Gå till innehåll

FL - När ska man 3betta/coldcalla på microlimit?

Recommended Posts

Postad

Jag har nyligen börjat spela FL 0.25/0.50 med hygglig framgång. Jag spelar på pokerstars niomannabord. Det är mer regel än undantag att 3-4 pers coldcallar en raise men i regel så är folk väldigt försiktiga med att syna någons 3bet. Så frågan är vilka händer bör man 3betta?

För tillfället 3bettar jag med AA-TT, AK, AQ och AJs och coldcallar med 99-88, AJ-AT, KQ-KJ, KTs, QJs, JTs. Är det minst 3 pers som coldcallat innan mig så brukar jag slänga in lite mer händer också.

förslag på vad jag ska ändra?

* Flytt till THe - QoS *

Postad

Du skall nästan alldrig vara den första som kallsynar över huvud taget. finns det folk som kallsynat före dig kan kallsyn med händer som KQs, KJs och QJs vara ok samt om det ser ut att bli rejält multiway med mellanparen.

Händer som ATo, KQo och liknande ska man i princip alltid slänga mot en höjning efterssom risken är stor att man är dominerad.

/Bjorn

Postad

Skalnsky säger att om du kommer på dig själv att coldcalla flera gånger per session så är ditt spel antingen för löst eller för passivt, eftersom det typ bara finns ett fåtal starthänder som är värda att coldcalla med. Resten bör trebetas eller inte spelas alls. Under förutsättning att ingen coldcallat innan dig vill säga.

Postad
lite vid sidan av men är inte kallsyn ett uttryck för när man synar en höjning + en höjning?

Nä, det räcker med en höjning. Postflop kommer det ju krävas att en person betar och en annan höjer, kanske det du tänker på.