Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hade ingen read på denna spelaren för tillfället.

Party Poker 1/2 Hold'em (6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Inget konstigt här.

Preflop: Hero is Button with 9:diamond:, A:diamond:.

1 fold, MP calls, 1 fold, Hero raises, SB calls, BB calls, MP calls.

Fortsätter att beta här

Flop: (8 SB) 7:spade:, Q:spade:, 3:diamond: (4 players)

SB checks, BB checks, MP checks, Hero bets, SB calls, BB folds, MP folds.

Känner mig slagen så checkar.

Turn: (5 BB) K:club: (2 players)

SB checks, Hero checks.

Träffar TP på rivern och höjningen känns ganska given här. Vad ska jag göra här, känns ganska troligt att fi har färgen. Ska jag folda här?

River: (5 BB) A:spade: (2 players)

SB bets, Hero raises, SB 3-bets, Hero ???

Final Pot: 10 BB

Postad

Tycker inte raisen är given någonstans. Du har så många många många händer som slår dig här att en syn i mina ögon räcker gott och väl. Vad betar Fi. ut med här som du slår såpass ofta att en raise blir rätt här egentligen? Förmodligen är du slagen här och en fold är alltså "rätt, jag hade dock inte kunnat lägga där om jag väl lagt in en raise utan förbannat mig själv för raisen och tryckt på call.

Postad

Tror du inte han kan beta ut med en K i det läget eller Ax?

Du kan inte folda på river. Ser inget fel till att raisa honom på river som du gjorde, men med 10BB är det en given call.

Potten är såklart stor men vad ska han trebetta med som jag slår?

Postad

A:spader: är ju ett riktigt skrämselkort för motståndaren. Det fyller färgen och träffar de flesta av dina händer. Alltså bör han inte betta vad som helst här om han tänker lite (vilket kanske är för mycket begärt av en 1/2 spelare på party). En syn på river känns bäst.

Efter hans 3-bet kan du folda utan problem.

Postad

Tycker nog att du måste beta turn där. Du får absolut inte ge färgdraget rivern helt gratis. Dessutom kan du nog få några händer som slår dig att lägga där, typ låga pockets. Och det kan ge dig en gratis showdown om du vill ha det. Om två motspelare hade synat floppen hade jag också valt check men mot endast en måste du beta.

Postad
Tycker nog att du måste beta turn där. Du får absolut inte ge färgdraget rivern helt gratis.

Motståndaren har en mycket bättre hand än A-högt i snitt här, så det är knappast han som får gratiskortet.