Gå till innehåll

Tornboys dagbok mot stadigt spel på NL100


Tornie

Recommended Posts

  • Svars 266
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Oj här var det en postningsorgie av irrelevant information.... :D

 

Har nu slutat upp med resultatrapporteringen i den här tråden. Så äntligen har jag skapat ett excelark för att se hur mycket jag vinner respektive förlorar. Har även satt upp lite blygsamma mål för mitt spelande den här månaden. Kommer inte hinna med jättemycket poker då jag kommer spela en hel del golf och vara ute på landet.

 

Har iaf börjat med att spela av en gammal bonus på pokerrewards som var på 200$. För att klara bonusen så var man tvungen att spela NL100 eller FL 1/2. Så jag spelade NL och det gick inte så bra i början torskade med AK mot AT då jag träffade ATx floppen, spelade då fullring. För att klara av resten av raked kraven så spelade jag SH och lyckades skrapa ihop 30$ vinst innan den var klar. Cashade ut bonusen samt det jag hade kvar på siten förutom en dollar som jag spelade turnering för. Inte så bra timlön på den turneringen men det var inte huvudsyftet. Skulle ju slaska lite poker liksom. Gick så där i början men sen lyckades jag nästan med allt då jag slog ut spelare på spelare var lite underdog i vissa situationer men hade oddsen i de flesta fallen. Med rushen så var jag uppe i toppen av turneringen och höll mig där tills det var 20 kvar. Hade lite flyt i vissa situationer då jag rivrade kåken av ett 2 par för att överleva.

Åkte tillslut ut på 13 plats av 340 spelare och vann 3.06$ SSWEEEET.

 

Bestämde mig sedan för att kolla igenom någon annan bra bonus och valde att satsa på fulltilts 100% upp till 600$. Och där är jag nu och börjar bra med att dra ut JT med AK på AJT44 brädet för 60$ pott. Känns som om spelarna på den här siten är ganska tomtiga på den här nivån om man jämför med partypoker. Iallafall efter första intrycket. Ligger nu upp lite mer än ett inköp och nu fick jag 46o på SB dags för en blindsteal!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går bra på Full tilt just nu vilket gör mig glad :)

 

Har hunnit med 1286 händer på siten och clearat en bonus för 20$ samt en signup på ca 90$ så det känns bra. Spelet har varit ganska aggresivt men jag har tagit det försiktigt och inte överspelet bluffar eller marginella händer som jag ibland kan göra då tålamodet tryter.

Har vpip på ca 30% samt pfr på 13%. Jag tycker det är ganska aggresivt men har inte så mycket att jämföra med. Några händer som jag verkar förlora pengar på är AJ och AT. Tittade in i PT och såg att det var några spel där jag inte riktigt respekterade de bets som fi gjorde.

 

Seat 1: Tornie ($49.30)

Seat 2: redfishmaster1 ($19)

hs101900 posts the small blind of $0.10

ICUR12 posts the big blind of $0.25

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tornie [Ac Tc]

Keithd2606 calls $0.25

Tornie raises to $1

redfishmaster1 calls $1

mstuhlmiller folds

hs101900 calls $0.90

ICUR12 folds

Keithd2606 calls $0.75

*** FLOP *** [6c 5d Th]

hs101900 checks

Keithd2606 bets $1.75

Tornie raises to $5

redfishmaster1 raises to $18, and is all in

hs101900 folds

Keithd2606 folds

Tornie calls $13

redfishmaster1 shows [6d Td]

Tornie shows [Ac Tc]

*** TURN *** [6c 5d Th] [Ts]

*** RIVER *** [6c 5d Th Ts] [Qc]

redfishmaster1 shows a full house, Tens full of Sixes

Tornie shows three of a kind, Tens

redfishmaster1 wins the pot ($39.90) with a full house, Tens full of Sixes

*** SUMMARY ***

Total pot $42 | Rake $2.10

Board: [6c 5d Th Ts Qc]

Seat 1: Tornie showed [Ac Tc] and lost with three of a kind, Tens

Seat 2: redfishmaster1 showed [6d Td] and won ($39.90) with a full house, Tens full of Sixes

 

 

Borde kanske ge honom respekt här när han går all in men jag var väl lite för tiltad för att lyssna på de signalerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är få bord igång på full tilt just nu men jag hittade ett där det satt 2 spelare med ungefär halvt inköp.

