Gå till innehåll

Hur spela Partys nya SnG's?


johansen

Recommended Posts

Håller med i det Hjort skrev. Det som utmärker SnG's är ju egentligen behovet att vara en bra shortstackspelare, därför tycker jag inte att en SnG automatiskt blir bättre med långa perioder. Vill man undvika shortstackspel kan man ju spela MTT's med långa perioder eller cash game istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med i det Hjort skrev. Det som utmärker SnG's är ju egentligen behovet att vara en bra shortstackspelare, därför tycker jag inte att en SnG automatiskt blir bättre med långa perioder. Vill man undvika shortstackspel kan man ju spela MTT's med långa perioder eller cash game istället.

 

Trams. Det kan vara lättare att bygga stack utan att behöva ta så stora risker om strukturen är långsamare. Det beror på hur man spelar.

 

// Förändringen lär ju bero på påtrykningar från spelarna dessutom. Jag har för mig att jag mejlar Party angående detta för länge sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med i det Hjort skrev. Det som utmärker SnG's är ju egentligen behovet att vara en bra shortstackspelare, därför tycker jag inte att en SnG automatiskt blir bättre med långa perioder. Vill man undvika shortstackspel kan man ju spela MTT's med långa perioder eller cash game istället.

 

Trams. Det kan vara lättare att bygga stack utan att behöva ta så stora risker om strukturen är långsamare. Det beror på hur man spelar.

 

Självklart. Men för spelare som gillar djupa stackar finns ju redan så många alternativ. Oftast vill jag spela med djup stack, men ibland kan det vara kul att spela snabbare varianter. Man kan ha ett bra övertag över dåliga spelare även vid en snabb struktur. Kanske inte i en enskild turnering, men å andra sidan hinner man spela väldigt många turneringar.

 

EDIT: Såg att man hade turbovariant också, så egentligen finns väl inget att diskutera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strukturen är fortfarande bra mycket snabbare än Stars.

 

Visst är den lite snabbare, men det kommer fortfarande ta 60-70 min istället för 30-40 min att spela dem nu. Jag som spelar 2 bord samtidigt kommer få mycket sämre timlön.

 

.

 

Det är väl inte svårare än att du spelar fyra bord.

 

Skulle spelat fyra bord ifall jag klarade av det. Nu är det så att jag tappar känslan helt ifall jag kör fler än två bord, kanske en vanesak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så snyggt att de lurar fiskarna så de tror att det är mkt bättre struktur än tidigare. de kunde lika gärna haft förra nivåerna å startmarker men bara ändrat till 10minuters nivåer. Denna struktur saknar ju t om den gamla variantens 75/150 nivå. Hoppas det kommer speed sngs, 5min blindsnivåer, på alla nivåer så blir jag helt nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strukturen är fortfarande bra mycket snabbare än Stars.

 

Visst är den lite snabbare, men det kommer fortfarande ta 60-70 min istället för 30-40 min att spela dem nu. Jag som spelar 2 bord samtidigt kommer få mycket sämre timlön.

 

.

 

Det är väl inte svårare än att du spelar fyra bord.

 

Skulle spelat fyra bord ifall jag klarade av det. Nu är det så att jag tappar känslan helt ifall jag kör fler än två bord, kanske en vanesak.

 

Gör det någon skillnad om du spelar 2 bord än för folk som spelar 4 eller 1? skillnaden är fortfarande linjär? (förutom att man tappar lite EV av att spela flera bord då).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men blir inte diskussionen avsevärt mycket trevligare när man undviker att hävda att folk yrar. ;)

 

Japp, och den blir bra mycket intressantare om man tänker innan man skriver ett inlägg ;)

 

För övrigt förstår jag inte riktigt hur party tänker.

 

1. De kommer inte få in lika mycket rake eftersom speltiden för varje SnG är längre nu.

2. Många multitablers/"proffs" kommer sluta lira SnGs på party.

 

Återstår att se om de inför Speed-sngs på alla stakes och även som Texas NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. De kommer inte få in lika mycket rake eftersom speltiden för varje SnG är längre nu.

2. Många multitablers/"proffs" kommer sluta lira SnGs på party.

 

Återstår att se om de inför Speed-sngs på alla stakes och även som Texas NL.

 

De inför ju speed sng med 5min perioder också.

 

Ja det är dessa jag pratar om, läs mitt inlägg igen. De finns _inte_ som Texas NL och inte i särskilt stor utsträckning för övrigt heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, och den blir bra mycket intressantare om man tänker innan man skriver ett inlägg ;)

 

Och då försökte jag ändå tänka till lite... Men grejen var att den spontana reaktionen från den stora merparten var "fler marker=långsammare struktur", vilket jag faktiskt stack hål på. Med andra ord så hade jag fel, fast med rätt argumentation, till skillnad från de flesta andra som hade rätt, fast med fel argumentation.;)

 

 

Problemet är inte att jag inte tänker, utan att jag tänker för fort... eller nåt...

Länk (scrolla ner lite och njut av förvirringen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Problemet är inte att jag inte tänker, utan att jag tänker för fort... eller nåt...

Länk (scrolla ner lite och njut av förvirringen)

 

Ja, vet hur det kan vara. Ibland går jag iväg för att hämta/göra nåt och innan jag hinner fram har jag glömt av vad det var jag skulle göra ^^

 

Hehe, strömavbrott kan få världen att rasa samman ;)

 

Aja nog OT. Ändringarna på party har skapat ett ramaskri på STT-forumet på 2+2. http://forumserver.twoplustwo.com/postlist.php?Cat=0&Board=singletable

 

Finns bl.a en tråd på 9 sidor men även lite andra godingar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är dessa jag pratar om, läs mitt inlägg igen. De finns _inte_ som Texas NL och inte i särskilt stor utsträckning för övrigt heller.

