Gå till innehåll

Enhetsmatris - FL på Prima och Crypto


enhetsmatris

Recommended Posts

Ännu en FLT-dagbok på låg nivå, är det verkligen någon som kommer att följa den? Antagligen inte, men det spelar inte så stor roll eftersom den primära anledningen med denna dagbok är att jag vill få lite disciplin på mitt spelande, samt börja analysera mitt spel lite noggrannare. Då tror jag att en dagbok är ett steg i rätt riktning. Så jag kör på även om det bara är jag som bryr mig. ;)

 

 

Personligt

Jag heter Linus, är 21 år gammal och läser till civilingenjör i datateknik vid Lunds tekniska högskola. Jag lever ett ganska ointressant Svenssonliv, jag går i skolan på dagarna, spelar poker eller glor på tv på kvällarna och festar en del på helgerna. För att inte bli en sunkig, livlös datanörd försöker jag även styrketräna ett par gånger i veckan. På somrarna spelar jag golf och ingenting annat.

 

 

Pokerbakgrund

En mycket kort sådan. Det började med att vi hittade en markerväska hos en polare i somras vilket resulterade i lite NL-spel om kvällarna. Lite spel blev mycket, och jag var fast.

 

Internethajpen hoppade jag på i september förra året genom att sätta in $60 på Pacific och sedan var jag fast i internetpoker också. Jag gick ganska snabbt upp till FL $0.5/1 (full ring) vilket naturligtvis var för högt, men när man låg $20 plus efter kanske 10 timmars spel då var man ju kung...

 

Efter ett par månader satte jag in $100 på Party Poker, och i början av januari i år $100 på Eurobet, den senare bara för att ta bonusen på 100%.

 

De få pokerkunskaper jag har kommer från böckerna Low Limit Hold'em av Lee Jones och Small stakes hold'em av Miller/Sklansky/Malmuth (den första boken är varvad en gång, den senare snart genomläst en första gång) samt "erfarenhet" från omkring 10'000 händer (online).

 

 

En bankrulleöverblick:

 

Insättningar:

$60 på Pacific Poker (september 2005)

$100 på Party Poker (november 2005)

$100 på Eurobet (januari 2006)

 

Nuvarande bankrulle:

$131 på Pacific Poker

$195 på Party Poker

$185 på Eurobet

 

Uttag:

$130 från Pacific Poker

 

 

Strategi

Mitt första mål är att cleara bonusen på Eurobet. Jag behöver 1030 poäng, och är idag uppe i 810. Jag spelar 3-4 bord samtidigt på $0.25/0.5 alternativt $0.5/1 (beroende på hur lösa borden är). Jag talar för övrigt alltid om FLT full ring om ingenting annat anges. När jag är klar med bonusen kommer pengarna att föras över till de andra två sajterna.

 

När Eurobet är avklarat fortsätter jag att bygga bankrulle på Party på $0.5/1, blir väl antagligen 2-3 bord åt gången. På Pacific kommer jag sporadiskt att spela $1/2 (jag vet att rullen är alldeles för liten, men pengarna på Pacific får vara slaska-och-prova-högre-nivå-pengar).

 

 

Mål

- Spela hem Eurobet-bonusen

- Bli en stabil vinnare på $0.5/1, 3 bord samtidigt

- Sluta vara weak-tight och börja spela som SSH vill

- Ha en bankrulle på över $1200 innan juni

- Kunna skotta på $1/2 utan att vara rädd

- Bli bättre på att läsa motspelarna

 

 

Vapen

- Small Stakes Hold'em

- Pokertracker (ej inköpt än, bara demo för tillfället)

- Mitt enorma intellekt

 

 

Då kör vi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 358
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Pga tidig skolgång imorgon blev dagens session en kortis. 25 minuter på 3 bord var allt jag hann med (två $0.25/0.5, ett $0.5/1). Kort resumé:

 

Resultat: +$9.95

Antal händer: 73

Dagens haj: Jag själv (jag plussade ju :lol:)

Dagens fisk: bad_bird

Kommentar: Ingenting utmärkande.

