Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej , vet inte var jag skall posta denna så jag gör det här och förväntar mig en flyttning om den ligger fel..

Min flickvän laddade nyligen ner Poker indicator från Piratebay.

I det utförandet som man hittar på piratebay ligger en trojan inbakad, som skickar iväg info.

Jag vet inte hur stort hot detta innebär, vore tacksam om nån som vet postar här, skall jag tömma mit account innan nån annan gör det ?

Är det mina hålkort som skickas iväg till en hacker som sen sätter sig vid mitt bord.

Jag e änna lite stressad nu och inte helt lycklig på tjejjen för stunden...

Vad skall jag göra ? och för er egen skull , ladda inte hem denna (eller nåt annat) poker prog via olagliga källor..

Trojanen ifråga heter: Backdoor Bifrose

Mvh

Micke

Postad
jo , det e klart , det e det jag håller på med just nu , MEN , vad om skadan redan e skedd, kan hackarhelvetet fått tag på mina inloggnings å kontouppgifter ?

Japp. När du installerar ett program du inte känner till väl så är det som att din dator har oskyddat sex med hela internet, det är helt enkelt ingen särskilt bra idé att göra så på en maskin som har tillgång till, för dig, seriösa pengar.

Jag skulle för övrigt tippa att hackande av pokerkonton är på stark uppgång eftersom det är rätt enkla pengar.

Ärligt talat får du skylla dig själv när du installerar piratprogram från en site vem som helst kan ladda upp grejer till. Det är sjukt dåligt säkerhetsbeteende helt enkelt.

Postad

Jag visste det ,,, Min dator är en lösaktig slyna... som dessutom kanske kommer kosta mig en massa stålar , helt utan tillfredställelse som motprestation..

Allt suger , och då menar jag inte på det sköna sättet.

Postad

OBS

"Ärligt talat får du skylla dig själv när du installerar piratprogram från en site vem som helst kan ladda upp grejer till. Det är sjukt dåligt säkerhetsbeteende helt enkelt."

Jag har inte installerat det själv , det gjorde min flickvän , som just nu står relativt lågt i kurs.

Att jag däremot släppte fram henne till min dator , det får jag skylla mig själv för...

Postad

Jag har inte installerat det själv , det gjorde min flickvän , som just nu står relativt lågt i kurs.

Att jag däremot släppte fram henne till min dator , det får jag skylla mig själv för...

Jag brukar också be min flickvän ladda hem olagliga saker som jag vill ha, bara för att sedan ha någon oskuldsfull person att skylla på :twisted: