Gå till innehåll

Miami-FL 3/6 SH-Avslutad


Miami

Recommended Posts

Var vaksam på tilten, det är din värsta fiende!

 

Ja......dagens sanning. Har fortfarande rulle för 1/2 men går ner på 0.5/1 några k händer för att försöka bli lite bättre. Har förlorat 220BB på 3k händer.

 

Jag tror jag tar för många dåliga händer till showdown...foldar för lite heltenkelt. Folda? ska bli tema framöver.

 

 

 

Bettar jag bort mig själv här?

Party Poker 1/2 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is SB with Kdiamond.gif, Aspade.gif.

1 fold, MP raises, 2 folds, Hero 3-bets, BB calls, MP caps, Hero calls, BB calls.

 

Flop: (12 SB) Adiamond.gif, 7diamond.gif, Jdiamond.gif(3 players)

Hero checks, BB checks, MP bets, Hero raises, BB calls, MP 3-bets, Hero caps, BB calls, MP calls.

 

Turn: (12 BB) 4club.gif(3 players)

Hero bets, BB calls, MP calls.

 

River: (15 BB) 9heart.gif(3 players)

Hero bets, BB calls, MP calls.

 

Final Pot: 18 BB

 

 

Checkfolda turn?

 

Party Poker 1/2 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is UTG with Aclub.gif, Qdiamond.gif.

Hero raises, MP calls, 1 fold, SB calls, BB calls.

 

Flop: (8 SB) 3diamond.gif, 3heart.gif, 9diamond.gif(4 players)

SB bets, BB folds, Hero raises, MP calls, SB calls.

 

Turn: (7 BB) Theart.gif(3 players)

SB checks, Hero bets, MP calls, SB calls.

 

River: (10 BB) 8spade.gif(3 players)

SB checks, Hero checks, MP checks.

 

Final Pot: 10 BB

 

Ska jag vika, var i såfall?

Party Poker 1/2 Hold'em (3 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is SB with Tspade.gif, Tdiamond.gif.

Button calls, Hero raises, BB calls, Button calls.

 

Flop: (6 SB) 7diamond.gif, 3diamond.gif, 5club.gif(3 players)

Hero bets, BB calls, Button folds.

 

Turn: (4 BB) 6heart.gif(2 players)

Hero bets, BB raises, Hero calls.

 

River: (8 BB) Kclub.gif(2 players)

Hero checks, BB bets, Hero calls.

 

Final Pot: 10 BB

 

Ska jag vika, var i såfall?

Party Poker 1/2 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is MP with Qdiamond.gif, Aheart.gif.

1 fold, Hero raises, 1 fold, Button calls, SB calls, 1 fold.

 

Flop: (7 SB) 6heart.gif, Adiamond.gif, 5diamond.gif(3 players)

SB checks, Hero bets, Button raises, SB folds, Hero 3-bets, Button calls.

 

Turn: (6.50 BB) 7diamond.gif(2 players)

Hero bets, Button raises, Hero calls.

 

River: (10.50 BB) 4spade.gif(2 players)

Hero checks, Button bets, Hero calls.

 

Final Pot: 12.50 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 441
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Trevligt att plussa 70BB men varför lirar du 0.5/1?

 

 

För jag blir så tiltad när jag backar på 1/2, sista tiden har varit helt sjuk. Jag har blivit helt överkörd vid borden. Har inte spelat jättedåligt eller nåt, kan bara inte vinna. På 0,5/1 får man så bra betalt hela tiden att det inte gör nåt om man blir badbeatad 10ggr i rad, man tar igen det när man floppar ett set eller nåt.

 

FÖ har jag nu plussat 30BB till på 0,5/1 under kvällspasset.

 

Dessutom har jag startat en ny databas i PT. Allt nytt och glöm allt det gamla. Nu ska det vända. Ska köra en statspost efter 10k händer för att kolla det står rätt till på 0,5/1. Om det gör det och jag vinner på den här nivån går jag upp igen.

 

 

Skitkul grej hände idag när jag lira. En kille som jag inte kändeigen fråga i chatten "Kid, What are you doing at this limit??" jag fatta inte riktigt vad han menade så jag skrev bara typ "trying to win" eller nåt sånt. Inget mer med det. Typ 2 händer senare så pangar jag på för fulla muggar med AJ på J hög flop, alla foldar utom en annan okänd kille som höjer mig och jag cappar. Turn och river blank och jag kör på. Vid showdown vänder han upp KJ och säger i chatten " What are the odds??? och en smiley som kräks" Då skriver killen som fråga vad jag gör på den här limiten, "pretty fair, your playing aganst the Kid! hahahahaha, han hade totalt blandat ihop mig med nån grym high stakesnubbe. Jag sa inget.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussa lite idag oxå. Skönt. Hoppas det kan hålla isig.