 

 

Sessionens tveksamt spelade hand:

 

Hand 134982060, Started at 02/17/2006 12:02 AM

Table 'Waco': $0,25-$0,50 Limit HE (Real)

Seat 0: chamnic ($24,75 in chips)

Seat 1: ZipCity ($15,50 in chips)

Seat 2: alfisti ($16,95 in chips)

Seat 3: ginger73 ($9,60 in chips)

Seat 4: bad_bird ($4,75 in chips)

Seat 5: Tim928 ($27,90 in chips)

Seat 6: raaa ($16,30 in chips)

Seat 7: Ayn Rand ($39,35 in chips)

Seat 8: mr.hogan76 ($8,70 in chips) (on the button)

Seat 9: dnoise ($6,50 in chips)

 

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to Ayn Rand: 10c

Dealt to Ayn Rand: Qc

dnoise : Post Blind ($0,15)

chamnic : Post Blind ($0,25)

 

*** Pre-Flop *** :

ZipCity : Fold

alfisti : Fold

ginger73 : Call ($0,25)

bad_bird : Call ($0,25)

Tim928 : Fold

raaa : Fold

Ayn Rand : Call ($0,25)

mr.hogan76 : Call ($0,25) (button)

dnoise : Fold

chamnic : Check

 

*** Flop *** : 6h Qs As

chamnic : Check

ginger73 : Check

bad_bird : Bet ($0,25)

Ayn Rand : Raise ($0,50) <-- Träffar mellanparet och höjer för att isolera (rätt?)

mr.hogan76 : Fold

chamnic : Fold

ginger73 : Fold

bad_bird : Call ($0,25)

*** Turn *** : [ 6h Qs As ] Jh

bad_bird : Check

Ayn Rand : Check <-- Fegt att checka? Bet?

*** River *** : [ 6h Qs As Jh ] Ad

bad_bird : Bet ($0,50)

Ayn Rand : Call ($0,50) <-- Lagom rädd för Ax, men min turncheck kan ju trigga ett bluffbet från fi.

 

Jag har faktiskt ingen aning om hur jag ska spela handen, får hoppas på lite konstruktiv kritik från forumets FL-kungar. bad_bird visar [Ts 4c], och utses till dagens fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flop spelet gillar jag. Tycker det är bra att du tar insiativet. På turn tycker jag du ska beta mot dessa weakpassivacallingsstationerna (långt ord). Detta tycker jag du ska göra för att om han nu har Ax så kommer han syna och och checka river. Du har 9 outs som du kan träffa och gör det kan du få en extra bet. Missar du så kan du ju checka om du tror han har dig. På river är det ju bara att syna med tanke på att du checkade turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens första session är avklarad. De senaste två veckorna har gått ganska ordentligt dåligt (backat omkring $100) och idag var inget undantag. Det händer inget märkvärdigt, jag tycker jag får mina AKo, träffar de ibland, och vinner lite potter här och där. Det känns inte riktigt bra, men absolut inte dåligt heller, men likförbannat går jag ifrån borden som en förlorare. I princip varje gång. Ett jävla gnällande från min sida, men jag är på småtilt för tillfället.

 

Har klart mindre självförtroende nu och man börjar ju undra hur bra (dåligt) man egentligen spelar sina händer. Jag ska gå och handlar lite läsk nu för att bli av med tilten. Lite SSH-läsning på det och jag ska vara redo för en ny session inom en timme.

 

Sessionens resultat: -$14.95

Antal händer: 141

Totalt: -$5 (sedan dagboksstart)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt som behövdes för att vända på turen var tydligen bara en läsk och lite Offspring i hörlurarna, om session 1 var mörk så var sannerligen session 2 ljusare. AA höll, ett par gutshots satt och resultatet blev till slut +$21.6. Avslutade session 2 rätt tidigt eftersom jag känner mig alldeles för tung i huvudet för att spela mitt A-game. Hade säkert bara tiltat bort allt om jag fortsatt ändå :lol: . Session 2 bestod av två $0.5/1-bord och ett $0.25/0.5-bord.

