Gå till innehåll

SAJT: PokerChamps.com


Albert

Recommended Posts

jag var inne och tittade och såg då att dom som bäst hade $2500-$3500 turneringar (ok = kul att man kan få $100 om man slår ut Gus Hansen). Jag vet att på Expekt mfl så har dom ju turneringar med $250.000 i prispott nu i Maj 2005. Jag vet att det under veckorna är normalt med 4-25.000 dollars hos expekt. Varför har inte pokerchamps kommit upp sig i prissummor? Det är ju dom turneringarna som drar folk..Freerolls där man kan vinna $10 med 900 spelare är knappast intressant när man då måste sitta i flera timmar. Ska jag sitta i flera timmar så ska det vara värt besväret..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 269
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag var inne och tittade och såg då att dom som bäst hade $2500-$3500 turneringar (ok = kul att man kan få $100 om man slår ut Gus Hansen). Jag vet att på Expekt mfl så har dom ju turneringar med $250.000 i prispott nu i Maj 2005. Jag vet att det under veckorna är normalt med 4-25.000 dollars hos expekt. Varför har inte pokerchamps kommit upp sig i prissummor? Det är ju dom turneringarna som drar folk..Freerolls där man kan vinna $10 med 900 spelare är knappast intressant när man då måste sitta i flera timmar. Ska jag sitta i flera timmar så ska det vara värt besväret..

 

Skulle anta att dom kommer att komma igång med sådana turneringar också. Man skall tänka på att pokerchamps är relativt nytt, och allt tar sin tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pokerchamps har ett intressant bonuserbjudande nu:

 

 

Deposit Bonus Period from May 13th - May 27th, 2005

 

100% deposit bonus up to US $500, to be released in one portion

The deposit must be made after our Maintenance period on May 13th, and before we enter the Maintenance on May 27th, 2005.

 

As you play and contribute to rake at RealMoney tables and buy-in to tournaments, Deposit Bonus Points are earned. When the full amount (matching your deposit) of Deposit Bonus Points are earned, one total portion of your Deposit Bonus is credited to your account the following Friday/PayDay at the same time as pay out of regular CashFlow Bonus and Affiliate Bonus.

 

When one full bonus is released, the next real money deposit you make (after the Friday Payout during this Deposit Bonus Period) will also be eligible for a new deposit bonus, provided you have not made a cash out in the period.

 

Example: On this 100% Deposit Bonus offer with a maximum bonus of US $500:

If you deposit US $100 you will get a US $100 bonus in one portion of US $100. For each raked hand you play you will receive a total of 50% of your rake back as bonus. Depending on how much you play some of that 50% will be paid directly to your account as part of our normal CashFlow Bonus and the rest will be paid towards your deposit bonus.

 

läs mer på

 

http://download.pokerchamps.com/p_rulesterms.html#anchor_depositbonusterms

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har inte fattat bonussystemet de har fram till 27augusti nu. Maxbonusen är $500 men hur mycket måste jag spela för få att få ut den. Min engelska är inte den bästa, men vad jag fattade av det först så får man tillbaka 50% av raken om man då t ex lagt in $2 till potten skulle jag få $1 tillbaka, men sen när jag läste längre ner så verkar det inte stämma och nu är jag ganska förvirrad. Om någon kunde vara snäll att förklara hur bonusen fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du spelar där får du alltid tillbaka en del av raken som du har betalat. Den räknas per vecka och ju mer rake du har betalat (ju fler poäng du kommer upp i) desto större procent av den får du tillbaka. Typiskt kanske 20-25%, jag vet inte. Detta kallar de för deras cash flow program

 

Det bonusen går ut på (tror jag) är att det som du inte får tillbaka varje vecka för att du spelar där läggs i bonuspotten istället. Och när bonuspotten är så stor som den bonusen du har satt in för att få så betalas den ut.

 

Exempel:

du synar, bettar och raisar för $2 000 per vecka och betalar alltså då runt $100 i rake säger vi (5% på allt. osynade bets rakas ju inte, men det skiter vi i nu). 100 dollar i rake betyder 10 000 cent och alltså 10 000 poäng i deras poängsystem. Det betyder enligt tabellen här att du ska få 25% av din rake tillbaka. alltså 25 dollar den veckan. men nu under bonusperioden så läggs de övriga 25% (upp till 50% av raken) till ditt bonuskonto. alltså så har du efter en vecka fått 25 dollar från cashflow-programmet och ditt bonuskonto har fått 25 dollar.

 

om du nästa vecka spelar för 10 000 dollar (500 i rake) så klättrar du ytterligare ett steg och får 30% tillbaka. det innebär att du den veckan får 150 dolalr från cashflowprogrammet och till ditt bonuskonto läggs 20% (20 procent kvar till de där 50%) alltså 100 dollar

 

när du har fyllt ditt bonuskonto med så mycket som du skulle få i bonus så betalas det ut tillsammans med veckoutbetalning från cahflowprogrammet

 

det är 50% tillbaka på raken helt enkelt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du spelar där får du alltid tillbaka en del av raken som du har betalat. Den räknas per vecka och ju mer rake du har betalat (ju fler poäng du kommer upp i) desto större procent av den får du tillbaka. Typiskt kanske 20-25%, jag vet inte. Detta kallar de för deras cash flow program

 

Det bonusen går ut på (tror jag) är att det som du inte får tillbaka varje vecka för att du spelar där läggs i bonuspotten istället. Och när bonuspotten är så stor som den bonusen du har satt in för att få så betalas den ut.