 

Folk är helt vansinnigt dåliga....det är verkligen vilda västern på 0,5/1. Vet inte om det är någon vidare uppladdning för lite högre nivåer om jag ska vara ärlig...det är typ playmoneynivå på det här. Det som är bra är att jag blandar att köra 4 och 5 bord. Har kört 3 eller 4 förut. Inga problem så länge det är 4-5 spelare kvar på varje bord. Blir det färre brukar jag stänga ner det om dom som är kvar inte är extraordinärt usla, inte helt ovanligt dock. Om jag inte slår den här nivån över 10k händer ska jag aldrig mer spela poker. Då är jag dokumenterat sämst på poker.

 

Är det nån annan som märkt att det är invasion av tyskar på Party? Jag har tyskar överallt på mina bord. :?

 

Kör inga HHs, det är bara att beta och höja typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis fått reda på att min kusins fd man (jag mötte Lassie varning) har kvalat in till WSOP....men kanske inte får åka!!! WTF lixom?? Tjejer...om det är nån som hajar hur dom tänker, skicka ett PM, I´m in need to know!

 

Iof är min kusin ganska nöjd med det misstänker jag för hon ska oxå dit...vill väl inte ha sitt exkex där mistänker jag....funtar på att erbjuda mig att lösa allas problem genom att hoppa in och ta platsen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Settar med KK och AA men ingen håller. Blir lite trött och tar det säkra före det osäkra. Men det kanske är för tight Preflop? Tänk på att jag är ur position oxå.

 

Party Poker 0.50/1 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is SB with Kspade.gif, Kdiamond.gif.

1 fold, MP calls, CO calls, 2 folds, BB checks.

 

Flop: (3.50 SB) 4spade.gif, Theart.gif, 5heart.gif(3 players)

BB checks, MP checks, CO bets, BB folds, MP folds.

 

Final Pot: 2.25 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Settar med KK och AA men ingen håller. Blir lite trött och tar det säkra före det osäkra. Men det kanske är för tight Preflop? Tänk på att jag är ur position oxå.

 

Party Poker 0.50/1 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is SB with Kspade.gif, Kdiamond.gif.

1 fold, MP calls, CO calls, 2 folds, BB checks.

 

Flop: (3.50 SB) 4spade.gif, Theart.gif, 5heart.gif(3 players)

BB checks, MP checks, CO bets, BB folds, MP folds.

 

Final Pot: 2.25 BB

 

 

Tror faktiskt det är rätt att folda KK i sb. Kommer inte en K så är du nog slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Partys FLT 0,5/1 SH vore en kvinna skulle hon va varm som en sommarvind och vacker som en majdag. Hon tar emot mig med öppna armar och håller mig nära så jag känner hennes värme. Mmmm... med skitstora rattar såklart! :heart:

 

Fan va jag gillar puckona på 0,5/1, dom får mig att se bra ut, vid pokerbordet iallfall! :D

 

Blir inga HHs, vet inte om det är meningsfullt. Spelet är ju helt knasigt iallfall.

Jag tror man blir en sämre pokerspelare om man hänger där förlänge, på allvar, det kan inte vara nyttigt alltså. Nu finns ju iof chansen att jag inte slår dom utan bara har mitt livs rush, men det är helt ok det med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man få styk ska man få det med stil. Har gått in i ett fyrtal, en Royal och en str8 flush idag. Försökte förklara för en kompis att det är det som krävs för att slå mig, han höll inte med. ;)

 

Hela gänget ska med på Jhög rainbowflop för 1 resp 2SB...och så donkas turn. TP utan kicker mot 3 FI i hyffsad pott, vik? Om man ska spela är det väl raise som gäller?

 

Party Poker 0.50/1 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is BB with Jspade.gif, 6spade.gif.

UTG calls, MP calls, 2 folds, SB completes, Hero checks.

 

Flop: (4 SB) Jdiamond.gif, 3heart.gif, 5club.gif(4 players)

SB bets, Hero raises, UTG calls, MP calls, SB calls.

 

Turn: (6 BB) 8diamond.gif(4 players)

SB bets, Hero??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick jag ligga ikväll?

Hon är söt, precis min typ av tjej...hon gillar mig, står med sin hand i min bakficka typ hela kvällen....sen när vi ska gå hem så.."jag vet inte....jag har pojkvän...." :evil:

 

WTF! VAD HANDLAR DET OM? Säg det när det finns några andra söta tjejer kvar för i hel-te, inte nu.... :(

 

så, NEJ det fick jag inte.