 

Resultat 17 januari:

Session 1: -$14.95 (141 händer)

Session 2: +$21.6 (114 händer)

Totalt: +$6.65 (255 händer)

 

Sedan dagboksstart: +$16.6 (328 händer)

 

 

Ett litet urval av dagens tveksamt spelade händer:

 

Hand 138807305, Started at 02/17/2006 10:29 PM

Table 'Port Arthur': $0,50-$1 Limit HE (Real)

Seat 1: Ayn Rand ($38,50 in chips)

Seat 2: egbert42 ($236,45 in chips)

Seat 3: Klarios ($35,75 in chips)

Seat 4: MRMND ($29,65 in chips)

Seat 5: SDTJ78 ($56,55 in chips)

Seat 6: minibator ($20,15 in chips)

Seat 7: ojt x ($51,10 in chips) (on the button)

Seat 8: lugspedt ($33,25 in chips)

Seat 9: rdbms ($17,75 in chips)

 

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to Ayn Rand: Ad

Dealt to Ayn Rand: Jc

lugspedt : Post Blind ($0,25)

rdbms : Post Blind ($0,50)

 

*** Pre-Flop *** :

Ayn Rand : Call ($0,50) <-- Först in, limp känns bra

egbert42 : Fold

Klarios : Fold

MRMND : Call ($0,50)

SDTJ78 : Call ($0,50)

minibator : Call ($0,50)

ojt x : Call ($0,50)

lugspedt : Call ($0,25)

rdbms : Check

 

*** Flop *** : 10h Qc Jd

lugspedt : Check

rdbms : Check

Ayn Rand : Bet ($0,50) <-- Bettar för att se var jag står. Bättre att checka?

MRMND : Call ($0,50)

SDTJ78 : Fold

minibator : Raise ($1)

ojt x : Call ($1)

lugspedt : Call ($1)

rdbms : Fold

Ayn Rand : Call ($0,50) <-- Kan väl inte slänga här...

MRMND : Call ($0,50)

 

*** Turn *** : [ 10h Qc Jd ] 8s

lugspedt : Check

Ayn Rand : Check

MRMND : Bet ($1)

minibator : Call ($1)

ojt x : Call ($1)

lugspedt : Call ($1)

Ayn Rand : Call ($1) <-- Klara odds för syn

*** River *** : [ 10h Qc Jd 8s ] Ks

lugspedt : Check

Ayn Rand : Bet ($1) <-- Nötterna, inte sugen på att fösöka checkraisa

MRMND : Fold

minibator : Fold

ojt x : Call ($1)

lugspedt : Fold

 

Jag är mest osäker på floppspelet, på de andra gatorna tycker jag inte att jag har så många val egentligen. Någon som misstycker?

 

-------------------------------------

 

 

Hand 138463919, Started at 02/17/2006 8:59 PM

Table 'South Bend': $0,25-$0,50 Limit HE (Real)

Seat 0: chasethejack ($12,85 in chips)

Seat 1: cgypc ($34,40 in chips)

Seat 2: CrzMke ($9,30 in chips)

Seat 3: ShredExx ($14,80 in chips) (on the button)

Hand 138463919, Started at 02/17/2006 8:59 PM

Table 'South Bend': $0,25-$0,50 Limit HE (Real)

Seat 0: chasethejack ($12,85 in chips)

Seat 1: cgypc ($34,40 in chips)

Seat 2: CrzMke ($9,30 in chips)

Seat 3: ShredExx ($14,80 in chips) (on the button)

Seat 4: Ayn Rand ($37,75 in chips)

Seat 5: mybluefrog ($11,30 in chips)

Seat 6: Ldub6 ($3 in chips)

Seat 7: 123slide ($5,20 in chips)

Seat 8: Kennse ($24,20 in chips)

Seat 9: fillamk ($8 in chips)

 

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to Ayn Rand: As

Dealt to Ayn Rand: 5s

Ayn Rand : Post Blind ($0,15)

mybluefrog : Post Blind ($0,25)

Ldub6 : Post Blind ($0,25)

 

*** Pre-Flop *** :

Ldub6 : Check

123slide : Fold

Kennse : Call ($0,25)

fillamk : Fold

chasethejack : Call ($0,25)

cgypc : Call ($0,25)

CrzMke : Fold

ShredExx : Bet ($0,50)

Ayn Rand : Call ($0,35) <-- Två limpare, men kanske för lös call iaf?

mybluefrog : Call ($0,25)

Ldub6 : Call ($0,25)

Kennse : Call ($0,25)

chasethejack : Call ($0,25)

cgypc : Call ($0,25)

 

*** Flop *** : Qs 5d 2s

Ayn Rand : Check <-- Superdrag. Checkar för att se hur mycket action det blir

mybluefrog : Check

Ldub6 : Check

Kennse : Check

chasethejack : Check

cgypc : Bet ($0,25)

ShredExx : Raise ($0,50)

Ayn Rand : Raise ($0,75) <-- I stridens hetta 3-bettar jag vilket känns lite överaggressivt i efterhand. Borde jag bara syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2 tycker ajg gott att du kan syna med Axs när tvålimpare är innan. Det kommer säkerligen vara med mer spelare i potten också. På floppen gillar jag verkligen inte cr. Du vill ha med så många som möjligt och om alla checkar fram till preflopbetaren och du höjer så kommer de få syna två bets och många kommer folda. Bättre att beta ut, de synar, preflophöjaren höjer och då kan du trebetta eller syna vad du nu känner för. Hade däremot mybluefrog varit preflophöjaren så hade en cr varit överlägset.

