Gå till innehåll

Servern kraschar, startar om...


Takigawa

Recommended Posts

Spelade 4000€ guaranteen och efter ngn timma eller mer tar man en paus i turneringen för omstart av servern. Problemet är bara att turneringen aldrig kommer igång utan efter ett tag försvinner den bara från "Tournament fönstret" och man får tillbaka 40€ för inköpet.

 

Kommande kriktik är riktad till B2B snarare än Heypoker men skriver här iallafall. Tycker det är riktigt illa att man stänger ner turneringen trots att den varit igång så pass länge. Okej om det vore så att systemet inte pallar alls men när man drar igång "8000€ Guarantee" istället för att köra klart den gamla så tycker jag att det är riktigt illa. Det rör sig ju inte om så mkt pengar men principen att bara ge tillbaka inköpet tycker jag är kasst. Finns en hel del olika alternativ hur man kunde lösa detta snyggare...

 

Som avslutning kan jag väl ge ett tips på en bra förbättring i klienten. I "Lobbyn" borde det finnas ett statusfönster där man kan gå ut med information som exempelvis kring denna turnering. Riktigt störande att sitta och vänta på att det ska hoppa igång för att två timmar senare se att man fått en återbetalning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får dom som redan åkt ut tillbaka sitt inköp också? Annars måste det ju vara sjuuukt lönande att peta in sånna här "crasher" lite då och då.

 

Om du blev utslagen före allting dog så kvittar det väl? Du hade ju ändå ingen chans på prispengarna längre...

 

Det kvittar verkligen inte. Självklart ska alla ha pengarna tillbaka. Man använder ju principen att avbryta turneringen och ge tillbaka pengarna som att den aldrig spelats.

 

Om de som åkt ut inte får tillbaka pengarna så ska deras pengar isåfall fördelas i en prisstruktur till de som låg bra till när turneringen kraschade. Annars gör ju faktiskt B2B/skinnet profit på att det avbryts.

 

Detta lär nog aldrig blir ett problem, kan nästan lova att alla fick pengarna tillbaka... eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis fick alla tillbaks pengar det som däremot är obegripligt för mig är att dom som har åkt ut skall ha tillbaks sina pengar samt att dom som har gjort rebuys skall ha tillbaks sina. Självklart skall utslagna spelares pengar samt rebuys räknas in i totalen och sedan splittras på samtliga kvarvarande spelare. Allt annat är totalt felaktigt. Skrev följande inlägg i en granntråd nyss men märker att den passar in bättre här så jag klipper in texten i det här mailet också så kan någon vänlig moderator plocka bort det andra inlägget:

 

Kan bara hålla med tidigare talare. Det är riktigt, riktigt illa och om man dessutom lägger en freeroll för att "testa" stabiliteten och allt rasar på grund av det blir man ju bara trött.

 

Problem kan man ha men det som irriterar mig mest är bristen på information. Vi är bortskämda med HeyJohans suveräna support men när man sitter i turneringarna är den totalt bristfällig. Det som också stör mig att man inte hör någonting överhuvudtaget efteråt.

 

Jag har varit med om en krasch 1 (en) gång på Party Poker. På B2B har det varit mängder av krascher. När jag loggad in på morgonen dagen efter på Partykontot fick jag direkt upp en tydlig ursäkt och en väldigt tydlig uträkning på vad som återbetalats till mitt konto. Återbetalningen var baserad dels på hur många som var kvar i turneringen och dels procentuellt på hur många marker av totala antalet marker jag hade i min stack vid kraschen. Detta innebar att jag, om jag låg i täten, fick tillbaks betydligt mer än dom som var nära att åka ut. Det är ju ett självklart sätt att sköta återbetalningarna på. När jag nu tittar på mitt HeyPokerkonto ser jag att jag fått avgiften för 40 e turneringen returnerad. Vad händer med pengarna för de 10-tal som hade åkt ut när kraschen inträffade? Vad händer med de rebuys som hade gjorts? Jag har inte sett röken av min del av dom pengarna. Det kan väl inte vara så att man återbetalar pengar till deltagare som faktiskt åkt ut innan kraschen. Om så är fallet vill jag ha en förklaring till varför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ja, vad sjutton säger man.

 

Det är så sjukt trist att servrarna dyker varje gång de utsätts för lite belastning och vi trodde verkligen att det skulle funka igår.

 

B2B jobbar som tusan för att få det att funka, men uppenbarligen så finns det fortfarande mycket kvar att göra.

 

Låt inte det faktum att vi försöker vara tillmötesgående hålla tillbaka er kritik då det utan er feedback vore så mycket svårare att veta hur vi ska arbeta.

 

Vi filar på en någon form av kompensationsaktivitet för Heypokers spelare, men vågar heller inte lägga upp en freeroll innan vi vet att allt kommer att funka.

 

Jag hoppas att ni förstår att jag skäms som en hund när jag ser allt elände som vi åsamkar er och hoppas att ni orkar med oss och den instabilitet som vi just nu genomlider.

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaret.

 

Det jag dock saknar är svar på hur återbetalningen går till vid en sådan situation som hände igår på till exempel 40 e-turneringen. På grund av alla avbrott har jag lite dålig kolla på hur lång tid turneringen han hålla på i effektiv tid men jag tror alla gånger att det var mer än 30 minuter. Hur hanterar man turneringsavgifterna samt rebuysen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...