Gå till innehåll

Aya - Dagboken igång igen, FLT 10/20+ banzai


Ayahuasca

Recommended Posts

Det sjuka är att killen sedan krossade mig i en 5/10 NL Heads-Up playmoney match.

 

 

Kanske ingen ide att satsa på nl då :D;)

 

Jo, ska kopiera hans brutalt udda spelstil som bestod av minbets, minraises, sjukt mycket checkraise och enstaka överbett på ~25 ggr potten. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 177
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jaha, då har min framgång på 5/10 nått sitt slut. En hand som sammanfattar senaste sessionen ganska bra:

 

PokerRoom 5/10 Hold'em (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is SB with A:club:, A:diamond:.

UTG raises, 2 folds, Hero 3-bets, 1 fold, UTG calls.

 

Flop: (7 SB) 2:spade:, 3:club:, K:diamond: (2 players)

Hero bets, UTG calls.

 

Turn: (4.50 BB) Q:spade: (2 players)

Hero bets, UTG calls.

 

River: (6.50 BB) Q:club: (2 players)

Hero bets, UTG raises, Hero calls.

 

Final Pot: 10.50 BB

 

Results in white below:

UTG has Jd Qh (three of a kind, queens).

Hero has Ac Ad (two pair, aces and queens).

Outcome: UTG wins 10.50 BB.

 

Fick AA 9 gånger under sessionen på 1300 händer, sammanlagt backade jag $180 på dem. Wunderbar. Nu ska jag svära en längre stund, äta något, invänta ett svar på denna posten fyllt med medlidande och därefter fortsätta nöta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jessica, kan bara instämma.

 

Men nej! Jag hatar verkligen FL. Ska aldrig mer spela skiten, swingsen är så brutala. Folk som säger att NL är svårare kan dra åt h*lvete. -51BB till på en timme. Handhistorier är överflödiga, läs ovanstående AA-hand så ser ni hur min dag sett ut.

 

Nu blir det en kopp kaffe, lite schysst musik och den enkla formen av Texas Hold'em - No Limit. Satan vad jag ska protecta mina händer!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AAvsQJ-handen var ju sjuk. Misclick på flop är väl det enda som kan förklara den :?

 

Nej, folk spelar så. Finns gott om folk på 5/10 som är så dåliga att de inte ens är värda att kallas tomtar.

 

Alltså, jag klarar inte FL heller. Man är så sjukt beroende av korten. Barry Greenstein skrev att han plussat 75% av alla NL-sessioner han spelat men bara 53% av alla FL-sessioner. Det säger en hel del.

 

Mhm... hade det varit jämn balans i fördelningen av bra/dåliga händer på bordet och om inte ett par personer hade haft överdriven tur alt. man själv haft ovanligt mycket otur så är jag helt övertygad om att jag hade slagit 90% av mina motståndare. Det är ju det du nämner som är det jobbiga - folk har flyt, spelar marginella händer och träffar sina drag emot sina odds och det är jävligt svårt att skydda sig emot det. Kortsiktigt så är man som sagt sjukt beroende av korten.

 

Men... jag har trots allt byggt upp kanske 70% av min BR genom tiden på FL och det är det spelet jag tycker är roligast, även om jag egentligen aldrig gett NL en seriös chans. Efter turneringar är det också den spelformen jag behärskar bäst, därför tar det emot rejält när man inte lyckas plussa hur bra man än spelar. Man är liksom... oförmögen att göra något åt sina resultat.

 

Nu vet jag inte hur jag ska göra, de senaste 20k händerna FL visar minus i min bok. Är lite småsugen på att köra NL, fortsätta köra NL100 (har iofs. egentligen rulle för NL400) tills jag känner mig redo att pröva FL igen. Får se hur jag gör, nu ska jag i alla fall göra något annat ikväll. Tänkte pröva F.E.A.R. med hörlurar på min nya dator, lär vara helt sjukt. Aldrig spelat det men hört mycket bra om spelet.

 

Oh well, mycket svammel där. Hur som helst så följde jag upp min dåliga FL-dag med lite NL lir, ca. 400 händer. Plussade $200.

 

BTW, om någon har haft konto på RakeTheRake ett tag får de gärna PMa mig, har en fråga ang. dem.

 

Over and out for now.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AAvsQJ-handen var ju sjuk. Misclick på flop är väl det enda som kan förklara den :?

 

Nej, folk spelar så. Finns gott om folk på 5/10 som är så dåliga att de inte ens är värda att kallas tomtar.

