Gå till innehåll

-


mickol

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Zlatte the datte verkar vara en riktigt fisk, dock så känns väl inte din syn så bra som den är tursam.

 

aufgangzeb är en nisse som spelar sjukt mycket på drag och överkort. Tror han pröjsade mig 1,8K euro på tomtespel på en vecka...

 

Gillar din dagbok och hoppas verkligen att du gör en rapport nu när du åker till WSOP. ;)

 

Vad gillar du B2B nätverket? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ni helt dumma eller!? Vem fan spelar handen fiskigt, inte zlatte iaf. Du kan ju inte syna hans C/R på turn! Det är ju ett jama eller fold läge.. Sen fattar jag inte varför du inte slår om på floppen? Mot hans HD som kan vara hyffsat bred där då han kommer cont. betta alla händer. Speciellt då alla vet vilken sten du är, utnyttja de! Slå om, representera....

 

Sen ser jag hur du spelar JT, TILT! CR på en bräda som garanterat har träffat aufangzeb. Sen har du inte ens mage att fortsätta din semi-bluff då du till och med plockar upp ännu mer outs, suck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allesinnes syn med flushdraget är som sagt tursam, men du kan inte säga att Zlatte spelar bra. Dessutom finns det fler än den handen som gör att vi kalla honom fisk, vilket du förstår om du spelar på B2B.

 

Ser inget fel i Allesinnes spel mot aufgangzeb. Typiskt spel av honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ni helt dumma eller!? Vem fan spelar handen fiskigt, inte zlatte iaf.

Antog det var ironi, och att mickol allesinnes syftade på sej själv i den handen? Sen fattar jag fan inte hur du lyckas sno åt dej alla pengar av modesty med 888 när han har AK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allesinnes syn med flushdraget är som sagt tursam, men du kan inte säga att Zlatte spelar bra. Dessutom finns det fler än den handen som gör att vi kalla honom fisk, vilket du förstår om du spelar på B2B.

Pratar vi om den specifika handen mot allesinnes så tycker jag han spelar helt ok, han dödar alla drag(eller borde döda) med sin C/R på turn. Inte för att jag hade valt att C/R där, men iaf...

Pratar vi rent generellt så tycker jag han spelar helt ok, men kan vara lite över-agg i bland speciellt med TPTK och överpar. Kan säga att de finns betydligt fler som jag hellre spelar mot än just zlatte, framför allt då han har position.

 

Ser inget fel i Allesinnes spel mot aufgangzeb. Typiskt spel av honom.

typiskt spel av vem, allesinnes? Finns IMO ingen anledning att checka turn. aufgangzeb kommer aldrig att raisa honom från sitt drag... Att betta turnen känns i min värld given av två¨anledningar:

1. Bygga pott då de finns så många kort som han vinner på.

 

2. Foldequity, om än liten så existerar den dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allesinnes syn med flushdraget är som sagt tursam, men du kan inte säga att Zlatte spelar bra. Dessutom finns det fler än den handen som gör att vi kalla honom fisk, vilket du förstår om du spelar på B2B.

 

Kan du förklara på vilket sätt Zlatte inte spelar den handen bra?

Han raisar preflop med bästa handen, han bettar hårt på flopp med bästa handen, han checkraisar (!) turn med definitivt bästa handen och är så commitad på river att han måste betala av allesinnes färg. Vore intressant att höra han skulle kunnat spela den bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allesinnes syn med flushdraget är som sagt tursam, men du kan inte säga att Zlatte spelar bra. Dessutom finns det fler än den handen som gör att vi kalla honom fisk, vilket du förstår om du spelar på B2B.

 

Kan du förklara på vilket sätt Zlatte inte spelar den handen bra?

Han raisar preflop med bästa handen, han bettar hårt på flopp med bästa handen, han checkraisar (!) turn med definitivt bästa handen och är så commitad på river att han måste betala av allesinnes färg. Vore intressant att höra han skulle kunnat spela den bättre.

