Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vilka kort ska komma på en flop då för att du ska våga syna eller re-raisa en höjning mot dig?

Jag tycker det är en enormt dålig fold, men alla gör vi galna saker och ibland bara känner man på sig med hjälp av read att han har en slagen......

Men ställ dig frågan... vad ska du ha för att våga möta en höjning...

Postad
Vilka kort ska komma på en flop då för att du ska våga syna eller re-raisa en höjning mot dig?

Jag tycker det är en enormt dålig fold, men alla gör vi galna saker och ibland bara känner man på sig med hjälp av read att han har en slagen......

Men ställ dig frågan... vad ska du ha för att våga möta en höjning...

Iförsig spelar man på så passiva bord ibland så ett lägg kan va rätt okej. Fast nu hade man ingen sån read så.

Postad

Just A är den tråkigaste träffen man kan få. Det är bättre att träffa en K. Skulle du ha foldat även då?

Postad

Det var väl just att jag verkligen kände på mig att jag var slagen denna gång. Men visst 100% säker e jag ju inte så en syn skulle jag gjort iaf hur som helst och sett hur han agerat turn.

Visst jag e kanske weak tight kalla de vad ni vill men jag har läst många HH och får uppfattningen att på tok för många blir riktigt förälskade i sitt TPTK och släpper det aldrig. Utan read med minimalt $ satsade förstår jag inte varför man ska köra så hårt med den handen.

Har varit i liknande sits förut och har faktiskt tryckt nån gång med resultat att jag köpte in 2 par som blev högre än hans 2 par.

Den gången var jag på tilt och lyssnade inte på känslan.

Sen så spelar folk Ax väldigt mkt och visst chansen för att träffa 2 par e inte så stor, detta händer mig inte varje gång jag har AK utan oftast får man bluffa vid miss eller så får man syn av sämre A, drag etc.

Men att säga att chansen för att sätta 2 par e så liten så man måste spela handen bara därför är väl dumt sagt. Känns som många har svårt att släppa TPTK och jag ser det oftare än något annat att deras par inte håller....nä säger som någon annan sa, det är bara ett jevla par! Men alla e vi olika, jag gamblar sällan om nästan aldrig, jag loosar heller inte mkt de gångerna jag gör det men vinner kanske inte mer än 2 inköp som mest heller.

Och det här med att få action när man har nötterna. Allt är ju situations betingat. Du måste ha någon annan med en god hand alt nån som försöker sig på en bluff om det ska bli deg in i mitten.

Så om jag plockar raketerna och någon har KK är han dömd.

Drar jag set och han har överpar han inte kan släppa e han dömd.

Folk på denna nivån är inte bra och det går aldeles utmärkt att "vänta" på lägen där man har, kalla det "nötterna" för de betalar av så sant som de har något bra. Sen handlar det ju om att spela ut motståndaren, låta han tro att han leder etc, inga problem än så länge på dessa nivåer.

Men jag går mkt på känsla som jag sagt och inge skryt men den har förvånat mig många ggr med hur exakt den varit så jag får fortsätta lita på den.

Sen är jag inte dummare än jag väljer ut de bord där folket är sämre än mig och jag kan spela ut dem i längden.

Blev mkt det här men jag är här för att lära mig och synpunkter och positiv kritik är alltid välkommen.

Postad

Hur fan vet Fi vad Hero slänger? Hero kan ju lika gärna ha 72o eller JJ här.

Folk som spelar för hela stacken med TPTK är ju det mysigaste som finns, bara vänta på stålet och ta hela stacken. Om nån "bluffar" till sig några minde potter bjuder jag gärna på det när jag ändå stackar dem sedan när jag har nåt. Märker du att någon ALLTID raisar dig så är det ju en helt annan sak, då BLIR ju tptk stålet mot hans HD.

Postad

Folk som spelar för hela stacken med TPTK är ju det mysigaste som finns, bara vänta på stålet och ta hela stacken. Om nån "bluffar" till sig några minde potter bjuder jag gärna på det när jag ändå stackar dem sedan när jag har nåt. Märker du att någon ALLTID raisar dig så är det ju en helt annan sak, då BLIR ju tptk stålet mot hans HD.

Faktum kvarstår, slänger Hero handen så här lätt även vid träff blir han fruktansvärt exploaterbar. Vad du menar med att du stackar dem när du "har nåt" vet jag inte riktigt, i fallet AK menar du då på flopp QJT eller exakt hur hårt ska den handen träffa för att den ska gå att spela mot en höjning?

Spelare som oavsett träff alltid lägger sig mot en flopphöjning är nog det mysigaste som finns. Märker man att de "väntar på stålet" är det ju bara att lägga sig de oerhört få gånger de faktiskt svarar på höjningen.

Postad

Kan han verkligen ha 72o lika ofta som AK :P Man kommer att märka att i princip alltid när en flopp som Axx kommer upp när hero har höjt så är det bara att gasa på och så vinner man potten >90% av gångerna. Det är bara AA som träffar hårdare än AK.

Postad
Tycker hans raise är en given raise för information

Han undrar om du träffade esset eller raisade på JJ-KK eller dyl.

Exakt. Tvåpar, set eller stege väntar oftast till turn eller river för att höja och hoppas vid det laget att du är pot committad. Genom att höja redan på floppen så kommer du ju väldigt billigt undan. Jag är 90% säker på att han har A med sämre kicker.

Postad
Tycker hans raise är en given raise för information

Han undrar om du träffade esset eller raisade på JJ-KK eller dyl.

Exakt. Tvåpar, set eller stege väntar oftast till turn eller river för att höja och hoppas vid det laget att du är pot committad. Genom att höja redan på floppen så kommer du ju väldigt billigt undan. Jag är 90% säker på att han har A med sämre kicker.

Menar du att man ska stoppa in halva stacken på floppen och lägga mot omslag? Vetefan om det är att "komma undan billigt". Väldig dyr "information".

Har motståndaren ett sämre A vill vi ha honom kvar i potten inte skrämma iväg honom med en flopphöjning.

Står fast vid det jag sa tidigare (var iförsig någon annan som sa först), syna och checkraisa turn alt. värdebetta river.