 

Exempel:

du synar, bettar och raisar för $2 000 per vecka och betalar alltså då runt $100 i rake säger vi (5% på allt. osynade bets rakas ju inte, men det skiter vi i nu). 100 dollar i rake betyder 10 000 cent och alltså 10 000 poäng i deras poängsystem. Det betyder enligt tabellen här att du ska få 25% av din rake tillbaka. alltså 25 dollar den veckan. men nu under bonusperioden så läggs de övriga 25% (upp till 50% av raken) till ditt bonuskonto. alltså så har du efter en vecka fått 25 dollar från cashflow-programmet och ditt bonuskonto har fått 25 dollar.

 

om du nästa vecka spelar för 10 000 dollar (500 i rake) så klättrar du ytterligare ett steg och får 30% tillbaka. det innebär att du den veckan får 150 dolalr från cashflowprogrammet och till ditt bonuskonto läggs 20% (20 procent kvar till de där 50%) alltså 100 dollar

 

när du har fyllt ditt bonuskonto med så mycket som du skulle få i bonus så betalas det ut tillsammans med veckoutbetalning från cahflowprogrammet

 

det är 50% tillbaka på raken helt enkelt

 

Oj, det var krångligt...

 

Alltså, om spelar så att man inte når 30% i veckorake (vilket är rätt svårt att uppnå) utan mer på mellannivån 25% så får man varje fredag pröjs som vanligt enligt cashflowen samtidigt som man tjänar in lika mycket i jakten på bonushorandet? Säg att man ska få 25 dollar på fredag efter en vecka spel så får har man också kommit 25 dollar närmare bonusen. Så fattar jag det. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat bonusen i en vecka nu. Har inte gnetat direkt men spelat en del iaf. Svårt när det så få bord!

 

Kom upp i 8502 poäng (25 procent rakeback) under veckan vilket gav mig 21,63 dollar från cashflowprogrammet och det betalades ut i dag. Det innebar att jag också kom 21,63 dollar närmare bonusutbetalningen.

 

Cashflowen gör att det iaf alltid finns en morot så det kommer nog att funka. För 500 i bonus får man alltså under gnetandet 500 från cashflowen vilket gör 1 000 dollar totalt.

 

En intressant bonus. Tror att det kan vara värt att köra den när man känner för det under sommaren och kanske satsa en och annan dag på rent gnetande om man inte är ute efter snabba pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat på pokerchamps i ett par dagar och jag måste säga att jag fått ett gott intryck. Särskilt tycker jag om deras S'n'Gs som är relativt lättspelade då man börjar med 1500 i chips istället för t ex 1000 på 24h (tror de har samma struktur annars) vilket såklart gynnar skill och minskar chansens utrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

När jag kör 4x4 så försvinner ibland ett eller två fönster. De kraschar inom programet och man kan inte se ett bord eller liknande, det blir bara en frysning av skärmen just där. Har någon annan råkat ut för detta och hur gjorde ni då? Jag startar om när jag har en stund vila på de andra borden men det gör att jag ibland tappar min plats vilket inte är så kul...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som har cashat ut via bank-wire, hur skall man skriva i account number, skall man skriva med clearing nummret samt ev. bindelstreck.

 

Glöm för gudsskull inte IBAN och SWIFT code då tar det typ 4-5 dagar längre att få pengarna

 

Och banken tar troligtvis ut en avgift för det manuella arbetet....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som har cashat ut via bank-wire, hur skall man skriva i account number, skall man skriva med clearing nummret samt ev. bindelstreck.

 

Glöm för gudsskull inte IBAN och SWIFT code då tar det typ 4-5 dagar längre att få pengarna

 

Och banken tar troligtvis ut en avgift för det manuella arbetet....

Den är nog lika stor som Memberwire på NETeller och då tar handelsbanken 60 kr för besväret utöver det man betalat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej..

Vann 1 $ genom 20 plats i deras frirulle.. Nu ligger jag på 33 $ och spelat 2800 händer på 4 dagar.. Får ut lite bonuscash på kontot me.. Kanon att dom gör så.. 5000 händer level 5 och 12 $ till .. :)

 

Många fiskar som spelar på morgonen :)

 

Trötta amerikanare! :)

 

Simma lugnt

 

/Jimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis skickade till pokerchamps och frågade när man kunde vara med i turneringar och köpa grejjor för sina accumulated bonuspoints. Dem svarade really soon, och detta var för mer än 2 månader sen... :(

Undrar när den feta uppdateringen kommer? Någon som sitter på info?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis skickade till pokerchamps och frågade när man kunde vara med i turneringar och köpa grejjor för sina accumulated bonuspoints. Dem svarade really soon, och detta var för mer än 2 månader sen... :(

Undrar när den feta uppdateringen kommer? Någon som sitter på info?

 

Ingen aning.. och på råge på det så funkar väl inte hemsidan?

 

Vilka är det som spelar på pokerchamps då? Vilka nick har ni?

 

/Jimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...