Gå till innehåll

Bör SVEPOF arbeta för sänkning av online-raken?


Saint_Bjorn

Bör SVEPOF arbeta för sänkning av online-raken?  

198 medlemmar har röstat

  1. 1. Bör SVEPOF arbeta för sänkning av online-raken?

    • Jag är EJ med i SVEPOF men kommer att gå med om de verkar för sänkt online-rake
    • Jag är med i SVEPOF och tycker online-raken är en fråga som förbundet ska driva
    • Jag är EJ med i SVEPOF och tycker INTE online-raken är en fråga som förbundet ska driva
    • Jag är med i SVEPOF men tycker INTE online-raken är en fråga som förbundet ska driva


Recommended Posts

SVEPOF = Svenska Pokerförbundet

 

Skapar den här pollen efter överenskommelse med gdaily i den här tråden som kom att handla om SVEPOFs roll i rakefrågan; bör SVEPOF verka för bättre villkor för online-spelarna i form av lägre rake?

 

Det är alltså inte fråga om rakebackavtal via SVEPOF, utan om agerande för en generell sänkning inom branschen. SVEPOF är oberoende och kommer inte att vara knutet till någon pokersajt.

Alltså inget rakeback-snack här!

 

Allmänn diskussion om (den höga) raken förs i den här tråden. Dvs vill du spotta o svära över raken gör du det där.

 

Här håller vi oss till resultatet av pollen och diskussion om varför och framför allt hur vi vill att förbundet ska agera vs varför de inte ska agera.

 

*EDIT: Poll tillsnyggad :) - Nusseman* - Toppen, tack! /Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Taadaaa! :)

Som du kanske märkt pysslar jag med historieförfalskning. :)

 

 

 

Jag är själv inte medlem i SVEPOF, men jag går garanterat med om de arbetar för villkoren för online-spelare som befinner sig under high stakes, dvs vi som drabbas hårdast av raken. Jag tycker också att det är en självklar fråga för ett förbund att driva, om förbundet nu är till även för oss.

 

Hur skulle SVEPOF driva frågan? Det är så klart ett långsiktigt arbete. Fördelen och den stora anledningen till att vara med i ett förbund är ju att man tillsammans blir en maktfaktor. Lilla Sverige har ganska många onlinespelare och t ex genom samverkan med andra länders förbund bör man kunna föra en dialog med branschen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ej med, tycker de ska driva frågan, men tänker inte gå med om de gör det.

 

Samma här. Konstigt att det inte finns något val för oss. Varför skulle någon välja "Jag är ej med i förbundet och tycker inte rake är en fråga för dem".

 

Seriöst, vem väljer den? :S Varför bryr man sig om nån arbetar mot lägre rake såvida man inte äger en sida själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ej med, tycker de ska driva frågan, men tänker inte gå med om de gör det.

Varför inte?

Det är helt enkelt inte tillräckligt viktigt för mig. Dessutom tror jag inte att de har tillräckligt stort inflytande för att lyckas.

 

Säg så här: skulle de göra så att Party halverade sin rake lovar jag att gå med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en fin tanke, men nu har det att göra med företag och tror inte det finns ens en möjlighet att göra något angående detta. De säljer en produkt (klienten) och det är upp till var och en om de vill köpa den eller inte. Tror för övrigt inte det finns en enda pokerspelare som skulle säga nej till lägre rake.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ej med, tycker de ska driva frågan, men tänker inte gå med om de gör det.

 

Samma här. Konstigt att det inte finns något val för oss. Varför skulle någon välja "Jag är ej med i förbundet och tycker inte rake är en fråga för dem".

Det är väl ganska självklart att alla spelare vill ha så låg rake som möjligt. Men om ni två inte är beredda att stödja ett förbund som arbetar för den frågan så har ni ju gjort er prio ganska tydlig och därmed ert val i pollen.

