bossbaver Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 hej bullen! jag har ett problem med mitt spelande, är jag diciplinerad som en tok så går jag 90% av fallen +, men är aldeles för supgen på att spela poker, och det slutar ofta med att jag torskar det jag gått + de senaste dagarna på nån sunkig och medioker hand... varför? (spelar ca 1-2h /dag.) obs. jag går inte - och förlorar massa pengar, utan jag vill ha hjälp, tips och råd med att eliminera mina -perioder och börja tjäna lite pengar, (om än nån 1000lapp i månaden) ...Spelar 0,5Euro NL CG Citera
Nickefik Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 Om du inte bonushorar, så är det ett enkelt sätt att förvandla ett nollresultat till ett plusresultat. Utan problem så drar du in $100-$500 per månad. Allt beror förstås på hur mycket du spelar och hur många bord du kan spela samtidigt. När det gäller spelmässigt så är det svårt att ge någon feedback eftersom jag inte vet så mycket om dig och hur du spelar. Citera
bossbaver Postad 21 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2006 Allt beror förstås på hur mycket du spelar och hur många bord du kan spela samtidigt. brukar spela 2 bord samtidigt, (syftet med det är att inte bli uttråkad av att folda på ett bord hela tiden) är det rätt tänk? andra bra tips? Citera
El Helado Patata Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Jag har också lite problem med när jag tappar humöret och blir odisciplinerad. Pengarna försvinner riktigt fort då. Bonuswhoring är ju ett krav annars om man är pokerspelare. Vem säger nej till extrapengar för att spela poker? Citera
cheunce Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Allt beror förstås på hur mycket du spelar och hur många bord du kan spela samtidigt. brukar spela 2 bord samtidigt, (syftet med det är att inte bli uttråkad av att folda på ett bord hela tiden) är det rätt tänk? andra bra tips? Du kan ju alltid spela fler bord än du gör nu. Brukar spela 6 bord SH och det funkar rätt bra för mig. Citera
Albert Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Om du är disciplinerad som en tok hur kan du då losa allt med en medioker hand? Vet inte om det bästa vore att multi tabla utan gå istället ner i nivå och när du känner dig säker (läs: inte losar allt du vunnit med en medioker hand) så gå tillbaka på den nivån du är på nu. Poker är inte bara matematik och att kunna läsa motståndaren. Det handlar även om att kunna läsa sig själv. Citera
Stahl Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Du är antagligen född med tiltgenen som 70% av alla andra som postar dylika trådar som den här är. Citera
Trippin Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Tror alla har en tiltgen eller att det snarare ligger i spelets och människans natur att hamna där ibland. Frågan är hur man lär sig att hantera frekvensen och vidden av den. Sen jag satte exakta gränser för hur mycket jag ska spela in på en session och sen absolut sluta när jag nått dit har varit avgörande för mig (dvs inte tänka "nu går det ju bra så jag fortsätter lite till för att plussa ännu mer" som sen resulterar i att man går tillbaka). Att också tvinga mig bort från spelet när tilten kommer och intala mig att det inte alltid kommer att vara så här och att jag normalt har lätt för att spela bra är en annan metod som kraftigt begränsat minussessionerna. När man gått minus en session så gäller det att starta ifrån nuvarande position och inte ifrån det man en gång haft. Acceptera att en del av spelet innebär att gå back och att det är helt naturligt och okej att göra det. Begränsa även minussessionerna med ett exakt belopp och tvinga dig till att hålla på det med alla tillgängliga medel!! Trick som fått mig att vara marginellt plussande till definitivt tjänande... Citera
PokerWiz Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Tror alla har en tiltgen eller att det snarare ligger i spelets och människans natur att hamna där ibland. Frågan är hur man lär sig att hantera frekvensen och vidden av den. Sen jag satte exakta gränser för hur mycket jag ska spela in på en session och sen absolut sluta när jag nått dit har varit avgörande för mig (dvs inte tänka "nu går det ju bra så jag fortsätter lite till för att plussa ännu mer" som sen resulterar i att man går tillbaka). Att också tvinga mig bort från spelet när tilten kommer och intala mig att det inte alltid kommer att vara så här och att jag normalt har lätt för att spela bra är en annan metod som kraftigt begränsat minussessionerna. När man gått minus en session så gäller det att starta ifrån nuvarande position och inte ifrån det man en gång haft. Acceptera att en del av spelet innebär att gå back och att det är helt naturligt och okej att göra det. Begränsa även minussessionerna med ett exakt belopp och tvinga dig till att hålla på det med alla tillgängliga medel!! Trick som fått mig att vara marginellt plussande till definitivt tjänande... Totalt tvärt emot hur jag spelar. Jag försöker koppla bort min bankroll-status helt när jag spelar och bara försöka jobba med spelet och med mig själv. Att ignorera bankrullens "highscore" är även viktigt. Jag kan aldrig säga hur mycket eller hur lite jag kommer plussa under en dag då jag inte vet vilka kort och situationer som kommer uppstå. Jag försöker snarare att sitta ett par timmar i stöten tills jag blir lite trött och less på spelet. Ibland har det gått jättebra, ibland jättedåligt, ibland mitt emellan. Spelar inte så stor roll hur just den här sessionen slutade. Citera
Recommended Posts