Gå till innehåll

Hur hantera tunga sessioner men som ändå går plus


Bjorn_

Recommended Posts

Ibland händer det (i alla fall för mig) att man har en session där man känner att man får inget flyt i spelet, man tycker att man spelar dålig poker och rent allmänt blir masakrerad av de övriga spelarna.

 

Man lyckas förlora emotionellt tunga potter med mycket ägg på ansiktet och liknande men på något sätt lyckas man ändå vinna tillräckligt för att gå plus även om man känner sig som att man spelar sämst i världen.

 

Hur ska man hantera sådana sessioner? Både emotionellt, analysmässigt och i hurivida man skall sitta kvar kortare eller längre tid vid bordet.

 

Är det vanligt att man har sessioner när den här känslan infinner sig eller är det bara jag som har sunkigt psyke? (Dvs jag menar inte att det är något som händer mig särskillt ofta men jag undrar om det är så att för vissa händer det inte alls?)

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland händer det (i alla fall för mig) att man har en session där man känner att man får inget flyt i spelet, man tycker att man spelar dålig poker och rent allmänt blir masakrerad av de övriga spelarna.

 

Man lyckas förlora emotionellt tunga potter med mycket ägg på ansiktet och liknande men på något sätt lyckas man ändå vinna tillräckligt för att gå plus även om man känner sig som att man spelar sämst i världen.

 

Hur ska man hantera sådana sessioner? Både emotionellt, analysmässigt och i hurivida man skall sitta kvar kortare eller längre tid vid bordet.

 

Är det vanligt att man har sessioner när den här känslan infinner sig eller är det bara jag som har sunkigt psyke? (Dvs jag menar inte att det är något som händer mig särskillt ofta men jag undrar om det är så att för vissa händer det inte alls?)

 

/Bjorn

 

Jag kände och tyckte likadant som dig tidigare men tycker att det blivit bättre med åren (inne på 3:e året poker).

Jag lirar mest SnG och man börjar ju förstå först nu tycker jag att det är ju otroligt mycket varians, (på bägge hållen). Men jag brukar analysera

direkt om jag spelat bra eller dåligt och har man lirat dåligt så är det lätt att man fastnar i det spelet och då är det lika bra att ta en paus eller lägga ner för kvällen trots att man backat några inköp.

Å andra sidan har jag lirat bra men bara haft en jävla massa otur så brukar jag fortsätta och blir lite "pissed off", det är en känsla som kommit den senaste tiden faktiskt och denna gör att jag sätter bra fokus på det jag gör och det brukar reda upp sig till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...