 

Alltså, jag klarar inte FL heller. Man är så sjukt beroende av korten. Barry Greenstein skrev att han plussat 75% av alla NL-sessioner han spelat men bara 53% av alla FL-sessioner. Det säger en hel del.

 

Mhm... hade det varit jämn balans i fördelningen av bra/dåliga händer på bordet och om inte ett par personer hade haft överdriven tur alt. man själv haft ovanligt mycket otur så är jag helt övertygad om att jag hade slagit 90% av mina motståndare. Det är ju det du nämner som är det jobbiga - folk har flyt, spelar marginella händer och träffar sina drag emot sina odds och det är jävligt svårt att skydda sig emot det. Kortsiktigt så är man som sagt sjukt beroende av korten.

 

Man har väl nästan alltid odds att jaga sina färger och stegar i fixed? Ja, lite beroende på hur många som är med i potten dårå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som du vinner jämt i NL, så hade jag varit dig hade jag kört på där ett tag. Ta ett litet break från FL och kom tillbaka om nån vecka.

 

Jag har varit med om samma sak på Party, fast på 2-4 och 3-6 borden, där finns mååånga spelare som är sämre än en vanlig tomte. Man undrar om dom inte spelar nerdrogade eller nått. Vad man än har och hur bra man än spelar, så drar dom ut en varje gång. Minst sagt frustrerande.

 

Håller med dig om att det svänger mer i FL än i NL om du ser till vad du själv kan påverka. Jag menar i FL måste du köra på med ditt öppna stegdrag eller färgdrag. I NL kan du folda en sån hand om fi lägger ett tillräckligt stort bet.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig om att FL kan vara sannslöst frustrerande hur bra man än spelar om man har en dålig dag. Men NL är verkligen inte lika roligt! Man sittar och vänter på en schysst träff så man kan ställa in nån gång i halvtimmen, annars är det mest bara skitpotter på 10bb. FL är ju konstant action, bara att smälla på var och varannan hand och det är ju så mycket roligare!

 

Tänkte pröva F.E.A.R. med hörlurar på min nya dator, lär vara helt sjukt. Aldrig spelat det men hört mycket bra om spelet.

Händer att man hoppar till av det spelat ibland :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig om att FL kan vara sannslöst frustrerande hur bra man än spelar om man har en dålig dag. Men NL är verkligen inte lika roligt! Man sittar och vänter på en schysst träff så man kan ställa in nån gång i halvtimmen, annars är det mest bara skitpotter på 10bb. FL är ju konstant action, bara att smälla på var och varannan hand och det är ju så mycket roligare!

 

Tänkte pröva F.E.A.R. med hörlurar på min nya dator, lär vara helt sjukt. Aldrig spelat det men hört mycket bra om spelet.

Händer att man hoppar till av det spelat ibland :)

 

Håller med dig till fullo ang. FL vs. NL.

 

Spelade igenom F.E.A.R. i helgen, faktiskt riktigt schysst spel, om än något enformigt. Första spelet jag orkat spela igenom på säkert 4-5 år.

Jo, man hoppade till ett par gånger men huvudsaken var att det var så grym atmosfär i spelet att man verkligen gick runt, kollade i hörnen med ficklampan, kikade runt hörn och kollade bakom sig med jämna mellanrum. Dessutom var storyn riktigt bra.

 

Man har väl nästan alltid odds att jaga sina färger och stegar i fixed? Ja, lite beroende på hur många som är med i potten dårå.

 

Njaa, i SHFL där nästan alla händer är HU eller 3-handed är det sällan en vinnande idé att jaga.

____________________________________________________________

 

Jaha, då var det ny vecka. Tog några dagar off under helgen men drog igång igen idag med 500 händer NL100. Gick lite upp och ner men slutade på +$100, är lite ur form. Ska fortsätta om någon timme igen.

 

Vad gör man här? Brukar inte spela såna här händer mot shortstacks men jag blandar ihop borden ibland och glömmer kolla vilka jag spelar mot. När jag ändå rört till det som jag har här, kan jag fortsätta? SB (som är hyffsat loose/aggro) har ju bara $16 kvar och han sätter mig garanterat inte på 57 här. Finns dock en hel del händer som slår mig. Personligen tycker jag att jag ska raisa honom all-in, någon som är av en annan åsikt? Synpunkter på handen i övrigt?

 

PokerRoom No-Limit Hold'em, $2 BB (4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Button ($30.20)

SB ($60.50)

BB ($85.30)

Hero ($209.60)

 

Preflop: Hero is UTG with 5:heart:, 7:heart:.

