Gå till innehåll

NLT - Hur aggressiv ska man vara m. suckerkåken?


Recommended Posts

***** Hand History for Game 2926197400 *****

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, February 22, 17:07:07 EDT 2006

Table Table 36594 (6 max) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: bonecreek ( $48.05 )

Seat 3: timmaynard ( $207.40 )

Seat 4: Bout50Bills ( $104.65 )

Seat 5: Daddy_44 ( $197.40 )

Seat 6: danebari ( $72.35 )

Seat 2: tzod27 ( $91.70 )

timmaynard posts small blind [$0.50].

Bout50Bills posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Daddy_44 [ 9d 9c ]

Daddy_44 calls [$1].

danebari calls [$1].

Daddy_44: wow

bonecreek folds.

tzod27 calls [$1].

timmaynard calls [$0.50].

Bout50Bills checks.

** Dealing Flop ** [ Jc, Ks, 9h ]

timmaynard checks.

Bout50Bills checks.

Daddy_44 bets [$5].

 

Är rädd för stegen men betar pot ändå på mitt set

 

danebari folds.

tzod27 calls [$5].

timmaynard calls [$5].

Bout50Bills folds.

** Dealing Turn ** [ Jd ]

 

Inte rädd för QT längre. Däremot KJ...

 

timmaynard checks.

Daddy_44 bets [$10].

tzod27 calls [$10].

timmaynard calls [$10].

** Dealing River ** [ 5c ]

timmaynard bets [$5].

Daddy_44 raises [$20].

 

Här är jag ruskigt nervös men tänker på att jag måste höja för värde ifall någon sitter på stegen eller triss. Eller rentav en ensam K. Men hur mycket kan jag höja här? Jag är ju rädd för KJ vid det här laget. Vi har både ganska djupa stackar dessutom så en missbedömning kan bli dyr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL, :lol: sätter du dina motståndare på nöthanden varje gata?

 

Om han har KJ varför slår han inte om och bygger pott på turn?

 

Hade du någon read på honom?

 

Som du spelar handen är det helt rätt att betta på rivern, och slår han om är du tvungen att syna. Det är bara 4 händer som slår dig. JJ, KK, KJ och J9 och de första händerna hade han väl höjt med pre-flop?

 

J9 kan han ha limpat med.

 

Det är lite som när man floppar sucker trissen, bara betala av och reloada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rädd ska man inte vara, försök undvik att se troll i skogen. leta efter händer som motståndaren kan ha som du slår gentemot dem som du inte slår.

 

raisen är en bra värderaise, finns massor av händer han kan spela precis likadant. KQ, QJ, JT, QT, KT, AJ osv osv skulle han gå all in o vara tight får väl klockorna ringa, men det är en annan fråga.

 

hans 5 bet på rivern e trol en stoppbet för han har ngt men vill inte syna så stort. kan vara nötterna oxå men då får vi nog veta det eller troligare betala av.

 

skulle du inte raisa med stegen här? el tom AJ, el QJ? enda skillnaden att dem är oftare slagna om du får rejäl raise tillbaka men är nog ofta bra spel oxå.

 

om jag inte är 75% säker jag e slagen på hans raise får man nog betala av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL, :lol: sätter du dina motståndare på nöthanden varje gata?

 

Om han har KJ varför slår han inte om och bygger pott på turn?

 

Hade du någon read på honom?

 

Som du spelar handen är det helt rätt att betta på rivern, och slår han om är du tvungen att syna. Det är bara 4 händer som slår dig. JJ, KK, KJ och J9 och de första händerna hade han väl höjt med pre-flop?

 

J9 kan han ha limpat med.

 

Det är lite som när man floppar sucker trissen, bara betala av och reloada.

 

J5 är också en eventuell limp där. Men det förändrar väl inget drastiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skadast, J5 är ingen trol limp. jo det förekommer men då har du fått en read iaf o kan skriva "tomtelimpare med alla suited" på noten.

alla som spelar sjuka suiteds ska vinna på dem ngn en riktigt stor pott så de fortsätter spela dem. ger altid pengar till dem som lirar bra kort i längden.

 

tror du oxå ser för mkt troll.

 

kom igen nu o skriv att han hade AJ el QJ nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är rädd för stegen men betar pot ändå på mitt set

 

]

 

Men hallå. Är du rädd för att fi sitter med Q10?

 

Är du rädd har du ingen känsla. Spela mera så borde du få känsla.

