crillux Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Party Poker 0.50/1 Hold'em (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx MP2 är väldigt lös, och ganska aggresiv preflop. Däremot är det mycket check/syn på floppen. MP3 spelar vilka starthänder som helst, VPIP på 61% på 167 händer. Preflop: Hero is Button with K:club:, A:heart:. 3 folds, MP2 raises, MP3 calls, 1 fold, Hero 3-bets, 2 folds, MP2 calls, MP3 calls. Jag har position och en bra hand. Är det överambitiöst att 3-betta här? Flop: (10.50 SB) 9:club:, Q:heart:, J:spade: (3 players) MP2 checks, MP3 checks, Hero bets, MP2 calls, MP3 calls. Hålpipa, och när båda checkar finns det väl inget annat att göra än att beta? Turn: (6.75 BB) T:club: (3 players) MP2 checks, MP3 checks, Hero bets, MP2 calls, MP3 calls. Stegen sitter, men nu kan ju någon plockat upp ett färgdrag. Check-check och då måste jag väl betta igen? Jag lugnar mig med resten. Rätt elle fel spelat? Att betta stegen på turn är väl inte mycket att diskutera, men hur är det med preflopspelet? Är det dumt att 3-betta där? Citera
Slegr Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Jag skulle 3-betta där alla gånger.. MPs handrange är nog ganska bred och det är ju bara 2 händer som har dig som jätte dog (aa, kk) ... och självklart ska du betta turnen även om tian inte lagt upp ett färgdrag. Alla kungar kmr betala av dig och säkert en del damer och knektar och annat blandat krafs med tanke på att det är small stakes. Bra spelat so far anser jag! Citera
morberg Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Självklar 3-bet preflop. Skulle det redan vara återhöjt när det är din tur är det oftast rätt att cappa också. Beten på flopen är också bra; du har inte bara hålstege utan även överkort som kan vara levande outs. Citera
Vinden Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Jag har position och en bra hand. Är det överambitiöst att 3-betta här? Nej, det är obligatoriskt. Du begår ettstort misstag om du inte inte betar där. Förövrigt är handen lättspelad och du spelar den efter skolboken. Citera
crillux Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Låt oss leka med några scenarior på floppen: 1) Jag betar, men blir checkraisad. Vad göra? 2) MP2 checkar och MP3 betar. Läge att höja? 3) MP2 betar och MP3 synar. Läge att översyna? Höja? Citera
Hjort Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 1) Jag betar, men blir checkraisad. Vad göra? Trebeta mot någon som ofta saktar ned, syna bara mot folk som har nära till fyrbeten. 2) MP2 checkar och MP3 betar. Läge att höja? Tja, varför inte? 3) MP2 betar och MP3 synar. Läge att översyna? Höja? Det är kul att höja. Vet faktiskt inte vad som är rätt. Citera
Plantinga Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Kanske skall checka bakom på floppen, det är ju aldrig någon som lägger sig där ändå. Du har ju position på de andra och får kanske möjlighet till att höja någons bet på turn. Men det är inte fel att beta floppen, kanske till och med har bästa handen och kan beta för värde. Men eftersom du förväntas att beta ut, kanske någon sitter och väntar på att check-raisa (men om det är sådana motståndare du är uppe emot, skulle de kanske lägga på floppen, vilket gör att beta ut återigen är bra). Går nog bra vilket som. Citera
crillux Postad 25 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 25 Februari , 2006 Det är kul att höja. Håller med, men för aggro är väl inte heller bra att vara? I den aktuella handen gick det så här: River: (9.75 BB) 4:diamond: (3 players) MP2 checks, MP3 checks, Hero bets, MP2 calls, MP3 folds. Final Pot: 11.75 BB MP2 has Qd Ks (straight, king high). Hero has Kc Ah (straight, ace high). Outcome: Hero wins 11.75 BB. Citera
Patfor Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Det är i dom här lägena du önskar att du spelade Nolimit.... /Patfor Citera
crillux Postad 25 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 25 Februari , 2006 Det är i dom här lägena du önskar att du spelade Nolimit.... /Patfor Sant! Men eftersom jag är fullständigt oduglig på NL så skulle jag förlora hela min BR på en massa andra händer... Citera
joeki Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Förövrigt är handen lättspelad och du spelar den efter skolboken. Agree. Citera
Recommended Posts