Gå till innehåll

FLT - Hur olika är spelet mellan olika nätverk?

Recommended Posts

Postad

Ibland när jag läser trådar både i dagböcker, handanalyser och almmäna trådar får jag ibland känslan av att inte känna igen mig i beskrivningen av spelet på olika nivåer beroende på vilket nät handen utspelar sig.

Även när jag spelar själv känns spelet rätt så rejält annorlunda på t.ex. Party mot vad det gör på min "hemmaplan" crypto.

Självklart så försöker man ju i möjligaste mån utnytja de reads man har på de specifika spelare man möter men om det finns systematiska skillnader mellan olika nätverk så borde man ju även ta hänsyn till dessa. Vore ju dessutom intressant om man kunde klura sig fram till varifrån dessa skillnader kommer.

Som en illustration så kollade jag hur de ca 500 spelare jag har tillräckligt många händer för att göra autorate på fördelar sig på de olika typerna. (Kör standardreglerna i pockertracker.)

Så här ser en sådan profil på cryptos low limit (mix av $1/2, £1/2, $2/4 och $3/6).

89 Möss (TPP)

75 Varningstrianglar (TAP)

69 Surgubbar (SLAP)

45 pengasäckar (TAA)

40 Tärningar (LAP)

39 Smileys (SLAA)

35 Fåglar (TA)

33 Stenar (TPA)

33 Telefoner (SLPP)

32 Fiskar (LPP)

10 Taz (LAA)

3 Bomber (SLPA)

Vore intressant att se hur motsvarande "rankinglista" ser ut på liknande nivåer på andra nätverk som Party och Prima. (Själv har jag inte tillrckligt med händer där för att det ska vara av intresse.)

/Bjorn