Hero raises to $4, 1 fold, SB calls $3.50, BB calls $3.

 

Flop: ($12) 5:club:, 7:spade:, 9:spade: (3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $15, SB calls $15, BB calls $15.

 

Turn: ($57) 3:club: (3 players)

SB bets $25, BB folds, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat 500 händer till så dagen slutar på +$380 (1010 händer NL100). Ligger totalt plus ca. $2000 på NL100 över ungefär 5000 händer.

 

Nu blir det Prison Break och ev. lite Family Guy alt. My Name Is Earl. Laters!

 

Blir du aldrig utdragen? Jag hade en period när jag blev utdragen hela tiden. Typ tryckte med färdig stege på floppen och fick syn av tvåpar som klonkade kåk osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, vänner - pokeruppehållet är över!

 

Var triggad som fan idag när jag skulle börja spela igen med min nya setup (bl.a. 2 skärmar). Funderade ett tag på om jag skulle lira mes-NL eller hardcore-FL men valet landade till slut på NL. Det är lättare att lira många bord där och det är det jag tänker träna denna veckan. Så jag slog upp 8 stycken NL100 6-max bord och lirade ca. 4h vilket genererade hela 3200 händer! Resultatet blev dock mindre sexigt, slutade på svaga +$90.

 

Det var en sjuk omställning att hoppa från 4 bord till 8 och jag gjorde en del missar. Två sköna exempel är när jag foldade 88 på floppen som träffade set mot ett aggro överpar samt när jag blixtsynade en allin på ~150 i en $4 pott med 6 hög. MEN, jag lär vänja mig efter ett par dagar.

 

Så, varför uppehållet? Svaret heter The Elder Scrolls IV: Oblivion, vilket är ett extremt beroendeframkallande RPG som kapat mitt liv sedan tisdag förra veckan. Trodde aldrig att det skulle kunna vara så roligt att plocka svamp! Igår erkände jag mig dock besegrad och avinstallerade spelet då jag lovat mig själv att inte sitta hela dagarna framför datorn (om jag inte tjänar pengar på det :D).

 

Anyway, det är inte så långt kvar till man ska skicka in ansökningar för högskolan va? Någon som har koll? Fucking a, palla att ta tag i det. Nej, nu ska jag se V for Vendetta för tredje gången so I'm off.

 

Later.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 April.

 

Tackar, tackar. Blir o ta tag i det snart då. Tänkte göra det idag men jag lyckades fan inte slita mig från Prison Break. Har kollat 6 avsnitt i rad nu, sjuka cliffhangers ju...

 

Jag undrar mest varför du har min polare "bacon-per" som avatar?

 

Haha, "bacon-per", seriously? Avataren kommer från ett omslag till någon av Meshuggahs skivor. Tyckte den var söt.

Men fan, fill me in, vem är bacon-per? Låter intressant, vill höra hela storyn! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken dag! Har multitablat som satan och hoppat mellan NL och FL. NL100 8-tabling gick åt helvete, -$~466 där. Drog mitt arse över till FL borden och där gick det... bättre... tills jag slog upp ett 10/20 FR och två 5/10 FR bord. Backade ca. -$600 till där, men det gick bättre på de 5 5/10 SH borden jag spelade samtidigt - + ungefär $900. Ja, ni läste rätt - JAG PLUSSADE PÅ FLSH!

Tillbaka på rätt spår alltså. Sammanlagt spelade jag 1400 händer NL, 100 händer 10/20 och 1050 händer 5/10 under more or less 4 timmar.

 

Jag är faktiskt sinnessjukt nöjd trots dagens minusresultat på $200. FLSH är verkligen så otroligt mycket roligare än NL, speciellt nu när jag sett att man faktiskt kan bli utdragen i NL också. :shock:

 

BTW, har lyssnat på Massive Attacks skiva Collected på repeat hela dagen. Finns det bättre bakgrundsmusik!? Underbar att spela till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att gratulera att du har hittat hem igen. Undrar om FL är mer känsloframkallande än NL? Själv har jag spelat för lite NL för att kunna jämföra, men för min egen del känns det i alla fall väldigt bra när det flyter på och det känns inte alls bra i uppförsbackar.

 

När jag har spelat NL har det inte alls varit samma känslomässiga berg-och-dalbana för min del. Kanske för att jag spelat på mycket lägre nivå än jag normalt spelar FL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...