Stahl Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Finns det något slappare än socionomutbildningen? Citera
Hjort Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Studievägledare eller något i den stilen brukar de väl kallas. Kuratorn är den jäveln man får gå till när man bearbetat den lille krullhårige grabben med brillor i klassen. Alternativt när man är den lille krullhårge grabben med brillor... Finns det något slappare än socionomutbildningen? Vet inte, lutar åt litteratur"vetenskap" men slapphetsSM är det riktigt hård konkurrens i. Citera
Gekko Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Jag har tidigare läst civilingengör men nu pluggar jag ekonomi... Imo är det helt klart det lökigaste man kan läsa. Sen tycker jag att utbildningen är väldigt trivial i många avsende, så man kommer väldigt lungt med lite sunt förnuft och en hyffsad allmänbildning. Som ett plus i kanten kan nämnas att det är ofta rätt mycket halvpantade blonda Stockholms tjejer som läser ekonomprogramet, vilket gör att man har en rätt bra utsikt på rasterna Lycka till! Citera
Baloos Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Läs lite grundläggande mattekurser på halvfart om du har lite fallenhet, algebra, analys. De går att peta in senare i nästan alla utbildningar som ekonomi, civngenjör, naturvetare. Det lökigaste jag träffat på är idéhistoria, du sitter och lyssnar på när en gammal farbror berättar sagor från antiken. Sen går du och skriver ner sagorna på ett papper(hemma), lämnar in och du är godkänd. Citera
Cyntax Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Det lökigaste jag läst måste vara Teoretisk Filosofi. Tänk dig att du sitter i en stor bubbla och drömmer, röker gräs och filosoferar. Sen skriver du ner lite drömmar på ett papper under 1-5 veckor och lämnar in... keep on dreaming. Citera
Kenan83 Postad 11 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2006 Det lökigaste jag läst måste vara Teoretisk Filosofi. Tänk dig att du sitter i en stor bubbla och drömmer, röker gräs och filosoferar. Sen skriver du ner lite drömmar på ett papper under 1-5 veckor och lämnar in... keep on dreaming. And we have a winner Citera
Recommended Posts