 

Men jag plussa på pokern idag. Det är alltid kul! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela på Interpoker och checkar med från BB med Q9, flop QQQ. En kille har slowat AA och vägrar sätta mig på sista Q på river....det verkar inte som om dom har nån Cap på river på Interpoker. Fick bra betalt iallfall. :D

 

Plussa 30BB idag.

 

 

Är det här bara fel?

Party Poker 0.50/1 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is BB with 7diamond.gif, 6spade.gif.

1 fold, MP calls, 2 folds, Hero checks.

 

Flop: (2.50 SB) Tdiamond.gif, 4club.gif, 5diamond.gif(2 players)

Hero bets, MP calls.

 

Turn: (2.25 BB) 9heart.gif(2 players)

Hero bets, MP calls.

 

River: (4.25 BB) 2spade.gif(2 players)

Hero bets, MP folds.

 

Final Pot: 5.25 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha en FE på runt 25% för att den bluffen ska vara break-even, gillar den inte.

 

:D

 

Den här då?

 

Party Poker 0.50/1 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is Button with 9club.gif, Jheart.gif.

2 folds, Hero raises, SB calls, BB calls.

 

Flop: (6 SB) Kdiamond.gif, 9heart.gif, Kspade.gif(3 players)

SB bets, BB folds, Hero raises, SB calls.

 

Turn: (5 BB) Qheart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

 

River: (7 BB) Adiamond.gif(2 players)

SB checks, Hero checks.

 

Final Pot: 7 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Partys FLT 0,5/1 SH vore en kvinna skulle hon va varm som en sommarvind och vacker som en majdag. Hon tar emot mig med öppna armar och håller mig nära så jag känner hennes värme. Mmmm... med skitstora rattar såklart! :heart:

 

Fan va jag gillar puckona på 0,5/1, dom får mig att se bra ut, vid pokerbordet iallfall! :D

 

Blir inga HHs, vet inte om det är meningsfullt. Spelet är ju helt knasigt iallfall.

Jag tror man blir en sämre pokerspelare om man hänger där förlänge, på allvar, det kan inte vara nyttigt alltså. Nu finns ju iof chansen att jag inte slår dom utan bara har mitt livs rush, men det är helt ok det med!

 

nej där ska du inte stanna då det är 10% rake på de borden. Går ner till 5% på 1/2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Partys FLT 0,5/1 SH vore en kvinna skulle hon va varm som en sommarvind och vacker som en majdag. Hon tar emot mig med öppna armar och håller mig nära så jag känner hennes värme. Mmmm... med skitstora rattar såklart! :heart:

 

Fan va jag gillar puckona på 0,5/1, dom får mig att se bra ut, vid pokerbordet iallfall! :D

 

Blir inga HHs, vet inte om det är meningsfullt. Spelet är ju helt knasigt iallfall.

Jag tror man blir en sämre pokerspelare om man hänger där förlänge, på allvar, det kan inte vara nyttigt alltså. Nu finns ju iof chansen att jag inte slår dom utan bara har mitt livs rush, men det är helt ok det med!

 

nej där ska du inte stanna då det är 10% rake på de borden. Går ner till 5% på 1/2.

 

mm, ska upp på 1/2 igen....har 4k händer kvar innan utvärdering på 0,5/1, ser bra ut än så länge. 3,6BB/100, säger väl inte så mycket men det blir gröna siffror i PT. Det är skönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick jag ligga ikväll?

Hon är söt, precis min typ av tjej...hon gillar mig, står med sin hand i min bakficka typ hela kvällen....sen när vi ska gå hem så.."jag vet inte....jag har pojkvän...." :evil:

 

WTF! VAD HANDLAR DET OM? Säg det när det finns några andra söta tjejer kvar för i hel-te, inte nu.... :(

 

så, NEJ det fick jag inte.

Men tilta mig... Fy f-n!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte vinna på 1/2 längre. Nu har jag backat 170BB på 2,6k händer. Har 53% vunna med KK tex.

 

Om man jämför mina stats mellan 0,5/1 och 1/2 från samma period ser det ut så här:

 

 

 

0,5/1 resp 1/2

VPIP: 21,38 resp 17,68

Preflop raise: 16,97 resp 14,07

Folded BB to S.: 60 resp 63

Att. to steal: 31 resp 22,3

Won $at SD: 54,3 resp 48,2

 

Det här är alltså med samma spel under samma period.... :? Jag sitter inte och håller igen på 1/2, har nästan bara lirat det så det är det som är hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker cleara en 100 dollarsbonus på Interpoker men det går nåt ruggit segt på FL 1/2. Dom har nåt poängsystem som inte inte gynnar FL microlomit iallfall.

 

Har småplussat lite så med bonusen blir det ett bra tillskott i rullen! SKa nog försöka ta ett par 100dollarsbonusar till efter den här, ska kolla runt lite vad som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...