Gå till innehåll

TV: "Pokerlandet" på svt.se


aglo

Recommended Posts

hur lång är den?

 

55 minuter

 

Märkligt att alla proffsen utom Ken verkar ha ett så kul liv efter de hade åkt ur, grabbarna som bodde i huset o lirade nätpoker till frukost, görskoj ju!!!

Storåkers grät ju inte efter att ha åkt ur, tog sig ett dopp i poolen, fixade en bärs o lite polare o lite brudar.

Ken verkade mer luttrad o bitter, typiska anklagelser när man åkt ur, motståndaren är tomte, har tur etc etc, men jag tror att det rätt ofta handlar om flips och röta i så stora turneringar så vad gnäller han på? Kanske han inte vinner lika mycket när motståndet blir tuffare.

 

Coolaste killen var Erik Friberg, lugn sansad och fanatiskt rik...., man skulle gärna vilja vara som han istället för å harva med sitt jobb för

15 k/månad. Skulle vilja stoppa in 8k € i en pott nån gång, få syn av 8 st LAG-tomtar, med en färdig str8 flush och sen bara götta mig en stund.

 

 

Poker är kul, kommer alltid att vara kul när man spelar det, är det inte kul och man inte kan ta motgångar ska man inte lira poker.

 

Have fun!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 205
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hur lång är den?

 

55 minuter

 

Märkligt att alla proffsen utom Ken verkar ha ett så kul liv efter de hade åkt ur, grabbarna som bodde i huset o lirade nätpoker till frukost, görskoj ju!!!

Storåkers grät ju inte efter att ha åkt ur, tog sig ett dopp i poolen, fixade en bärs o lite polare o lite brudar.

 

Seriöst. Jag fick mer uppfattningen av en person som Storåker som en ytterst vilsen personlighet som helt snöat in sig. Dessa killar i huset verkade ju knappast ha ett särskilt "kul" liv heller, som du beskriver det. Jag menar, han hade väl bott där ett bra tag, och ändå aldrig ens hälsat på någon av grannarna. Visst kan man väl gilla poker, men att sitta inne och grinda huvudet av sig för att sedan dra vidare o lira poker någon annanstans känns inte så lockande i längden. Socialt?

 

Erik Sagström däremot verkade ha lite mer koll på sitt liv. Bara en sak som att han hade flickvän gjorde intryck iallafall på mig.

 

Kalla mig avundsjuk men flera av de medverkade personerna i den här dokumentären verkade aningen tragiska som verkligen gett upp allt för pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AAisking

 

 

Coolaste killen var Erik Friberg, lugn sansad och fanatiskt rik...., man skulle gärna vilja vara som han istället för å harva med sitt jobb för

45 k/månad. Skulle vilja stoppa in 8k € i en pott nån gång, få syn av 8 st LAG-tomtar, med en färdig str8 flush och sen bara götta mig en stund.

 

 

Poker är kul, kommer alltid att vara kul när man spelar det, är det inte kul och man inte kan ta motgångar ska man inte lira poker.

 

Have fun!!

 

Ojojoj... stackars liten som måste slita stjärten av sig för ynka 45 000/mån. Hur kan du känna dig motiverad att ens gå upp på morgonen för den lönen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt jag kan bara höra ljudet änsålänge! men det fixar jag snart säkert hmm! men iallafall va i helvete är det frågan om med han som berättar!!! är det ett jävla skämt eller har alla som jobbade med produktionen haft totalt hjärnsläpp o missat att denna gayrösten är sjukt fel för dena doku....!!!!! stör mig så inihelvete på idioten och hörde att han sa att alla som kommit hit har 10 tusen dollar över vilket 200 svenskar hade! dock nämnde han inget om sat till tävling som dom flesta säkert fått sin plats från, stör mig mycket på folk som inte tar reda på riktig fakta innan dom gör ett repotage, dokumentär

(kan hända att han nämner det senare dock, vill först ha bild innan jag ser eee hör mera av filmen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AAisking

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

55 minuter

 

 

 

 

Ojojoj... stackars liten som måste slita stjärten av sig för ynka 45 000/mån. Hur kan du känna dig motiverad att ens gå upp på morgonen för den lönen...

 

 

 

 

sry skrev en 4:a ist f en 1:a, lite problem med knapparna på keypaden, men drömmen lever ju så det kanske var mitt undermedvetna som talade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst. Jag fick mer uppfattningen av en person som Storåker som en ytterst vilsen personlighet som helt snöat in sig. Dessa killar i huset verkade ju knappast ha ett särskilt "kul" liv heller, som du beskriver det. Jag menar, han hade väl bott där ett bra tag, och ändå aldrig ens hälsat på någon av grannarna. Visst kan man väl gilla poker, men att sitta inne och grinda huvudet av sig för att sedan dra vidare o lira poker någon annanstans känns inte så lockande i längden. Socialt?

 

Okej, jag fick en helt annan uppfattning. När jag såg de tre personerna sitta och grinda poker på 5 bord samtidigt som de käkade hamburgare tänkte jag att det är mitt drömliv just nu :D

 

Tänk att bara dra till ett varmt land, nöta som en tok hela dagarna och sedan ta någon promenad eller göra något skoj med polarna på kvällen. Den "nya generationen" pokerspelare vill leva sådär tror jag. Pokerproffs innebär inte bara att man lirar livepoker med de bästa proffsen längre.

 

Grinda är livet och har aldrig fått så mkt sug att spela som jag fick efter den dokumentären. Synd att ingen av mina IRL-polare lirar poker bara :( Är så grymt mycket roligare att grinda tillsammans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undra hur mycket Sagström gav servitören i dricks, såg ut att var en rulle dollars. 8-)

 

Kommer att bli ett kultprogram. Det vore kul om de gjorde en uppföljning om si så där 5 år för att se hur det har gått för spelarna. Hälften gulat ^^

 

Den mer spännande frågan vore vad kilölen med berättarrösten gör. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAg försökte spela in den förut med Camtasia, men fick ingen bild... Tänkte att det är för att den är kopieringsskyddad på något sätt.

 

Vore kul att ha den som en mpg fil eller något. Någon som har lyckats spela in den och vill dela med sig? :)

 

Ladda ner ett program som heter CocSoft Stream Down, med den funkar det fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...