Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har suttit vid bordet i cirkus en timme. Nästa alla bets som görs ligger mellan 0.10 och 0.30 oavsett pottens storlek.

ESPERO is at seat 1 with 11.85

Cossacks is at seat 2 with 4.55

vitorian2 is at seat 3 with 6.68

Stabben is at seat 4 with 9.10

Tony Mont. is at seat 5 with 6.06

tingeltang is at seat 6 with 3.64

knoxer is at seat 7 with 8.50

Edo11 is at seat 8 with 0.00

?Robbie G is at seat 9 with 28.36

Wharic is at seat 10 with 18.67

Stabben posts the large blind 0.10

vitorian2 posts the small blind 0.05

Wharic: K:heart:, A:heart:

Pre-flop:

Tony Mont.: Call 0.10

tingeltang: Call 0.10

knoxer: Call 0.10

?Robbie G: Call 0.10

Wharic: Raise 0.70

ESPERO: Fold

Cossacks: Fold

vitorian2: Call 0.70

Stabben: Fold

Tony Mont.: Fold

tingeltang: Fold

knoxer: Call 0.70

?Robbie G: Fold

Tre spelare ser floppen

Flop (Board: 9:heart:, 10 :diamond:, 3:diamond:):

Potstorlek: 2.50

vitorian2: Bet 0.10 <----hans vanliga "jag är tom" bet

knoxer: Raise 0.20 <---- betyder förmodligen draghand eller bättre

Dom sedvanliga betstorlekarna. Det kan betyda allt mellan himmel och jord så jag gör som jag brukar. Helst vill jag ta potten med en gång men får jag syn så har jag två överkort plus ett par runner-runners. Dessutom räknar jag med att få se riverkortet gratis. Det stora problemet som jag ser är att jag kan vara dominerad här.

Wharic: Raise 2.50

vitorian2: Fold

knoxer: Call 2.50

En syn. Förmodligen har knoxer träffat floppen med en mindre sannolikhet att han har en draghand.

Turn (Board: 9:heart:, 10 :diamond:, 3:diamond:, K:club:):

Potstorlek: 7.10

knoxer: Check

Jahopp. Där satte jag TPTK men frågan är om min kung fortfarande är levande och knoxer prickade tvåparet eller har nötstegen. Om så är fallet så är jag en dödens lamunge eftersom made hands alltid slowspelas :P. Jag är hyffsat säker på att Tx betalar av ett potbet så jag skickar in degen i mitten. Mot andra spelare hade jag snarare hittat till check knappen

Wharic: Bet 6.00

Det kan tilläggas att jag spelar överpar, tvåpar, set osv precis likadant om det har nån betydelse.

Bra eller anus? Varför?

Postad
kanske kan höja upp till typ $1,4 preflop lr nå¨t
Höjer mer pre...

Det var vad jag instinktivt kände också. Jag höll ner det eftersom det inte är så kul att inte ha svängrum mot mindre stackar efter floppen om jag missar.

...och syna på floppen, inte värt att bygga pott när du inte är säker på att du har 6 levande outs, svårt att ta betalt då.

Med min höjning så ville jag...

- Vara konsistent med hur jag spelar mina överpar

- Få sämre händer att betala om dom ska dra ut (tom hålstegar betalar ofta)

- Se vart jag står

Som en bonus får jag (förmodligen) ett gratiskort på turn.

Om jag bara synar ett bet som ger mig oändliga potodds så har jag i mina ögon förlorat potten, men om jag hade varit OOP så hade en check/syn varit given för mig.

*svammel*

Det jag är mest fundersam över är om mitt turnbet är överaggro fast ju mer jag tänker på det (och om jag tänker rätt) så kommer jag oftare att träffa det kortet som FI inte har än det som han har. Detta eftersom att det när jag träffar i det här fallet finns tre ess och två kungar kvar. Då borde det vara +EV att värdebeta på turn om man vet att sämre händer betalar av och både KT och AT är händer han kan ha.

Mitt turnbet handlar då mer om att jag minst har 3:2 (förmodligen mer) i odds på att han inte har en kung än nånting annat. Om man räknar in floppade tvåpar, set och dragen stege så vet jag inte riktigt vart jag hamnar. Eller så gör jag just nu bara allt för att rättfärdiga mitt beteende :roll:

Min poäng är att det antagligen är onödigt att oroa sig för att vara dominerad så länge man har potodds för att dra till sina 6 outs?

Flame away :P