Gå till innehåll

NLT - Första handen!


Macaronis

Recommended Posts

Game # 015,828,686 - Texas Hold'em No Limit EUR 1/2 - Table "Sheffield"

Game ended Friday 2004-Oct-29 10:01:46 PM GMT

 

Players:

Macaronis (EUR 200.00 in seat 1)

lillegutt (EUR 138.25 in seat 2)

Iskust (EUR 152.25 in seat 3)

Skiking (EUR 49.00 in seat 4)

ZariuS (EUR 207.50 in seat 5)

KBKBKB (EUR 137.25 in seat 6)

ChipChip (EUR 122.50 in seat 7)

chinesboy (EUR 230.00 in seat 8)

 

Dealer: ChipChip

Small Blind: chinesboy (1.00)

Big Blind: Macaronis (2.00)

Blind out of turn: Skiking (2.00)

 

Macaronis was dealt: 7d - 7c

 

Första handen och man plockar pp, helt okey. Hoppas man träffar nu så kan det bli en bra start...

 

lillegutt Call (2.00)

Iskust Fold

Skiking Check

ZariuS Fold

KBKBKB Raise (4.00)

ChipChip Fold

chinesboy Fold

Macaronis Call (2.00)

lillegutt Call (2.00)

Skiking Call (2.00)

 

Flop Qh - 7s - As

 

Yes.. Träffa fint. Får akta mig för färgen bara.

 

Macaronis Check

lillegutt Check

Skiking Check

KBKBKB Bet (2.00)

Macaronis Raise (7.00)

lillegutt Fold

Skiking Fold

KBKBKB All-In (131.25)

Macaronis Call (126.25)

 

Turn Qh - 7s - As - Kc

River Qh - 7s - As - Kc - 4h

 

Macaronis shows: 7d - 7c (three of a kind, sevens)

KBKBKB shows: Ac - Ah (three of a kind, aces)

 

KBKBKB wins: EUR 281.00 (with three of a kind, aces)

Rake: EUR 2.50

 

 

Trodde verkligen INTE han satt på AA med tanke på pre-flopp spelet. Satte han med AQ, A7 eller möjligen AK. Möjligen trodde jag han hade ett färgdrag med. Nu i efterhand så känns det som jag gjorde rätt, kan inte lägga ett set här. Hade ni spelat som jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt ingen aning om det är rätt spelat EV-mässigt, det är nog inte fel att syna pre-flop iaf då du sitter i BB. Kan erkänna att jag själv hade haft jävligt svårt att släppa ett floppat set här, man bör vara för i de flesta fall, men det beror väl lite på motståndaren också. Du får hoppas att Hjorten eller någon ser detta och kan göra en lite bättre analys, men jag hade förmodligen spelat exakt lika som dig, dvs betala av och se glad ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Jag tyckte verkligen inte du spelade rätt, såvida du inte gillar o ge bort mycket pengar.

 

Alltså det var ju lurigt att han nästan slowplaya hans nötter i början, men 4€ är ju ändå en raise pre-flop.

 

Jaja, nu när floppen kom som den gjorte, vilket är en livsfarlig flop för dig, så skulle jag verkligen försöka testa hans hand lite.

 

Du oroade dig för färgen, jag hade oroat mig för AA,QQ,KJ,K10, och ev en färg draw.

 

Men du checkar, vilket inte är så bra, du tillåter ju hans slowplay o du får inget grepp på hans hand. Men nu höjde han lågt bara 2€ lurig höjning, visst man kanske känner sig lite lugn o tror han bara fått ett par i äss eller par i damer. men när sen du re-raisar o han åter re-raisar till All-in då skulle jag verkliget vara orolig, och där tycker jag det är en given Fold som gäller, med reservation för om du har kännedom om spelaren o vet hans spel o han brukar bluffa ibland o så, men betänk ändå pre-flop höjningen i bakhuvudet.

 

Nu sa du ju att det var din första han vid bordet, och då är det en givet FOLD, du vet inget om spelaren och med bara lägsta set:et på floppen så är det bara bita i det sura äpplet och lägga sig.

 

Vet att det r ruggigt svårt att lägga ett set sådär, men det är bara att träna!! =)

 

Lycka till....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså du skall ju vara väldigt medveten om att, väldigt många till och med limpar in sina AA för att få in lite mer i potten, och väldigt många på 1/2€ borden slowplayar sina höga PP på hand, med det i huvudet så är det väldigt lätt att iallafall seriöst fundera på att lägga ned lägsta set:et när morståndarn re-reraisar dig med All-in.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja den lägsta trissen på bordet är ju inte så stabil i alla lägen. Det händer ju lite nu och då (men inte allt för ofta som tur är) att man blir slagen/utdragen.

 

Men som någon klok människa sa här på forumet" förlorar du inte mycket pengar med en floppad triss, så har du spelat handen fel" :D

 

Så upp med hakorna och påt igen bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...