 

 

Står det inte i SSH om betydelsen av position på preflophöjaren om man ska checkraisa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens weak-tighta tomte: enhetsmatris.

 

Spelade 2 timmar på Eurobet idag (två $0.5/1-bord) och backade strax under $20. Jag åkte på ett par riktigt tunga utdragningar av en mega-LAG (som lär ha tiltat hela bordet med sina sjuka klonkarskills), men jag backade säkerligen mer på ett galet weak-tight spel. Check-check-fold, syn-syn-syn... Usch. Ska sätta mig och läsa SSH nu. Avslutade dagens spel med att klonka fyrtal på $1/2 på Pacific, så slutresultatet blev inte värre än back $5 totalt idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till.. kommer ihåg att jag spelade någon freeroll eller lowstakes tournament på Prima mot en AynRand för något halvår sedan, var det du? Bra författare för övrigt!

 

Man tackar. Nä det var nog inte jag, har bara haft det namnet sedan årsskiftet och bara på Poker room-nätverket. Och visst var hon bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en otroligt weak-tight insats igår var det idag dags för bättring, ordentligt aggressivt skulle det bli. Jag var visserligen inte lika passiv som igår, men jag kände mig alldeles för mycket som en calling station. Jag har helt enkelt svårt för att spela halvstarka drag aggressivt. Det är en mental spärr som jag måste jobba för att bli av med, jag har svårt att verkligen tro att det är lönande spel. Men killarna som vet vad de snackar om säger att det är så, och då är det nog inte speciellt lönt att tjafsa emot...

 

Trots att jag spelade långt ifrån optimalt gick det riktigt bra idag. Bra flyt med korten och ett par drag som satt resulterade i $20.2 plus. Detta på två $0.5/1-bord som var lite lösare än vanligt på Eurobet.

 

Dagsresultat: +$20.2

Antal händer: 78

Sedan dagboksstart: +$32 (ca. 650 händer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som att jag har varit på ett väckelsemöte idag. Jag intalade mig själv att jag skulle spela aggressivt för en gång skull, och jag lyckades faktiskt hålla det (säkerligen fortfarande för passivt, men klar bättring iaf!). Och roligare spel har jag nog inte varit med om! Jag fick inga jättekort, vann inga jättepotter och slutade på plus minus noll, men för en gångs skull så spelade jag faktiskt riktigt rolig poker (vilket är ganska sällsynt på low limit fixed, fullring). Jag är även tämligen övertygad om att jag hade backat 10-15 bb med mitt vanliga passiva spel, så plus minus noll är inget jag är besviken över idag. Aggressive is the shit.

 

Dagsresultat: +$0.6

Antal händer: 119

Sedan dagboksstart: +$33 (ca. 770 händer)

 

 

darvartagan: Tack så mycket, alltid kul med positiv respons!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir bättre och bättre. Ännu lite aggressivare idag, och mycket roligare spel. Att man kunde vinna så mycket som man faktiskt kan bara genom att ta kontrollen i potterna visste jag inte tidigare. Men nu vet jag. :D

 

Jag har varit varit dålig på att lägga ut hand histories i dagboken, ska försöka bli bättre på det. Här kommer två i alla fall. De jag har valt ut tycker jag att jag spelar ytterst tveksamt, om inte rent ut sagt riktigt tomtigt. Konstruktiv kritik på dessa uppskattas gladeligen. Men först en summering av dagens session:

 

Spelade två $0.5/1-bord på Eurobet, och precis som igår var det tightare än vanligt, i snitt 2-3 spelare per flopp. Men spelet var inte bättre än vanligt för det. Två tunga utdragningar på slutet höll tillbaka vinsten en del.

