Gå till innehåll

Bankrulle vid NL 0.25/0.50


bossbaver

Recommended Posts

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vad jag menar är att folk är så överdrivna vad gäller bankrullen! tycker det är lite löjligt

Ok, så det var det du menade. Du lyckades verkligen lyfta fram det budskapet på ett snyggt sätt i din förra post.

 

Jag håller med dig, förutsatt att du med "bankrulle" menar de pengar du har på pokerkontot och har möjlighet att fylla på det vid behov. Menar du allt ditt disponibla kapital (vilket är en vettigare definition) har du fel, men det vet du nog själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag menar är att folk är så överdrivna vad gäller bankrullen! tycker det är lite löjligt

 

Du kanske inte valde det smidigaste sättet att uttrycka det och kalla en stor del av forumet för idioter är nog inget bra sätt att börja sin karriär i ett nytt forum. ;)

 

Sen är inte bankrulle det som man har inne på kontot, men tre inköp spelar man ju bort fortare än man hinner säga kebabrulle. Krävs bara att man har lite otur. Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela det här rulle-snacket börjar tjänas uttjatat.

 

Det hela är ju ändå väldigt individuellt, krossar man sin nivå behöver man inte sitta där med 30 X Inköp.

Självklart behöver det inte vara 30 inköp i rullen huvudsaken är ju att man inte ska behöva gula efter något badbeat, misslyckad bluff el.dyl. Och med gula menar jag alla pengar man avsätter till poker, har du mer pengar att sätta in antingen på banken eller vid nästa löning så kan man ju sätta sig med ett halvtinköp om man så vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag menar är att folk är så överdrivna vad gäller bankrullen! tycker det är lite löjligt

 

Jag skulle tro att dom flesta med din inställning till BR ändrar sig så småningom. Så är det för mig iaf.

 

Om man är rädd för att förlora det man har som BR. Så är nog 30 inköp i NL ganska lagom för att inte bli nervös när man loosaar 5 inköp irad. 5-10 inköp ner kommer alla få uppleva oavsett nivå. Tro inget annat.

 

Var på väg att själv gula innan jag insåg detta. För tillfället har jag ca 100 inköp i rulle... lite överdrivet jag vet. Men jag ska snart gå upp lite smått i nivå och casha ut lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela det här rulle-snacket börjar tjänas uttjatat.

 

Det hela är ju ändå väldigt individuellt, krossar man sin nivå behöver man inte sitta där med 30 X Inköp.

Självklart behöver det inte vara 30 inköp i rullen huvudsaken är ju att man inte ska behöva gula efter något badbeat, misslyckad bluff el.dyl. Och med gula menar jag alla pengar man avsätter till poker, har du mer pengar att sätta in antingen på banken eller vid nästa löning så kan man ju sätta sig med ett halvtinköp om man så vill.

 

Jaja, du har rätt, editera bort min felstavning nu ;) Tjänas :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag är en smyggrinder och bonushora så ska jag väl tala om hur jag kör...

 

 

Kör 0.25/0.50 NL Korthandad :)

 

 

Tidigare har jag varit lat och bara spelat på en site. För mig har lat varit = dum! Nu byter jag site varannan vecka. Lägger in 250-300$ el urosar.. spelar ca 1v, cachar ut till mitt vanliga sunkkonto... cachar in på ny. Bankrullen ligger på ca knappa 10 inköp. Skulle det skita sig så får det bli o vänta in nästa månadslön.

 

Det som kommer in äts el dricks upp.. el sparas till bensin till sommarbilen som väntar på mig i garaget!

 

 

Jag är nöjd och glad och lever livet! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag menar är att folk är så överdrivna vad gäller bankrullen! tycker det är lite löjligt

 

Jag skulle tro att dom flesta med din inställning till BR ändrar sig så småningom. Så är det för mig iaf.

 

Bra sagt ...

Har nu ca 30 inköp på min nivå och har börjat byggt på det för inte allt för länge sen. Hade tidigare inställning att 30 inköp är lite överdrivet och att det räcker med ett par inköp bara men nu håller jag med fullständigt att 30 inköp är en bra grundregel att följa.

