Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

BB har förlorat många stora potter när han varit aggressiv med en medioker hand. Han spelar jättekonstigt, verkar som att han höjer så fort hans motspelare träffat nöten! Väldigt irrationell.

Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag hade för read på SB men jag vet att jag inte tänkte alltför högt om honom. Vi kan anta att han är lös preflop men ingen synstation postflop.

Party Poker 1/2 Hold'em (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is Button with Q:club:, K:club:.

4 folds, MP2 calls, 2 folds, Hero raises, SB 3-bets, BB calls, MP2 calls, Hero calls.

Flop: (12 SB) 7:spade:, 9:club:, 9:diamond: (4 players)

SB bets, BB calls, MP2 folds, Hero calls.

Kan det kanske vara rätt att höja för gratiskort här? Jag valde att inte höja för att jag var rädd att SB skulle återhöja mig. Kanske skulle han ge mig ett gratiskort om jag i så fall valde att cappa men det kan väl knappast vara värt det?

Turn: (7.50 BB) Q:spade: (3 players)

SB bets, BB raises, ???

Här är jag helt förlorad. BB raisar som sagt väldigt marginella händer så jag skulle mkt väl kunna ha honom slagen. Men SB representerar en mkt stark hand genom sin preflop raise och någon mer info om hans hand har jag ju inte, så jag riskerar att hamna mitt i line of fire i nåt sorts raise war. Hur ska jag göra?

Postad

Höja för frikort på floppen är ingen höjdare då riskerar att bli 3-bettad av SB samt att du inte har en aning om hur många outs du har. Du får ju fina odds för att se turn så det är bra som det är.

På turn tycker jag det bara är att lägga. SB kan mycket väl ha ett högt PP och dig slagen och BB-spel tyder ju på en start hand (typiskt att syna floppen och höja turn) även om din read säger att det inte behöver vara så. Potten är visserligen ganska stor man jag gillar inte dina chansen här.

Postad

Ta en titt på det här forumet om hur man kan spela sina svaga/marginella händer.

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=462860&page=0&fpart=1&vc=1

Läs det som Miller skrivit på sida 1, bläddra vidare, läs hans senare poster i samma tråd oxå. Han utvecklar det hela lite där när han svarar på frågor.

Hoppas man får posta länkar till andra forum? Om inte, sorry.Mod får radera. PMa mig så får du länken isåfall.