 

Dagsresultat: +$5.8

Antal händer: 126

Sedan dagboksstart: +$39 (ca. 900 händer)

 

 

Och nu till handhistorierna:

 

Ingen utmärkande read på någon av fi.

 

Hand 155482973, Started at 2006-02-21 22:07

Table 'Williamsburg': $0,50-$1 Limit HE (Real)

Seat 0: butsoni ($13,70 in chips)

Seat 1: maxiboll ($53,60 in chips)

Seat 2: Maddog590 ($62,40 in chips)

Seat 3: foreground ($104,85 in chips)

Seat 5: cevy ($5,80 in chips) (on the button)

Seat 6: Unkle Buddy ($21,85 in chips)

Seat 7: Ayn Rand ($44,25 in chips)

Seat 8: FLD III ($22,90 in chips)

Seat 9: Half A Dog ($43,70 in chips)

 

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to Ayn Rand: 9c

Dealt to Ayn Rand: 3c

Unkle Buddy : Post Blind ($0,25)

Ayn Rand : Post Blind ($0,50)

 

*** Pre-Flop *** :

FLD III : Fold

Half A Dog : Fold

butsoni : Fold

maxiboll : Fold

Maddog590 : Fold

foreground : Fold

cevy : Call ($0,50)

Unkle Buddy : Fold

Ayn Rand : Check

 

*** Flop *** : 8c Ac 9h

Ayn Rand : Bet ($0,50)

cevy : Raise ($1)

Ayn Rand : Raise ($1)

cevy : Raise ($1)

Ayn Rand : Call ($0,50)

 

Mellanpar och starkt drag, lite för aggresivt med 3-bet?

 

*** Turn *** : [ 8c Ac 9h ] 4d

Ayn Rand : Check

cevy : Bet ($1)

Ayn Rand : Call ($1)

 

Syn känns rätt. Fel?

 

*** River *** : [ 8c Ac 9h 4d ] 2s

Ayn Rand : Check

cevy : Bet ($1)

Ayn Rand : Call ($1)

 

Ja du... Vad slår jag här egentligen? Nog dagens dummaste syn.

 

 

_________________________________________

 

 

Hand 155716003, Started at 2006-02-21 23:09

Table 'Williamsburg': $0,50-$1 Limit HE (Real)

Seat 0: butsoni ($1,90 in chips)

Seat 1: maxiboll ($45,15 in chips)

Seat 2: manebot ($30,30 in chips)

Seat 3: rufzider17 ($6,90 in chips)

Seat 4: Swixy81 ($24,45 in chips)

Seat 5: Brensly ($26,50 in chips)

Seat 6: Blueknight50 ($21,50 in chips) (on the button)

Seat 7: Ayn Rand ($52,55 in chips)

Seat 9: ronin23 ($24,30 in chips)

 

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to Ayn Rand: Ac

Dealt to Ayn Rand: Ah

Ayn Rand : Post Blind ($0,25)

ronin23 : Post Blind ($0,50)

 

*** Pre-Flop *** :

butsoni : Fold

maxiboll : Fold

manebot : Fold

rufzider17 : Fold

Swixy81 : Fold

Brensly : Call ($0,50)

Blueknight50 : Fold

Ayn Rand : Bet ($0,75)

ronin23 : Fold

Brensly : Call ($0,50)

 

*** Flop *** : 10s 10c Kc

Ayn Rand : Bet ($0,50)

Brensly : Raise ($1)

Ayn Rand : Raise ($1)

Brensly : Raise ($1)

Ayn Rand : Call ($0,50)

 

Ingen kanonflopp för AA, men jag måste ju betta. Att han höjer tolkar jag som att han antingen träffat kungen eller bluffar. Otroligt sällan som folk höjer floppen med triss heads-up. Det gör de på turn. Cappen styrker min tro på en kung.

 

*** Turn *** : [ 10s 10c Kc ] Kh

Ayn Rand : Check

Brensly : Bet ($1)

Ayn Rand : Call ($1)

 

Ajdå, värsta tänkbara kortet... Fisk som jag är kan jag bara inte släppa AA (han KAN ju fortfarande bluffa :roll:).

 

*** River *** : [ 10s 10c Kc Kh ] 3s

Ayn Rand : Check

Brensly : Bet ($1)

Ayn Rand : Call ($1)

 

Inget A där heller. Har jag tagit mig hit kan jag lika gärna bjuda på en dollar till.

