Gå till innehåll

Hur lång tid kan det ta?


Jensation

Recommended Posts

låt oss säga att jag börar lira med en BR på 200$

jag börjar lira på Texas NL 10 hur lång tid brukar de då ta att gå upp emellan nivåerna. jag förstår att det varierar beroende på hur bra man är osv. men om man är bättre än ca 75% av alla som spelar på denna nivå. och sen så går jag upp till NL 25 och samma sak gäller där. jag är bättre än 75% av spelarna. En uppskattning från er mer erfarna spelare, hur lång tid kan de ta innan jag är på NL 100? 4-5månader? eller ännu mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två veckor till en månad om du spelar varje dag.

Tycker att du borde sänka bankrullekraven om du är såpass bra och gå in på NL 25 direkt.

 

lite optimistiskt? om man ska följa bankrulle-"krav" på 3000 BB har han tjänat ordentligt med stålar på så låga nivåer på kort tid.

kanske inte är helt orealistiskt att pluss typ 20K SEK på två veckor på microlimit, men särskilt många gör det nog inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Visst finns det siffor på att ca 90% förlorar på pokern, vilket borde innebära att om man bara är bättre än 75% av motspelarna så kommer man ändå att gå minus.)

 

Vad har du för tidigare erfarenhet? Bara lirat playmoney och nu tänkt satsa hårt på cashgames? Frågorna du ställer är sådana som man borde få svar på om man spelat mycket och vinnande. (Ja jag vet att detta är nybörjardelen på forumet)

 

Eftersom vi inte vet din vinststatistik bb/100 händer, är det svårt att göra en uppskattning på hur mycket och hur snabbt du kommer att vinna.

 

Försök att stabilisera dig på en nivå och hitta pluset där, när du tjänat ihop tillräckligt för att kunna göra ett försök på nästa nivå upprepar du proceduren. Låt det ta sin tid stirra dig inte blind på vad andra gör och lyckas med.

 

Hur många bord spelar du på? Ju fler bord du spelar desto snarare kommer du kunna gå upp i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Visst finns det siffor på att ca 90% förlorar på pokern, vilket borde innebära att om man bara är bättre än 75% av motspelarna så kommer man ändå att gå minus.)

 

Vad har du för tidigare erfarenhet? Bara lirat playmoney och nu tänkt satsa hårt på cashgames? Frågorna du ställer är sådana som man borde få svar på om man spelat mycket och vinnande. (Ja jag vet att detta är nybörjardelen på forumet)

 

Eftersom vi inte vet din vinststatistik bb/100 händer, är det svårt att göra en uppskattning på hur mycket och hur snabbt du kommer att vinna.

 

Försök att stabilisera dig på en nivå och hitta pluset där, när du tjänat ihop tillräckligt för att kunna göra ett försök på nästa nivå upprepar du proceduren. Låt det ta sin tid stirra dig inte blind på vad andra gör och lyckas med.

 

Hur många bord spelar du på? Ju fler bord du spelar desto snarare kommer du kunna gå upp i nivå.

 

Ska ta reda på min bb/100. jag har inga problem att multitabla 4+ bord. Så jag måste altså slå 90% av alla spelare.. inga problem! =D jag får helt enkelt se till att fixa det! Ska genast sätta igång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låt oss säga att jag börar lira med en BR på 200$

jag börjar lira på Texas NL 10 hur lång tid brukar de då ta att gå upp emellan nivåerna. jag förstår att det varierar beroende på hur bra man är osv. men om man är bättre än ca 75% av alla som spelar på denna nivå. och sen så går jag upp till NL 25 och samma sak gäller där. jag är bättre än 75% av spelarna. En uppskattning från er mer erfarna spelare, hur lång tid kan de ta innan jag är på NL 100? 4-5månader? eller ännu mer?

 

Lol, optimist, "bättre än 75%" det tror jag inte du kan säga, har du en BR på 200 kommer du att gula, en, två, tre, tio gånger, lugnt, sätt in mer bara...