 

Vinnaren när en gös och en abborre tävlar är fortfarande en fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allesinnes syn med flushdraget är som sagt tursam, men du kan inte säga att Zlatte spelar bra. Dessutom finns det fler än den handen som gör att vi kalla honom fisk, vilket du förstår om du spelar på B2B.

 

Kan du förklara på vilket sätt Zlatte inte spelar den handen bra?

Han raisar preflop med bästa handen, han bettar hårt på flopp med bästa handen, han checkraisar (!) turn med definitivt bästa handen och är så commitad på river att han måste betala av allesinnes färg. Vore intressant att höra han skulle kunnat spela den bättre.

 

Vinnaren när en gös och en abborre tävlar är fortfarande en fisk.

 

 

:lol:

 

 

Håller dock inte med. "Fisk" är ett relativt begrepp. Jag är t ex säkert fisk på 5/10, men inte på 1/2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8-10 maj

 

:diamond: VIP: 3138 [ 11573 - 551 - 1,8h - 38h ]

 

:heart: Resultat: +69850 kr (+122583 kr)

 

Plus 5k i förgår, inget spel igår och plus 64k idag. Grym dag :shock: Borde väl egentligen fortsätta spela medans flytet håller i sig, men måste upp tidigt imorgon så sängen väntar. Go natt!

 

Grymt fint resultat! Hoppas det fortsätter för dig! Grattis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allesinnes syn med flushdraget är som sagt tursam, men du kan inte säga att Zlatte spelar bra. Dessutom finns det fler än den handen som gör att vi kalla honom fisk, vilket du förstår om du spelar på B2B.

Pratar vi om den specifika handen mot allesinnes så tycker jag han spelar helt ok, han dödar alla drag(eller borde döda) med sin C/R på turn. Inte för att jag hade valt att C/R där, men iaf...

Pratar vi rent generellt så tycker jag han spelar helt ok, men kan vara lite över-agg i bland speciellt med TPTK och överpar. Kan säga att de finns betydligt fler som jag hellre spelar mot än just zlatte, framför allt då han har position.

 

Ser inget fel i Allesinnes spel mot aufgangzeb. Typiskt spel av honom.

typiskt spel av vem, allesinnes? Finns IMO ingen anledning att checka turn. aufgangzeb kommer aldrig att raisa honom från sitt drag... Att betta turnen känns i min värld given av två¨anledningar:

1. Bygga pott då de finns så många kort som han vinner på.

 

2. Foldequity, om än liten så existerar den dock.

 

Jo, varken allesinnes eller Zlatte spelar den handen speciellt bra, och visst är allesinnes tursam. Och visst finns det betydligt större fiskar. Zlatte är iofs ingen fisk, bara lite mindre bra än oss andra som sitter här och bedömmer. ;) Drogs bara med av all ironi... Sorry... :(

 

Nej, menade att spelet var så typiskt aufgangzeb. Han väntar tills han träffar sitt A, har överkort eller stora drag och sedan all-inar, han spelar aldrig nöten så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allesinnes syn med flushdraget är som sagt tursam, men du kan inte säga att Zlatte spelar bra. Dessutom finns det fler än den handen som gör att vi kalla honom fisk, vilket du förstår om du spelar på B2B.

 

Kan du förklara på vilket sätt Zlatte inte spelar den handen bra?

Han raisar preflop med bästa handen, han bettar hårt på flopp med bästa handen, han checkraisar (!) turn med definitivt bästa handen och är så commitad på river att han måste betala av allesinnes färg. Vore intressant att höra han skulle kunnat spela den bättre.

 

Jag (observera jag) tycker att antingen betar han direkt på turn eller så checkraisar han all-in. Vi kan se att han har bästa handen, men visste han det? Satte han allesinnes på färgdrag, varför isf låta honom få se river "gratis" om allesinnes enbart checkat. Om allesinnes hade AK vågar han släppa gratiskort? Hans spel tyder på att han inte har bästa handen, och om han betar på turn så bör han göra det rejält (vilket iofs kan disskuteras om han gör...) och semi-bluffa typ.

 

Om allesinnes hade tvåpar eller träffat trissen spelar han handen på det viset då när han vet att han är slagen? Ja, då är han en fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...