 

 

Eftersom jag själv hatar att inte se resultatet på folks hand histories (är så satans nyfiken) måste jag ju lägga upp resultatet i händerna här:

Hand 1: cevy shows [ Kc Ks ]

Hand 2: Brensly shows [ As 6s ] :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har legat på småtilt hela dagen pga. en taskig huvudvärk som vägrat försvinna. Därför blir det bara en snabb sammanfattning nu, och en lite djupare sessionsanalys imorgon. Dagens goda nyhet är att jag ikväll blev klar med Eurobetbonusen, $100 extra in på kontot.

 

Dagsresultat: +$26.5

Antal händer: 276

Sedan dagboksstart: +$65 (ca. 1180 händer)

Inspelad bonus: $100

 

Bankrulleöverblick:

 

Eurobet: $335

Pacific Poker: $147

Party Poker: $195

 

Totalt: $677

Sammanlagda insättningar: $260

Sammanlagda uttag: $130

Netto: +$547

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära dagbok, förlåt.

 

Kvällen den 24 februari tappade jag besinningen och tiltade rejält. Jag förlorade inte så farligt mycket pengar som tur var ($50-60 kanske), men jag tappade den seriositet som är så viktig att ha för att lyckas som pokerspelare. Denna seriositet plockade jag upp igen för några dagar sedan när jag i en bra session på Pacific fick känna hur det känns att vinna igen. Så förlåt dagboken för att jag varit frånvarande i en vecka, nu ska det bli ändring på det.

Då var ursäkten avklarad, nu tillbaka till det väsentliga - pokern.

 

Så fort Eurobetbonusen var inspelad cashade jag ut alla mina tillgångar där för att fortsätta jaga bonusar någon annanstans. Totalt blev det $335 ut från Eurobet. Igår hittade jag ett riktigt bra bonuserbjudande (varning för gratisreklam) på Betfred.com. Tack till dig som postade info om denna bonus på Pokerforum.nu! Jag satte in $250 på Betfred.com (maximum för att utnyttja bonusen till fullo) och behöll de resterande $85 från Eurobet på kontokortet (en skidresa till alperna står för dörren, och jag kan behöva uppgradera min utrustning lite grand).

 

Jag började spela på Betfred igår och backade snabbt $20 på två $0.5/1-bord. Eftersom Betfred har väldigt få fullbord öppna på $0.5/1 tänkte jag idag att jag skulle prova på shorthanded istället (6-max). Och fy satan vad roligt det var! Action precis hela tiden, och inte alls så tråkpassivt spel som det ofta blir vid fullbord. Och inte blir det tråkigare av att man plussar $50 på 1,5 timme heller :D. Ytterligare ett plus är att det torde gå fortare att spela in bonusen på 6-max också. Så nu tänkte jag ge 6-max en chans (faktiskt aldrig spelat det tidigare) och se hur det går. Ett trevligt litet äventyr!

 

En bankrulleöverblick:

Pacific Poker: $115

Party Poker: $180

Betfred: $282

 

Totalt: $577

Sammanlagda insättningar: $260

Sammanlagda uttag: $215

Netto: +$532

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, underbart, jag har precis gjort det du håller på med. Skulle bara hora in betfredbonusen på fullring 0,5/1 men insåg att det var bara massa grinders så det skulle bli segt. Då blev det SH istället. Plussade helt OK och blev klart efter 3000nånting händer. Bra bonus.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, underbart, jag har precis gjort det du håller på med. Skulle bara hora in betfredbonusen på fullring 0,5/1 men insåg att det var bara massa grinders så det skulle bli segt. Då blev det SH istället. Plussade helt OK och blev klart efter 3000nånting händer. Bra bonus.

Läste det i din dagbok precis efter att jag skrivit inlägget :lol:. Väldigt bra bonus!

 

Lycka till!

Detsamma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort summering av dagens session då (som blev väldigt kort eftersom jag har alldeles för mycket att göra för tillfället). Spelet gäller två bord FLT 6-max på Betfred (kommer bara att spela Betfred tills bonusen är inspelad):

 

Dagsresultat: +$9

Antal händer: ca. 50

 

Betfred totalt: +$41

Antal Betfredhänder totalt: ca. 200

(så att jag vet ungefär när bonusen är inspelad. Det behövs 2500 rejkade händer och jag räknar med att ungefär varannan hand är rejkad (snittpott brukar ligga mellan $5-6), kan det vara en rimlig estimering?)

