Gå till innehåll

Hur dela upp Handanalysforumet?


Nusseman

Hur vill du att vi delar upp handanalysgruppen?  

190 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur vill du att vi delar upp handanalysgruppen?

    • Fixed limit / Big bet (PL, NL)
    • Low stakes / High stakes


Recommended Posts

Ok, jag ska inte säga nåt om huruvida vi bör dela upp forumet efter high/low, det har redan sagts den andra tråden.

 

Dock, att fråga ska vi dela upp efter limit eller nivå är ju som att fråga ska vi dela upp mellan poker/fotboll eller mellan amatör/proffs. Självklart delar man upp så ett spel behandlas på ett ställe, och ett annat spel på ett annat ställe.

 

Amatörfotboll och -poker och

Proffsfotboll och -poker

 

eller

 

Amatör- och proffsfotboll och

Amatör- och proffspoker

 

Vilken verkar mest logisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att man sätter gränsen för highstakes vid 5/10, hur många HHs kommer man hitta där? 99% är under 1/2 känns det som.

 

Dela upp det efter NL/FL och så skriver man stakesen i rubriken precis som morberg säger, tex:

 

"NLT SH 1/2 - SC blir bra drag mot slaskpelle och mothugg".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att man sätter gränsen för highstakes vid 5/10, hur många HHs kommer man hitta där? 99% är under 1/2 känns det som.

 

Dela upp det efter NL/FL och så skriver man stakesen i rubriken precis som morberg säger, tex:

 

"NLT SH 1/2 - SC blir bra drag mot slaskpelle och mothugg".

 

Nja, vi har nog en del 5/10+ spelare som kanske börjar posta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att man sätter gränsen för highstakes vid 5/10, hur många HHs kommer man hitta där? 99% är under 1/2 känns det som.

 

Dela upp det efter NL/FL och så skriver man stakesen i rubriken precis som morberg säger, tex:

 

"NLT SH 1/2 - SC blir bra drag mot slaskpelle och mothugg".

 

Nja, vi har nog en del 5/10+ spelare som kanske börjar posta.

Skulle folk som spelar NL1000+ börja posta bara för att de får en egen grupp? Kanske, och förhoppningsvis, men jag tvivlar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FL skiljer sig mer från bigbet än vad smal lstakes skiljer sig från high stakes, som sagt.

Dessutom har sagts (men kan upprepas) att den stora majoriteten av HH redan är small stakes.

 

Skulle vi dela upp det i stake skulle vi få ett forum som liknar det vi har idag (small stakes) och ett glest men intressant forum (high stakes)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FL skiljer sig mer från bigbet än vad smal lstakes skiljer sig från high stakes, som sagt.

Dessutom har sagts (men kan upprepas) att den stora majoriteten av HH redan är small stakes.

 

Skulle vi dela upp det i stake skulle vi få ett forum som liknar det vi har idag (small stakes) och ett glest men intressant forum (high stakes)

ORD! Det var bättre uttryckt än mina försök, även om jag gillar att dra långsökta paralleller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan köra både och.

 

low stakes - fixed

low stakes - big bet

 

high stakes - fixed

high stakes - big bet

 

Ja helt rätt, fast omvänt! ;)

 

fixed-----low stakes

-----------high stakes

 

 

big bet-----low stakes

-------------high stakes

 

Jepp, som du föreslår blir nog snäppet bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Underkategorier fungerar som bekant inte, så vi kan inte stycka upp forumet hur mycket som helst, utan vi börjar lite lugnt med en uppdelning.

 

 

Programvaran stödjer ivarjefall kategori (eller grupp) och en underkategori. Idag finns dessa grupper "Aktuella Events", "Om Poker", "Poker sajter", "Spela Poker" och "Övrigt". Jag förslår att man lyfter upp "Handanalys" som idag ligger i gruppen "Om poker" och skapar en egen grupp för den. På så sätt får man lite större manöverutrymme och kan skapa underkategorier som bygger på det jag skrev i förra tråden.

 

Typ:

Texas - Cash - NL - SH

Texas - Cash - NL - FR

Texas - Cash - NL - HU

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Underkategorier fungerar som bekant inte, så vi kan inte stycka upp forumet hur mycket som helst, utan vi börjar lite lugnt med en uppdelning.

 

 

Programvaran stödjer ivarjefall kategori (eller grupp) och en underkategori. Idag finns dessa grupper "Aktuella Events", "Om Poker", "Poker sajter", "Spela Poker" och "Övrigt". Jag förslår att man lyfter upp "Handanalys" som idag ligger i gruppen "Om poker" och skapar en egen grupp för den. På så sätt får man lite större manöverutrymme och kan skapa underkategorier som bygger på det jag skrev i förra tråden.

 

Typ:

Texas - Cash - NL - SH

Texas - Cash - NL - FR

Texas - Cash - NL - HU

 

//Matte

 

Borde ju funka, men rätta mig om jag har fel. Bra förslag.

 

Sen skulle det vara mycket trevlig med lite fler grupper för andra vanliga spel

-Omaha

-7CS

-2-7TD

-5CD

-?

 

Dessa grupper skulle väl inte bli lika använda som texasgrupperna men det skulle ge en mer naturlig indelning än bara dela in i high/low-stakes oberoende av spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle det delas upp i highstakes/lowstakes så skulle nog intresset för lowstakes-delen försämras avsevärt.

 

Inte om det finns en slask där alla HA som inte följer reglerna hamnar. Då blir lowstakes-delen kvalitativ och mer intressant. Dåliga HA skickas till exempelvis pokerresultat, som idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Underkategorier fungerar som bekant inte, så vi kan inte stycka upp forumet hur mycket som helst, utan vi börjar lite lugnt med en uppdelning.

 

 

Programvaran stödjer ivarjefall kategori (eller grupp) och en underkategori. Idag finns dessa grupper "Aktuella Events", "Om Poker", "Poker sajter", "Spela Poker" och "Övrigt". Jag förslår att man lyfter upp "Handanalys" som idag ligger i gruppen "Om poker" och skapar en egen grupp för den. På så sätt får man lite större manöverutrymme och kan skapa underkategorier som bygger på det jag skrev i förra tråden.

 

Typ:

Texas - Cash - NL - SH

Texas - Cash - NL - FR

Texas - Cash - NL - HU

 

//Matte

 

Låter ju super!

 

och BTW, om jag läser en intressant HH idag så sitter jag och kollar upp folket som kommenterar. Typ vilken nivå de lirar på osv. och värderar deras kommentarer därefter.

 

Så mitt förslag: Skit i att dela på high/low och kräv att alla som postar har en liten presentation i profilen, typ vart man lirar och på vilken nivå. Detta för att jag som lirar smallstakes (NL50) gärna vill få kommentarer av folk som lirar lite högre/är bättre, de få gånger jag postar en HH.

 

(vart går gränsen för small/high, jag säger mellan NL50 och NL100, för folk på NL100 postar väl inte så dumma HHs?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...