Gå till innehåll

NLT - Värdebetta denna hand?


Recommended Posts

Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #123,679,915

Table Bahia Blanca, 13 Feb 2006 9:31 PM ET

 

Seat 1: jayjohnson5 ($219 in chips)

Seat 2: PacMan124 ($202.10 in chips)

Seat 3: mawatar ($311 in chips)

Seat 4: yumyum2 ($92 in chips)

Seat 5: finfan2953 ($280.20 in chips)

Seat 6: FoShizzleBoy ($225 in chips)

Seat 7: checkfold31 ($194 in chips)

Seat 8: voaustin1 ($117.80 in chips)

Seat 9: shostyfive ($187 in chips)

Seat 10: duffy45 ($116 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

voaustin1 posts blind ($1), shostyfive posts blind ($2).

 

Mawatar was dealt [AD,7D]

 

PRE-FLOP

duffy45 folds, jayjohnson5 bets $4, PacMan124 folds, mawatar calls $4, yumyum2 calls $4, finfan2953 calls $4, FoShizzleBoy folds, checkfold31 folds, voaustin1 calls $3, shostyfive calls $2.

 

FLOP [board cards JH,7H,AC ]

voaustin1 checks, shostyfive checks, jayjohnson5 checks, mawatar bets $15, yumyum2 folds, finfan2953 folds, voaustin1 folds, shostyfive folds, jayjohnson5 calls $15.

 

Gör en pottbet här och utgår ifrån att jag leder, om inte ett set har träffats givetvis.

 

TURN [board cards JH,7H,AC,2S ]

jayjohnson5 checks, mawatar bets $40, jayjohnson5 calls $40.

 

Tror fortfarande att jag leder så gör ca: en pottbet här med.

 

RIVER [board cards JH,7H,AC,2S,9H ]

Ett tredje hjärter kommer, tycker inte han har spelat direkt som om han hade färgdrag men, han kan givetvis ha ett set eller högre tvåpar också.

Men tycker ni att jag skall värdebetta här, och isåfall hur mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkar du så måste du checksyna och därför tror jag det är bäst att slänga ut ett stopbett/värdebett. Då lär du få veta vart du står...

 

Edit såg att du sitter sist. Hmm då skulle jag nog knacka 50% av gångerna beroende på read och värdebetta resten men då måste du kunna folda handen om du får omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han checkar till dig skulle jag betta 1/3-1/2-pott för det mesta. Ytterst få personer som försöker check-raisa rivern. Om han höjer dig har du dessutom en lätt fold (såvida jag inte har sett helt fel på stack-sizes).

Generellt sett tycker jag att man ska betta när det mesta tyder på att man har bäst hand. Ett lagom riverbet fördubblar nästan din profit om det blir synat (vilket det oftast blir av allt utom drag), så försök kräma ur lite mer värde!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkar du så måste du checksyna och därför tror jag det är bäst att slänga ut ett stopbett/värdebett. Då lär du få veta vart du står...

 

Edit såg att du sitter sist. Hmm då skulle jag nog knacka 50% av gångerna beroende på read och värdebetta resten men då måste du kunna folda handen om du får omslag.

 

skulle tänka liknande men med tanke på min egen spelstil skulle jag nog checka ca 65-70% av gångerna och höja resten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi gör en liten raise preflop. Kan betyda i stort sett vad som helst. Dock checkar han sen på flop, vilket kan betyda set eller total miss. Ev även Ax där x>9. Är bordet löst kan han säkert höja med sc eller Axs också.

 

Det intressanta är sen att han synar ner din höjning på både flop och turn med checksyn. Lite varning för monster men borde inte raisen komma på turn då? Luktar lite dragvarning här måste jag säga. Men har han odds att syna på turn isf? Det är väl precis för färg om jag är rätt på det. Men då måste han räkna med att hela din stack ryker in i högen typ.

 

Jag summerar det som att han sitter på Ax, pp eller färg. Där du slår både pp och Ax (antar jag). Det bästa är väl att slänga in en 50 till så lär du få se vad som händer. Dock tror jag enbart fold eller all-in är möjligt för honom. Tror du att du leder, ja in med 50 till, är du inte övervägande åt något håll, checka den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...