 

Att förlora 3-4 inköp kan ju gå snabbare än att hinna säga kebabrulle som Cheunce sa och det är ju så sant dom det är sagt.

 

Jag lovar Björnes att om du lirar lite poker och efter ett tag så kommer du antagligen gula eller så kommer du finna att bankrulle på ca 30 inköp är riktigt bra.

 

Jag lovar, när du har din bankrulle på 3-4 inköp och sätter dig vid 1-4 bord och lirar och åker på en badstreak så kommer du se att dina 3-4 inköp inte räcker så långt.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bankrulle är viktigt. Jag tror dock att alla inte behöver minst 30 inköp. Ibland har jag tillämpat den tumregeln, men just nu gör jag inte det, utan ligger på runt 20. Å andra sidan har jag inga problem att gå ner i nivå när jag känner att det går lite trögt.

 

Och jo, jag har haft ett längre badstreak då jag förlorade 12 inköp, så det är inte det att jag är naiv. Men hela vår hobby är ju ett risktagande. En viss gulningsrisk är något som man helt enkelt får acceptera. Sitter man med 100 inköp på en nivå kan man knappast få något ekonomiskt utbyte som står i relation till ens spelstyrka. Jag tvivlar nämligen på att man kan grinda ihop så stor rulle och sedan behöva vara särskilt rädd för att gula en 30 inköpsrulle på nivån över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Respons på att spela 0.25/0.50 med en BR på €150: idioti :)

 

Själv bygger jag rulle på 0.10/0.20 och kommer gå upp på 0.25/0.50 när jag kommer upp i €1000, dvs. 5%. Det tycker jag är lagom.

 

Förstår inte varför du inte bygger rulle istället för att plocka ut €50 hela tiden. Bygga upp €1000 på 0.10/0.20 tar inte mer än en månad om man grindar lite varje dag och sen har du en stabil rulle för 0.25/0.50..

 

Grinda lite varje dag för att vinna €1000 på en månad? Är inte särskilt många som klarar av det på den låga nivån om man inte grindar hela dagarna samt har lite tur....

 

Jag började med €60 och har ca €400 nu efter 2 veckor. Jag har ett snitt på 1.4h/dag. Det tycker inte jag är hela dagarna. Så att fixa €1000 på en månad ska inte vara så svårt, såvida man inte inte är inne i världens loosestreak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Respons på att spela 0.25/0.50 med en BR på €150: idioti :)

 

Själv bygger jag rulle på 0.10/0.20 och kommer gå upp på 0.25/0.50 när jag kommer upp i €1000, dvs. 5%. Det tycker jag är lagom.

 

Förstår inte varför du inte bygger rulle istället för att plocka ut €50 hela tiden. Bygga upp €1000 på 0.10/0.20 tar inte mer än en månad om man grindar lite varje dag och sen har du en stabil rulle för 0.25/0.50..

 

Grinda lite varje dag för att vinna €1000 på en månad? Är inte särskilt många som klarar av det på den låga nivån om man inte grindar hela dagarna samt har lite tur....

 

Jag började med €60 och har ca €400 nu efter 2 veckor. Jag har ett snitt på 1.4h/dag. Det tycker inte jag är hela dagarna. Så att fixa €1000 på en månad ska inte vara så svårt, såvida man inte inte är inne i världens loosestreak.

1,4h*30dagar=42h per månad

€1000/42=€23,8 per timme eller 119bb per timme.

Hur många bord spelar du? En bra spelare vinner runt 10bb per timme och bord, 119/10=11,9bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Respons på att spela 0.25/0.50 med en BR på €150: idioti :)

 

Själv bygger jag rulle på 0.10/0.20 och kommer gå upp på 0.25/0.50 när jag kommer upp i €1000, dvs. 5%. Det tycker jag är lagom.

 

Förstår inte varför du inte bygger rulle istället för att plocka ut €50 hela tiden. Bygga upp €1000 på 0.10/0.20 tar inte mer än en månad om man grindar lite varje dag och sen har du en stabil rulle för 0.25/0.50..

