lagerhult Postad 9 Februari , 2006 Rapport Share Postad 9 Februari , 2006 Total number of players : 10 Seat 2: Burt_Tastic ( $93.23 ) Seat 3: Tetrapod ( $24.20 ) Seat 4: ukykeeper200 ( $43.10 ) Seat 5: lagerHLTs ( $48.50 ) Seat 6: gybe77 ( $68.05 ) Seat 7: Roy_Bhasin ( $78.75 ) Seat 8: rbrtssuz ( $33.70 ) Seat 9: chuckrock ( $52.70 ) Seat 10: stunnin111 ( $105.97 ) Seat 1: totalgoof06 ( $49.50 ) lagerHLTs posts small blind [$0.25]. gybe77 posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to lagerHLTs [ Kh Ks ] >You have options at Table 65125 Table!. Roy_Bhasin raises [$2]. rbrtssuz folds. chuckrock folds. stunnin111 calls [$2]. totalgoof06 folds. Burt_Tastic folds. Tetrapod folds. ukykeeper200 folds. lagerHLTs raises [$5.75]. gybe77 folds. Roy_Bhasin calls [$4]. stunnin111 calls [$4]. ** Dealing Flop ** [ Qd, Js, 4h ] lagerHLTs bets [$13]. Roy_Bhasin calls [$13]. >You have options at Table 65125 Table!. >You have options at Table 65125 Table!. stunnin111 could not respond in time.(disconnected) stunnin111 folds. ** Dealing Turn ** [ 3c ] vad ska ja göra här....har ingen read på killen men efteromsatt han synar min re-raise så borde han ha A-K, K-K, Q-Q, J-J kanske 10-10(och tveksam A-Q kan vara en tomte) ska jag ställa med mina sista $29 lr äre check-call/checkfold som gäller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 9 Februari , 2006 Rapport Share Postad 9 Februari , 2006 Om han e lite agg kan du c/r annars ställer jag bara rakt av Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 9 Februari , 2006 Rapport Share Postad 9 Februari , 2006 Alldeles för många som överspelar AJ/AQ/AK för att man ska checkfolda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lagerhult Postad 10 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 10 Februari , 2006 Jag ställde och killen satt med Q_Q som väntat och rivrade in kåken också.. =( tänkte bara hur ma ska undvika det här händer ju hela tiden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trolldeg Postad 10 Februari , 2006 Rapport Share Postad 10 Februari , 2006 Jag ställde och killen satt med Q_Q som väntat och rivrade in kåken också..=( tänkte bara hur ma ska undvika det här händer ju hela tiden Går inte undvika. Reloada och se glad ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 10 Februari , 2006 Rapport Share Postad 10 Februari , 2006 ä du osäker kan du ju alltid check calla så loosar du iaf minimum för fold ä helt uteslutet. HAde jag haft 3Q hade jag aldrig gått All-in utan försökt få ut max av motståndaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
serenity Postad 10 Februari , 2006 Rapport Share Postad 10 Februari , 2006 Jag ställde och killen satt med Q_Q som väntat och rivrade in kåken också..=( tänkte bara hur ma ska undvika det här händer ju hela tiden Går inte undvika. Reloada och se glad ut. Frågan är om det är nåt +EV på det egenligen - man bör förlora fler sådana här potter än man vinner om Fi synar, det var väl det som var målet med all in antar jag. Som några häromkring brukar säga... Vilka händer som är sämre än din synar? Efter en sån reraise luktar det KK/AA om dig lång väg så syn med top pair känns inte så aktuellt IMO. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trolldeg Postad 13 Februari , 2006 Rapport Share Postad 13 Februari , 2006 Jag ställde och killen satt med Q_Q som väntat och rivrade in kåken också..=( tänkte bara hur ma ska undvika det här händer ju hela tiden Går inte undvika. Reloada och se glad ut. Frågan är om det är nåt +EV på det egenligen - man bör förlora fler sådana här potter än man vinner om Fi synar, det var väl det som var målet med all in antar jag. Som några häromkring brukar säga... Vilka händer som är sämre än din synar? Efter en sån reraise luktar det KK/AA om dig lång väg så syn med top pair känns inte så aktuellt IMO. Det finns många händer som kan syna som är sämre än KK här. Förövrigt, slår du bara om med AA/KK preflop så tappar du nog en hel del värde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts