fiskpatte747 Postad 9 Februari , 2006 Rapport Postad 9 Februari , 2006 Hej! Nu kanske det redan finns en tråd om detta och då ursäktar jag. Jag är ganska ny inom poker och hänger mest på olia freerolls. Lirat några sit and go och några turneringar. Då till min fråga: Jag har börjat läsa Glimnes pokerhandboken och läser om odds. Räknar man dom from floppen eller redan från starthanden? Det går väl inte t.ex. att avgöra vinstoddsen med endast hålkort? MVH Petter * Flytt till Nybörjarfrågor - QoS * Citera
Reaper Postad 10 Februari , 2006 Rapport Postad 10 Februari , 2006 Odds, % m.m går att räkna från vilken gata som helst. Men är juh svårare juh färre kort som är uppe (och du vet juh aldrig exakt vad motståndaren har). Pottodds är juh ett måste att veta, tom preflop ifall det är värt att syna med 65 suited eller ej... Finns väl ett antal program som kan räkna ut vinstprocent.. tex pokerstove. ett exempel: PREFLOP: Board: Dead: equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 82.6366 % 82.36% 00.27% { AdAh } Hand 2: 17.3634 % 17.09% 00.27% { KdKh } FLOP: Board: As Ks Jd Dead: equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 94.8485 % 94.04% 00.81% { AdAh } Hand 2: 05.1515 % 04.34% 00.81% { KdKh } osv Så allt detta kan du räkna preflop/postflop/turn Hoppas jag gjort någon form av klarhet i din fråga. Citera
Aeis Postad 10 Februari , 2006 Rapport Postad 10 Februari , 2006 Finns det någon version som är gratis var man kan se vinstchansen i % på olika sajter? Citera
Reaper Postad 10 Februari , 2006 Rapport Postad 10 Februari , 2006 Pokertracker och Pokeroffice kostar juh pengar (dom 2 största jag vet något om), men man kan juh köra en "provperiod" och se vad man tycker. Rockar hårt iaf, alltså värt varje $ det kostar Nån som är helt gratis och ger live % vet jag inte om det finns, rätta mig om jag har fel Citera
Jaws Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 Odds, % m.m går att räkna från vilken gata som helst. Men är juh svårare juh färre kort som är uppe (och du vet juh aldrig exakt vad motståndaren har). Pottodds är juh ett måste att veta, tom preflop ifall det är värt att syna med 65 suited eller ej... . Vad ska det va för odds då för att vara värt att syna med tex 64s 54s? Citera
Recommended Posts