv en LRR frekvens på 0.05% och jag gissar att det är ganska typiskt faktiskt. Du behöver absolut inte känna dig tvingad att ha det spelet i din arsenal...

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker mig ha märkt att höjningar från UTG får väldigt stor respekt på de SH-bord jag spelar (3/6 på Party, men jag såg det även när jag spelade på 5/10). Senast igår fick jag "bara" mörkarna när jag höjde kvällens AA i den positionen. Ska nog börja testa lite LRR framöver.

 

En anledning att LRRa i FR är väl att man vill kunna limpa in även med svagare händer utan att bli iso-raisad hela tiden. I SH vill man ju aldrig göra det ändå så då försvinner ju syftet. Om du bara börjar limpa med AA UTG kommer det ju se väldigt misstänkt ut för dina motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...