 

 

Har inte så mycket kommentarer om spelet egentligen, var väl några händer jag spelade alldeles för långt, men annars helt OK spel enligt min egen uppfattning. Har inte lyckats plocka fram några hand histories ännu, enligt supporten var man tvungen att maila dem för att få ut dem. Ingen som vet om man inte kan få dem direkt från bordet utan att behöva kopiera från chattfönstret? Ska maila supporten i dagarna och plocka ut alla händer jag spelat hittills, ska lägga upp några intressanta händer då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plötsligt händer det! :lol:

 

Kom hem från skolan för drygt 30 minuter sedan (skolan en fredagkväll till 23.30? Jag skyller på tentaperiod och tre månaders matte att läsa in till tentan på tisdag...) och tänkte att jag skulle ta en kort session innan jag blev för trött för att kunna se korten. Sagt och gjort, upp med två $0.5/1-shorthandedbord på Betfred. Jag började med att tappa kanske $10 under de första fem minuterna (största delen till följd av ett utdraget tvåpar) men sedan hände något magiskt. Allt gick plötsligt min väg de följande 10 minuterna. AA höll i en monsterpott, QJ med TP på floppen gav en måttlig pott mot en kille på rejäl tilt, och A9s floppade färgen och höll i en hand där fi cappade varje gata! 54 BB på 10 minuter hann det bli innan jag stängde ner för att mitt nu enorma ego inte skulle få ta överhanden. Min klart största rush hittills i pokerkarriären, och en hyfsat trevlig session på en kvart som slutade på +$44. Den tar jag gärna igen, vilken dag som helst!

 

Dagsresultat: +$44

Antal händer: ca. 40

 

Betfred totalt: +$85

Betfredhänder totalt: ca. 240

 

Jag har för övrigt nu också skaffat mig en liten minirulle på Expekt.com. Genom att göra en intresseanmälan till någon ny dokusåpa (nej, jag kommer inte att ställa upp om jag får chansen!) så fick man $6 gratis på Expekt. Dessa var man först tvungen att omsätta tre gånger på sportsbetting innan man kunde flytta över dem till Expekts pokerklient. Jag satte allt tre gånger i rad på hyfsat säkra spel (NBA), och har nu $11.6 på Expekts pokerklient att göra någonting med. Får väl se vad det kan bli av dem!

 

Edit:

Glömde ju tillägga att jag under lunchen idag spelade några minuter på Pacific (bra med webklient när man sitter i skolan!) vilket resulterade i ca. $7 plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En minisession på 70 händer var allt jag hann med idag. Fick en riktig mardrömsstart där jag de första minuterna förlorade tre stora potter i vilka jag var klar favorit inför rivern. Jag lyckades ändå pressa tillbaka förlusten något och slutade ca. $10 back. Det går tydligen inte alltid bra på shorthanded ;).

 

Dagsresultat: -$10

Antal händer: ca. 70

 

Betfred totalt: +$75

Betfredhänder totalt: ca. 310

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Så var tentorna avklarade och skidresan slut - då är det dags att ta upp pokern igen! Jag känner mig lite ringrostig efter att inte ha spelat på nästan två veckor, så det blev bara en liten uppvärmningssession idag. 30 händer på ett SH $0.5/1-bord på Betfred kändes lagom, och $3 back kan jag leva med. Fram med SSH och lite studier så blir det lite mer imorgon.

 

Nytt mål: Betfred-bonusen avklarad inom två veckor.

 

Dagsresultat: -$3

Antal händer: ca. 30

 

Betfred totalt: +$67

Betfredhänder totalt: ca. 340

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<GRATISREKLAM>

Jag måste säga att Betfred har den snabbaste och bästa support jag träffat på. På mindre än en minut så talar Hilda om för mig hur många rakeade händer jag har spelat och börjar prata svenska med mig i livechatten.

Humor.

</GRATISREKLAM>

 

Minisession idag också, skolan tar alldeles för mycket tid. Blir ju inte bättre av att man missar en vecka för skidresa heller, men det var det värt iaf :D.

Runt 20 händer på Betfred, och med en rivrad stege senare slutade jag på +$10 ungefär.

Dagsresultat: +$10

Antal händer: ca. 20

 

Betfred totalt: +$77

Betfredhänder totalt: 564, varav 304 rakeade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...