 

Sätter mig ner och försöker busta ut dem. Första handen får jag AQo och hamnar i duell med SB då jag är BB. Jag överbettar all in efter en raise och får syn av 66. Klonkar självklart damen på floppen och det var en spelare kvar. Foldar en J2 och hittar sedan A2o i BB. Floppen kommer 2J2 och efter 3 händer har jag bustat hela bordet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så har klonkskillsen övergivit mig nu när jag spelade min första heysession. Slaskar bort ett inlöp på att syna en rerasie all in på 7575T brädet med 99. Inte nog med det lyckas också syna en all in med AJ på KKK46 brädet för ett halvt inköp. Men när inte klonkskillsen är med en så får man grinda lite istället. Efter en timmes grindade och 46 poäng så hade jag iaf nästan vunnit ett inköp efter att ha legat ett inköp back så får vara nöjd med det.

 

Ska snart spela lite full tilt för att få kontroll på känslorna lite :)

Motståndet skiljer sig ganska mycket mellan de båda siterna men verkar inte vara några större problem med att aklimatisera sig till de olika spelstilarna. Har haft problem förrut på B2B men om jag lyckas tiltkontrollera mitt spel och inte slasksyna bort 1 och ett halvt inköp så ska det nog gå bra . :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går fortsatt riktigt bra på full tilt men på hey så går det riktigt dåligt. Åker på väldigt många beats på hey samtidigt som jag gör något dåligt spel ibland. Känns inte som jag får något grattis där. Får se hur det går i fortsättningen målet är ju att cleara den 1000e bonus som de har här på forumet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vänder det.....

 

Players:

Mtspx (EUR 81,80 in seat 2)

TEP83 (EUR 70,70 in seat 3)

 

Dealer: Brun-Ben

 

Small Blind: Mtspx (0,25)

Big Blind: TEP83 (0,50)

Blind out of turn: TGm_ (0,50)

 

TEP83 was dealt: Ad - Ac

 

Mtspx Raise (3,25)

TEP83 Raise (12,00)

TGm_ Fold

Mtspx Call (9,00)

 

Flop 2s - Th - Tc

 

Mtspx Check

TEP83 Bet (16,00)

Mtspx All-In (69,30)

TEP83 All-In (42,20)

Mtspx Payback (11,10)

 

Turn 2s - Th - Tc - Jd

River 2s - Th - Tc - Jd - Td

 

Mtspx shows: Kc - Kh (a full house, tens full of kings)

TEP83 shows: Ad - Ac (a full house, tens full of aces)

 

TEP83 wins: EUR 138,90 (with a full house, tens full of aces)

Rake: EUR 3,00

 

 

 

Skönt att ta hem den här potten efter ett par bad beats samt lite dåligt spel..Fotrfarande mycket minus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp det blev en vändning där började träffa lite händer och få lite action ligger fortfarande lite back på men känns bättre nu. Fungerar fortsatt bra på fulltilt clearat 40/600 på den bonusen

och Hey ligger på ca 500/12 000 ...

 

Vill klara av heybonusen men vet inte om tiden räcker till ska köra på hårt nu efter helgen så får jag se hur det gått

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte hänt så mycket i resultatväg på någon av siterna. Svänger upp och ner sjukt mycket på heypoker. Går inte så bra där ligger ganska mycket minus men men bara spela tills man gular..

 

Players:

AceQuads (EUR 46,10 in seat 1)

TEP83 (EUR 105,96 in seat 3)

ONNITONNI1 (EUR 26,20 in seat 5)

 

Dealer: gg_fish

Small Blind: ONNITONNI1 (0,25)

Big Blind: Bill_Ding (0,50)

 

TEP83 was dealt: Ad - Ah

 

AceQuads Call (0,50)

TEP83 Raise (3,00)

ONNITONNI1 Call (2,75)

AceQuads Call (2,50)

 

Flop Ks - Ts - 4c

 

ONNITONNI1 Check

AceQuads Check

TEP83 Bet (7,00)

ONNITONNI1 Call (7,00)

AceQuads All-In (43,10)

 

Undrar vad som är bäst att göra här???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...