 

Förmodligen borde jag spela mer. Men nu har jag två st spelare mot mig och båda limpade preflop och synade potbetet. Nån kan mycket väl ha limpat QT eller KJ där. Vad ska de annars syna med? Hålstegen?

 

Rädd är jag väl inte, men jag skulle tänka mig för både en och två ggr om han trycker där. På den här nivån brukar det betyda nötterna. Särskilt som KJ faktiskt är en ganska trolig hand.

 

Han synade iaf min höjning med QJ och jag tog potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisa preflop för bövelen!

 

Jag gillar inte att raisa preflop med par lägre än TT. Jag tycker att man hamnar i så besvärliga situationer. Vad gör jag kom floppen kommer KJ7 t ex? Continuation bettar och hoppas på fold? Men isf kunde jag ju lika gärna raisa preflop med 72o.

 

Hade jag höjt preflop och fått samma flopp så hade jag vunnit en mindre pott eftersom de andra förmodligen lagt sig när jag betat floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisa preflop för bövelen!

 

Jag gillar inte att raisa preflop med par lägre än TT. Jag tycker att man hamnar i så besvärliga situationer. Vad gör jag kom floppen kommer KJ7 t ex? Continuation bettar och hoppas på fold? Men isf kunde jag ju lika gärna raisa preflop med 72o.

 

Hade jag höjt preflop och fått samma flopp så hade jag vunnit en mindre pott eftersom de andra förmodligen lagt sig när jag betat floppen.

 

Nej. För hade du raisat preflop med 72o hade raisat precis alla händer, och då hade INGEN haft någon respekt för dina höjningar. Höjer du däremot när du ska, som med 99, har folk respekt för dina höjningar och då har du ett övertag där du kan följa upp med en c-bet och få respekt för även den, även om du får en KJ7-flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte att raisa preflop med par lägre än TT. Jag tycker att man hamnar i så besvärliga situationer. Vad gör jag kom floppen kommer KJ7 t ex? Continuation bettar och hoppas på fold? Men isf kunde jag ju lika gärna raisa preflop med 72o.

 

Du måste se helheten och inte den enstaka handen. Först och främst så riskerar du att bli lättläst om du bara höjer premiumhänder. Om du nu har en tight image så har du lättare för att CB:a på floppen, och då kan du höja med 99 här. Om du å andra sidan höjer med fler händer och skapar en aggressiv image så får du oftast bättre värde av dina bra händer istället. Har skrivit mer ingående om det här (skrolla ner lite, vet inte hur man länkar till en specifik post (om det nu går)).

 

99 är ett så pass högt par att jag höjer i stort sett alltid när jag är först in, med lägre par beror det lite på humöret. Idag är det t.ex. ABC-poker som gäller för att komma "back on track" och då limpar jag hellre, och det är ju absolut inte tokfel heller. Om man vet vad man pysslar med så anser jag att det är större EV att höja, men det skapar också större swings, så det beror som sagt på personlighet och dagsform också.

 

 

Hade jag höjt preflop och fått samma flopp så hade jag vunnit en mindre pott eftersom de andra förmodligen lagt sig när jag betat floppen.

 

Här är jag inte med på vad du menar. Först säger du att du är rädd för att CB:a om du missar, sedan att du får svårt att få värde om du träffar, det går inte ihop. Sedan kan man ju inte analysera handen efter hur korten föll, då är det ju t.o.m. "rätt" att spela vilken hand som helst så länge den bara råkade passa med floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag höjt preflop och fått samma flopp så hade jag vunnit en mindre pott eftersom de andra förmodligen lagt sig när jag betat floppen.

 

Här är jag inte med på vad du menar. Först säger du att du är rädd för att CB:a om du missar, sedan att du får svårt att få värde om du träffar, det går inte ihop. Sedan kan man ju inte analysera handen efter hur korten föll, då är det ju t.o.m. "rätt" att spela vilken hand som helst så länge den bara råkade passa med floppen.

 

Det jag menar är väl att jag får svårt att få folk med top pair medium kicker att syna om jag höjt preflop. Om jag nu träffar mitt set alltså. Det blir väldigt få händer som betalar av helt enkelt. Och om jag inte träffar när jag höjt så vinner jag antingen en liten pot eller förlorar en större.

 

Egentligen är det väl inte så mycket som skiljer mot TT som jag brukar höja... Min gräns går där ungefär. JJ höjer jag nästan alltid. TT ibland och 99 nästan aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...