gataullin Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Varför limpar du först in på ett femmannabord? För att kolla på floppen? Håller med om att man vill maximera action (bjuda in andra limpers alt miniraisa) om man nu skall spela gap sc. Själv gillar jag dock detta mer i fullring i relativt sen position med några limpers innan. Men, hur gör du i den diskuterade handen om sb höjer till 30-40? Beror på hur många som är med i potten, är vi ensamma så fold. Ja, det är ju egentligen inget att diskutera. Keep up the good work!
Sansrom Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Varför limpar du först in på ett femmannabord? För att kolla på floppen? Jaja. Men finns det någon anledning att låta blinderna kolla på floppen gratis?
Rukov Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Bra, med de händerna du postat idag vet jag hur kass du är iaf (nu kan du inte längre hänvisa till att jag bara sett EN hand), skönt få det bekräftat, jag hoppas för din del att fisken fortsätter simma runt, för den dagen du hamnar på bord med spelare med IQ över 50 och grundläggande förståelse för pokerstrategi kommer du att vara en breakeven-spelare som bäst. Gör dig själv en tjänst och åtminstone erkänn detta för dig själv om du inte redan gjort det så kan du åtminstone fortsätta att vinna pengar framöver. Tar du dig vatten överhuvudtaget kan du se fram emot många förlorande månader. Jag kan ge ETT enda skäl att börja limpa in händer först in i situationer, och det skälet är i praktiken endast av akademiskt värde. Det ENDA skälet till att göra det är att man själv anser sig spela såpass enormt mycket bättre postflop än sina motståndare (när man är i position) att man vill ha mer betting leverage på varje gata så att folks misstag blir ännu mer kostsamma jämfört med potstorleken från start, kort sagt kapitalisera på det faktum att deras misstag blir större efter flopen än vad de hade blivit om det skickats in mer deg innan. För att detta ska ha något annat än ett akademisk värde måste fördelen man har vara såpass enorm att det den överväger fördelen att få in mer pengar i poten när man i snitt har en hand med mycket större förväntad vinst än motståndaren (kombinerat med position förstås), och det händer i praktiken ungefär aldrig. Och, ja, låt mig säga att ditt postflop-spel ingalunda är ens i närheten den nivån, och dina motståndare inte i närheten så dåliga, för att det här spelet ska bli korrekt. Att du du sen limpar och ens överväger att FOLDA när sb slår upp när du limpat in med en suited connector var verkligen spiken i kistan. Fyfan, du läcker ju fan mer än Stig Wennerström. Detta var det sista jag skrev här, tack för mig, och tack till de som faktiskt uppskattat mitt postande. Arrividerci (eller mja förmodligen inte.) Blev det för kallt under stenen? Kanske är jag så mycket bättre postflop-spelare än alla andra på nätverket då pengarna bara rullar in, vad vet jag? Nej, du vet ingenting. Ser med nöje framemot den dag du gular.
Rukov Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Nej, du vet ingenting. Ser med nöje framemot den dag du gular. Antar att jag tjänar mer pengar på en dag än du tjänar på ett helt år av poker? Tvärtom möjligtvis, om du har tur ett år.
Rukov Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Lol, avundsjukan lyser igen herr Rukov. Skulle vara roligt om någon skulle jämföra ipnumren och tog reda på vilken användare som gömmer sig under detta alias. Det är patetiskt att sitta och önska att det ska gå dåligt för folk. Avundsjuk är jag inte, 5/10 spelade jag för längesen.
All in Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 men lol.. sjuka påhopp. så jävla löjligt. jag avr redan tiltad innan å ser jag detta... "Nej, du vet ingenting. Ser med nöje framemot den dag du gular." "Bra, med de händerna du postat idag vet jag hur kass du är" bra jobbat grabbar...
Skumdum Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 men skaffa er ett liiiiiiv. varför vilja att nån ska gula?
Mogge13 Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Om du ställer dig med en fotboll ensam på en grusplan och sparkar in bollen i mål när du står en meter från mållinjen, gör det dig duktig på fotboll då? ett annat exempel: Om du (som pokerspelare) skriver hur dålig en annan pokerspelare är och klankar ner på hans spelstil, gör det dig då till en bättre pokerspelare?
gataullin Postad 5 Maj , 2006 Rapport Postad 5 Maj , 2006 Snälla, snälla, lägg bort prestige och annat nu. Nebbis, Rukov, kan ni inte använda de senaste och kommande HH för att kommentera och exemplifiera de läckor ni ser. Jag spelar själv på lägre nivåer (mest för skoj, har ett jobb som betalar mer än vad någonsin en pokerkarriär skulle komma ens i närheten av) och vinner stadigt med låg varians på ett liknande sätt som Mickol (vilket givetvis borde vara enklare på min nivå). Jag är ärligt intresserad av era resonemang, men det tar lite tid just nu att hitta godbitarna bland all pajkastning... mvh
Recommended Posts