Gå till innehåll

NLT - AQs spelad ganska hårt


Recommended Posts

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det jag verkligen hatar med din raise är att det är att motståndaren utan vidare slänger alla händer som du slår eller har en coinflip mot (alltså Jx etc) medan han kommer ta hela din stack med nästan alla händer du ligger under mot, eftersom du inte kommer orka passa turn utan ska followupbluffa istället.

Kan vara läge att passa rätt många händer bättre än AQ mot någon som smäller preflopp, flopp och går all-in på turn.

 

Eftersom du adlrig sett Fi förut kan du heller inte utgå från att han kommer minnas ditt spel och betala av när du spelar X eller Y på samma sätt i framtiden.

Fi behöver inte minnas någonting för att det ska vara relevant att blanda starka och svaga händer.

 

När jag tar beslutet ovetandes om Fi:s hand bedömer jag vinstchansen till 20-33% och foldchansen till minst 40%, således ej ändrat med facit i hand käre östgötte.

Uppskattningsvis vilken HD sätter du honom på som ger den slutsatsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är min snabba uppskattning av hans HD:

 

Preflopp: TT-22,AQs-A4s,KTs+,QJs,JTs,T9s,98s,87s,76s,AQo-ATo,KQo

 

När han höjer: TT-99,66,AcQc,AsQs,AcJc,Ac9c,Ac8c,Ac7c,Ac5c,Ac4c,KTs+,QJs,JTs,T9s,9c8c,8c7c,AJo-ATo,KQo

 

När han synar ditt omslag: TT,66,AcQc,AsQs,AcJc,Ac9c,Ac8c,Ac7c,Ac5c,Ac4c,KTs+,9c8c,8c7c,AJo,KQo

 

Så när du ställer på turn är AJ en av de starkaste händerna han kan ha och han borde nog inte lägga den utan bra anledning. Däremot så bör du ju få loss en del färgdrag och sånt när du trycker, men mestadels så bör det ju vara sämre händer som lägger sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju en mycket snabb överslagsräkning mellan tummen och pekfingret hämtat från tidigare erfarenheter i liknande situationer...

 

Antog han skulle syna på flopp med öppet stegdrag, flushdrag och de tre seten och J-10. Överpar är inte troligt han har.

Antog att han skulle folda dragen på turnbetten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antog han skulle syna på flopp med öppet stegdrag, flushdrag och de tre seten och J-10. Överpar är inte troligt han har.

Ok, då har vi att han synar med säg 2 kombinationer JT, 7 kombinationer set, 1 JcXc och viker 8 färgdrag samt 10 AJ. Då får du syn 10/18 och har allmänt risig equity när du blir synad på turn, vilket verkar stämma rätt väl in med din uppskattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...