 

 

Det kanske är du som är fisken

 

looool

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här gjorde jag iaf. , jag skulle testa och se hur mycket jag kunde göra 10Euro till eftersom detta var en giveaway på Betandgame.

 

Jag började spela på 0.10/0.20 borden och när jag hade 2 inköp spelade jag 2 bord och när jag kom upp i 3 inköp så spelade jag tre bord. Sedan höll jag mig där och grindade mig upp till 750euro och sedan började jag spela 0.25/0.50 och spelade mig därifrån upp till ungefär 1200euro. Under denna tiden spelade jag några MTT´s och skottade på högre nivåer. Dock så började skotta alldeles för högt och gulade nästan hela rullen. Sitter nu igen och spelar 0.10/0.20. Allt detta lyckades jag på ungefär 2veckors tid sedan sattes tilten igång.

 

Spelade endast NL, SH i 8h/dag. Plus MTT's.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här gjorde jag iaf. , jag skulle testa och se hur mycket jag kunde göra 10Euro till eftersom detta var en giveaway på Betandgame.

 

Jag började spela på 0.10/0.20 borden och när jag hade 2 inköp spelade jag 2 bord och när jag kom upp i 3 inköp så spelade jag tre bord. Sedan höll jag mig där och grindade mig upp till 750euro och sedan började jag spela 0.25/0.50 och spelade mig därifrån upp till ungefär 1200euro. Under denna tiden spelade jag några MTT´s och skottade på högre nivåer. Dock så började skotta alldeles för högt och gulade nästan hela rullen. Sitter nu igen och spelar 0.10/0.20. Allt detta lyckades jag på ungefär 2veckors tid sedan sattes tilten igång.

 

Spelade endast NL, SH i 8h/dag. Plus MTT's.

 

Klarade du det där utan downswings? jag skulle testa me 10 dollar, när jag kom till 250 så fick jag en rejäl downswing.. sen så har jag för mig att jag gulade.. efter ett par dagar.. minns inte riktigt men det var ungefär så =) dock en bra prestation av 10 dollar.. =) Roligt att föra sånna projekt :D försöker göra så lite pengar som möjligt till så mkt.. satte in 1 dollar engång, råkade torska första potten å låg på 30c.. sen efter nån timma hade jag 50 dollar.. från 30c, liten men tuff som det heter.. tacka vet jag det än att göra 1000 dollar till 2000 :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan ju prova att gå upp i nivå när du har tillräcklig bankrulle för nästa steg. eller när du fullkomligt krossar motståndet kanske det känns meningslöst att stanna kvar.

 

Förlåt? är inte det Drömmen??? vart vill man inte sitta än där man krossar allt motstånd??!?!?!??!??!?!?! :shock:

 

Det känns väl tämligen meningslöst att sitta och nöta 0.01-0.02 även fast du krossar den nivån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Visst finns det siffor på att ca 90% förlorar på pokern, vilket borde innebära att om man bara är bättre än 75% av motspelarna så kommer man ändå att gå minus.)

 

 

Lär er räkna!

 

Är du bättre än 75% av spelarna går du visst plus, och det ganska rejält.

 

Du kan inte räkna på det sättet bara för att siffran 75 är mindre än 90... Så länge det sitter någon vid bordet som är sämre än dig så kommer du på lång sikt att gå plus, om än kanske inte svindlande mycket!

 

Men antag exempelvis att du spelar fullring, 10 personer. Är du bättre än 75% av spelarna vid bordet innebär detta avrundat att du är bättre än c:a 7 eller 8 av medspelarna vilket ju är riktigt bra. Okej, det finns en eller två som är bättre än dig med det spelar ingen större roll, du kommer ändå att plussa eftersom ni är tre personer som skall dela på 7 fiskars stackar. Det finns inte bara en vinnare vid pokerbordet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...