 

Man kan ju stillsamt undra varför en pokersite skulle bry sig för att en handfull svenska pokerspelare tycker att raken är för hög :)

Frågan gäller ju om SVEPOF ska jobba aktivt med rake-frågan eller inte. När och om de kan nå resultat har vi ju inte en aning om i dagsläget. Sen är ju vi i Sverige något fler än en "handfull". SVEPOF skulle t ex kunna lägga kraft på ren konsumentupplysning och lyfta fram de bra och hänga ut de dåliga och på så sätt trycka på priskonkurrensen.

 

Det är en fin tanke, men nu har det att göra med företag och tror inte det finns ens en möjlighet att göra något angående detta. De säljer en produkt (klienten) och det är upp till var och en om de vill köpa den eller inte.

Precis, de säljer en produkt...till oss. Varför skulle då inte vi kunna påverka prisläget?

Tror för övrigt inte det finns en enda pokerspelare som skulle säga nej till lägre rake.

Ja...och är det då inte bra med en organisation som verkar för våra gemensamma intressen? Det är ju själva poängen med alla förbund.

 

Tänk vad glada och feta alla affärsdrivare skulle vara om alla konsumenter hade inställningen att det bara är att gilla läget, lönlöst att ens försöka påverka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jar är inte medlem, men jag har en fråga som nyanseras av den ständiga rakefrågan.

 

Efter att ha läst genom ett flertal trådar står det för mig klart att flertalet av pokerspelarna här livnär sig i mångt och mycket på bonusar.

Bonusar som bygger på att avklara X antal rakade händer.

 

Samma bonusar som ni plockar ut är ju baserade på rakepengar från de olika spelbolagen.

 

Som jag ser det blir bonusen en återbetalning av den rake man en gång betalat.

 

Frågan blir därför: Om raken sänks blir inte bonusarna lägre/sämre som en följd av det?

Hur ställer Ni er till det? Jag menar bara att man kan inte ha kakan kvar och samtidigt äta den.

 

Funderingar??

 

 

__________________________________________________

:blank::blank:ALL IN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte ens hur det ska fungera att driva frågan:

Gäller det bara svenska spelare eller världens spelare? Det känns lite konstigt att bara svenska spelare får minskad rake då knappast någon site är helsvensk...

 

Och siterna kan väl få ta 50% i rake om de vill. Det handlar väl bara om konkurrens...

 

Däremot kan SVEPOF jobba för att siterna ska FÖRTYDLIGA vad som tas i rake och förtydligande om vad som gäller för bonuspoäng el dylikt...

 

Men det är bara min åsikt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplysningskampanjer för allmänheten om hur mycket rejk som betalas är nog en nödvändighet.

 

Ja, det är verkligen en lysande idé. Då kommer du själv att få betala än högre avgifter själv. Hurra!

 

Är det inte bättre att idioterna står för den största delen av rejken, istället för att de bildade ska betala mer?

 

Hela tråden är så fruktansvärt sjuk och visar att det finns oerhört många extremt korkade människor i samhället. Människor som på fullt allvar inte klarar av att tänka längre än ett steg framåt. (Det finns några vettiga personer i tråden, givetvis.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplysningskampanjer för allmänheten om hur mycket rejk som betalas är nog en nödvändighet.

 

Ja, det är verkligen en lysande idé. Då kommer du själv att få betala än högre avgifter själv. Hurra!

Förklara.

 

Är det inte bättre att idioterna står för den största delen av rejken, istället för att de bildade ska betala mer?

 

Hela tråden är så fruktansvärt sjuk och visar att det finns oerhört många extremt korkade människor i samhället. Människor som på fullt allvar inte klarar av att tänka längre än ett steg framåt. (Det finns några vettiga personer i tråden, givetvis.)

Förklara.

 

Egentligen orkar jag inte bry mig om inlägg som lider total brist på underbyggnad, men jag gör undantag för dig, kan ju tänkas att du kommit på nåt jag inte tänkt på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...