parre Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 Spelar HU-turnering mot Othello här från forumet (som är vass på Omaha och har en riktigt grym Omahadagbok. Det är vår första HU-match. I tredje handen eller så vann jag en rätt stor pott när jag slog om på turn på en semibluff, träffade stege mot hans lägre stege och fick lite betalt. Poker Stars Pot Limit Omaha Tournament Blinds: t5/t10 2 players Converter Stack sizes: SB: t955 Slaskparre: t2045 Pre-flop: (2 players) Slaskparre is BB with SB raises to t35, Slaskparre raises to t100, SB calls t60. Jag slår om ur position, men jag har ju ett veritabelt monster, särskilt HU. Flop: (t200, 2 players) Slaskparre bets t180, SB calls t180. Hittills inga konstigheter. Floppen kommer rätt ofarlig, så jag pottar rakt ut. Får syn. Turn: (t560, 2 players) Slaskparre checks, SB checks. Här steker jag ett bra tag innan jag checkar. Först tänkte jag beta. Men kom på att bet inte är bra, eftersom jag bara får honom att folda alla händer som jag slår, får omslag av händer jag inte slår (eller något sjukt bra drag i bästa fall) samt att ett vettigt bet är rätt pottcommittande. Han checkar bakom, vilket gör mig rätt nöjd, eftersom jag borde ha bäst hand. River: (t560, 2 players) Slaskparre checks, SB bets t310, Slaskparre calls t310. Ingen idé att beta - kan inte värdebeta, jag får inte bättre händer att folda. Så jag checkar och låter honom bluffa en sämre hand ifall han nu orkar det. Och synar. Results: Final pot: t1180 Vet inte ens om denna är intressant, rolig eller diskutabel på något sätt. Kanske rätt standard, ändå? Eller ska jag spela annorlunda på någon gata? Citera
Recommended Posts