Lolle Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 Har precis börjat pröva på lite NL100 så behöver lite basic tips om hur jag ska spela den här träffade handen för att maximera vinsten. Reads: Mmrjohndecker är lös och ganska aggro efter floppen men skulle inte säga att han spelar bra. Nyangelo är en lös fisk, matteu och morissa har inte utmärkt sig för dåligt spel. Så hur ska man få betalt mot dessa typer? ***** Hand History for Game 3572892781 ***** $100 NL Texas Hold'em - Saturday, February 18, 07:42:09 ET 2006 Table Bookem (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 10 Seat 1: nyangelo ( $67.62 ) Seat 3: matteu ( $75.42 ) Seat 4: SUPASTA ( $61.46 ) Seat 5: corymaddox ( $100 ) Seat 6: morissa ( $99 ) Seat 7: mikelim210 ( $85.25 ) Seat 8: paulwang1941 ( $100 ) Seat 9: mrjohndecker ( $519.75 ) Seat 2: LeejaStar ( $100.85 ) Seat 10: Yttrasill ( $96 ) LeejaStar posts small blind [$0.50]. matteu posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to Yttrasill [ 9s As ] SUPASTA folds. corymaddox folds. morissa calls [$1]. mikelim210 folds. paulwang1941 folds. mrjohndecker calls [$1]. Yttrasill calls [$1]. Mitt första möjliga misstag, bör jag höja här för att försöka ta blindsen eller bygga pott, är rätt säker på att få en call av mrjohn eller någon annan, så om jag träffar top pair skulle jag känna mig utsatt då min hand bara är bra om jag träffar rätt så tar en call. nyangelo calls [$1]. LeejaStar folds. matteu checks. ** Dealing Flop ** [ Ts, Ks, Js ] matteu checks. morissa checks. mrjohndecker checks. Katjing! Precis så ska en flopp se ut betar ut nästan pott och hoppas på call av något toppar. Yttrasill bets [$4]. nyangelo folds. matteu folds. morissa calls [$4]. mrjohndecker folds. ** Dealing Turn ** [ 7d ] morissa bets [$4]. Han gör ett minibet som inte behöver betyda något alls så drar till med en stor höjning för att försöka få betalt, va höjningen för hög helt enkelt, check känns fel. Yttrasill raises [$20]. morissa folds. Yttrasill does not show cards. Yttrasill wins $36.45 Bra spelat eller var jag för passiv/aggressiv pre/postflop? Citera
Bodinarn Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 Personligen hade jag lagt in en hojning preflop med den handen i din pos. I ovrigt tycker jag att du spelar handen ratt. Det ar klart du ska sla om ordentligt pa turn. Ar han tom kommer du anda inte fa betalt... Citera
bullebyn Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 hade spelat likadant. möjligtvis raise preflop men bara om du är duktig postflop och har en aggressiv bordbild. Citera
spyse Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 Tycker nog att en syn kan vara på sin plats på turn, simulerar att du bettade något men när du blev synad känner du dig räddd för färgen. Syna och hoppas på att bordet inte paras på rivern och att fi bettar ut. Om fi gjorde ett info-bet så fick han ju svaret ganska omgående. Citera
richardd Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 Tycker du spelar rätt, du tar betalt av en lägre färg och skyddar dig mot set. Enda som igentligen kan vara nackdelen är om han floppat stegen/2par då man kan mjölka mer. Men fördelarna med raise överväger. Citera
ades_va Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 Risken för set lär ju inte vara så stor och du är skyddad mot alla färgstegar etc så jag hade nog låtit honom se river lite billigare. Höj till 12-14 på turn för att få med honom sen kanske du kan få lite betalt på river också. Citera
bossbaver Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 raise pre-flop, annars helt rätt! Citera
Lolle Postad 20 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2006 Tack för alla kommentarer, tror inte på set eller tvåpar från hans sida. Så det alternativ som tilltalar mig mest är Ades lite mindre raise på turn känns som det är lättare att få betalt på det sättet. Förstår om ni vill ha raise preflop men är det verkligen bra på ett bord när man troligen får minst 2 calls enligt min read, om ässet träffar har jag ädå bara ett naket äss, färgen sitter ju i princip aldrig och potten är redan stor med alla callers så om den sitter borde det gå att få in cashen. Citera
Stoneburg Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Tycker absolut inte du ska raisa preflop. Axs ska helst spelas i on oraisad multiway pott och det är ju precis det du antagligen får om du synar här. Tycker du spelar den helt rätt postflop också. Du kan iofs höja lite mindre för att göra det lättare för Q att syna men då får du ju mindre betalt av lägre färg och ger set bra odds att dra ut (även om set är osannolikt). Mest rimligt efter hans syn är ju spader damen eller ett tvåpar. Citera
Recommended Posts