 

Ok. Fattade inte att de redan infört speed-sng, men inte just på NLTHE. My bad. Konstigt måste jag säga.. Finns det bara på LimitTHE nu eller?

 

Gillar själv att spela Stars turbo med 5min nivåer ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är dessa jag pratar om, läs mitt inlägg igen. De finns _inte_ som Texas NL och inte i särskilt stor utsträckning för övrigt heller.

 

Ok. Fattade inte att de redan infört speed-sng, men inte just på NLTHE. My bad. Konstigt måste jag säga.. Finns det bara på LimitTHE nu eller?

 

Gillar själv att spela Stars turbo med 5min nivåer ibland.

 

Nä inget texas alls. Omaha Hi/lo, 7 CS. Mestadels finns speed på $6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Skulle spelat fyra bord ifall jag klarade av det. Nu är det så att jag tappar känslan helt ifall jag kör fler än två bord, kanske en vanesak.

 

MM, man förlorar känsla och det kan bli lite tufft när man spelar HU på flera bord samtidigt på Stars i alla fall. På Party tror jag att det går att spela mer mekaniskt HU på grund av att blindsen är så höga.

 

Jag var tvungen att prova den nya strukturen och jag tyckte den var bra. Det tog ca 50 min innan det var klart så speciellt långsam var den absolut inte. Kändes lite sjukt dock med BB höjningarna och de stora stackarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Gör det någon skillnad om du spelar 2 bord än för folk som spelar 4 eller 1? skillnaden är fortfarande linjär? (förutom att man tappar lite EV av att spela flera bord då).

 

Alla spelar inte poker för att ha optimal EV.

 

Min grund är att det skall vara kul. Utan känsla = mekaniskt tråkigt. Jag är helt övertygad om att de flesta fungerar på det sättet. Det handlar inte om att maximera EV. Det handlar om att maximera belöning. Belöning varierar beroende på smak. Jag har försökt att förklara detta för Hjort men det har inte nåt fram. ;)

 

Pengar är inte allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Skulle spelat fyra bord ifall jag klarade av det. Nu är det så att jag tappar känslan helt ifall jag kör fler än två bord, kanske en vanesak.

 

MM, man förlorar känsla och det kan bli lite tufft när man spelar HU på flera bord samtidigt på Stars i alla fall. På Party tror jag att det går att spela mer mekaniskt HU på grund av att blindsen är så höga.

 

Jag var tvungen att prova den nya strukturen och jag tyckte den var bra. Det tog ca 50 min innan det var klart så speciellt långsam var den absolut inte. Kändes lite sjukt dock med BB höjningarna och de stora stackarna.

 

 

Vilken placering to 50 minuter. top 1-3 eller plats 9 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har spelat 4st nu. 2 itm och 2 offside.

kom 2:a resp 3:a.

 

55min tog den jag kom 2:a i och 54 min för 3:a. Så löptiden har ökat med ca 20-25 %

 

Blindsteal är nästan raderat känns det som då de i de 2 jag spela var 3-4 kvar och blinden var 100/200 och stackarna runt 4000-5000.

 

Däremot så tar ITM spelet betydligt längre tid då blidsen låg på 100/200 resp 200 /400 under lång tid då stackarna låg på mellan 5000-10000.

 

Blev nästan lite segt där under ett tag. Fast bara vara seg tillbaka.

 

Bara så ni vet så sparas hand historiken i en annan mapp nu. Inte under partypoker mappen utan det skapas en ny som heter partygaming och under där finns partypoker och sedan som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara så ni vet så sparas hand historiken i en annan mapp nu. Inte under partypoker mappen utan det skapas en ny som heter partygaming och under där finns partypoker och sedan som vanligt.

 

Såg det också, ändrade till rätt mapp i min SNG tracker men den vill inte uppdatera siffrorna, nån annan som har samma fenomen.??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara så ni vet så sparas hand historiken i en annan mapp nu. Inte under partypoker mappen utan det skapas en ny som heter partygaming och under där finns partypoker och sedan som vanligt.

 

Såg det också, ändrade till rätt mapp i min SNG tracker men den vill inte uppdatera siffrorna, nån annan som har samma fenomen.??

 

Jag tror nog att sng tracker behöver en uppdatering nu när man döpt om borden till namn istället för nummer, ändrat stackstart och blinds ... Namnen strular nog mest antar jag på borden.

Sng tracker funkar inte för mig heller just nu. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu spelat ett flertal 11$ och 22$ SnG med Partys nya struktur och måste säga att jag är mycket nöjd. Med den tidigare strukturen så hamnade man ofta i situatioen att det var 8-9 spelare kvar då blindsen var ca 1/3 av medelstacken och allt blev mycket chansartat.

Detta gällde speciellt 20+2$ SnG där de värsta vildhjärnorna från de lägre nivåerna saknades.

 

Med den nya strukturen har man mer tid att hitta de rätta händerna att spela och tvingas inte till vilda chansningar lika ofta.

 

Kunde man nu bara hitta en mus som klickar tre gånger på knapparna vid varje tryck så skulle allt vara perfekt :-) TweakUI hjälpte nada på min Win2K maskin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...