 

Grinda lite varje dag för att vinna €1000 på en månad? Är inte särskilt många som klarar av det på den låga nivån om man inte grindar hela dagarna samt har lite tur....

 

Jag började med €60 och har ca €400 nu efter 2 veckor. Jag har ett snitt på 1.4h/dag. Det tycker inte jag är hela dagarna. Så att fixa €1000 på en månad ska inte vara så svårt, såvida man inte inte är inne i världens loosestreak.

1,4h*30dagar=42h per månad

€1000/42=€23,8 per timme eller 119bb per timme.

Hur många bord spelar du? En bra spelare vinner runt 10bb per timme och bord, 119/10=11,9bord.

 

Oftast spelar jag bara 1 bord för jag vill koncentrera mig. Men spelar även 2 från gång till gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl ett j-la matematik-duttande hit och dit. 15 inköp? 30 bb? 18 timmar? Toby Chung? Toby Wong? Man MÅSTE inte göra en vetenskap av sitt pokerspel och sin pokerekonomi när man spelar NL25 eller vad det nu handlar om. Skit i krogen en gång i månaden om du gular så har du en ny liten rulle att börja leka med. Spänn av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl ett j-la matematik-duttande hit och dit. 15 inköp? 30 bb? 18 timmar? Toby Chung? Toby Wong? Man MÅSTE inte göra en vetenskap av sitt pokerspel och sin pokerekonomi när man spelar NL25 eller vad det nu handlar om. Skit i krogen en gång i månaden om du gular så har du en ny liten rulle att börja leka med. Spänn av.

 

Word! Ett inköp e några hundralappar. Har du ett jobb med fast lön har du rulle om du inte torskar rakt ut varje gång, men då hjälper ingen rulle dej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1,4h*30dagar=42h per månad

€1000/42=€23,8 per timme eller 119bb per timme.

Hur många bord spelar du? En bra spelare vinner runt 10bb per timme och bord, 119/10=11,9bord.

Oftast spelar jag bara 1 bord för jag vill koncentrera mig. Men spelar även 2 från gång till gång.

Du spelar 1 bord och gör 119bb/timme. Visst är det inte särskilt svårt att göra €1000 i månaden om man snittar 119bb/timme. Du drar denna slutsats efter två veckors spel, om du tittar runt på forumet så kommer du se att 119bb/timme inte går att hålla uppe i det långa loppet.

Så att fixa €1000 på en månad ska inte vara så svårt, såvida man inte inte är inne i världens loosestreak.

Jag måste tyvär medela att det är svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Word! Ett inköp e några hundralappar. Har du ett jobb med fast lön har du rulle om du inte torskar rakt ut varje gång, men då hjälper ingen rulle dej.

 

Word? Language? Jag förstår inte vad du menar.

 

Att jag håller med. Visst är det inget fel att vara seriös och disciplinerad när det gäller br-krav men i relation till pengarna det handlar om på NL25 eller NL50 så känns diskussionen lite överdriven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1,4h*30dagar=42h per månad

€1000/42=€23,8 per timme eller 119bb per timme.

Hur många bord spelar du? En bra spelare vinner runt 10bb per timme och bord, 119/10=11,9bord.

Oftast spelar jag bara 1 bord för jag vill koncentrera mig. Men spelar även 2 från gång till gång.

Du spelar 1 bord och gör 119bb/timme. Visst är det inte särskilt svårt att göra €1000 i månaden om man snittar 119bb/timme. Du drar denna slutsats efter två veckors spel, om du tittar runt på forumet så kommer du se att 119bb/timme inte går att hålla uppe i det långa loppet.

Så att fixa €1000 på en månad ska inte vara så svårt, såvida man inte inte är inne i världens loosestreak.

Jag måste tyvär medela att det är svårt.

 

Klart som fan det inte kommer hålla :)

Men det är bara statestiken jag har hittills. Den kommer självklart gå neråt. Vi får väl se hur det går. Jag kan följa upp när det gått en månad om ni vill :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...