Jaws Postad 8 Februari , 2006 Rapport Share Postad 8 Februari , 2006 Inte fan kan man väll folda den här handen? Spela jag den rätt? e väll bara att trycka in degen? HERO (EUR 88,10 in seat 1) dawwas1 (EUR 96,00 in seat 2) Patzer (EUR 75,68 in seat 3) Potcomited (EUR 100,00 in seat 4) fuugly2 (EUR 130,20 in seat 5) _1986_ (EUR 165,53 in seat 6) Dealer: dawwas1 Small Blind: Patzer (0,50) Big Blind: Potcomited (1,00) Blind out of turn: fuugly2 (1,00) HERO was dealt: Ah - Ad fuugly2 Check _1986_ Fold HERO Raise (3,25) dawwas1 Call (3,25) Patzer Fold Potcomited Fold fuugly2 Fold Flop 3d - 2c - Kc HERO Bet (8,00) dawwas1 Raise (16,00) HERO Raise (16,00) dawwas1 All-In (76,75) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dahlberg Postad 8 Februari , 2006 Rapport Share Postad 8 Februari , 2006 tcshhaaaa. vad väntar du dig att han ska ha om han först höjer din bet sen höjer din kontrahöjning. Jag tror inte att han sitter med AK iallafall. Din första höjning kan man ju kanske tolka som ett CB, men när du sedan höjer honom ytterligare en gång börjar det bli ganska uppenbart att du har en hand, och en ganska bra en dessutom. Tror du att han skulle pilla in alla sina marker troendes att AK skulle stå i det läget?? jag tror han har 33 eller 22. KK skulle vart en raise preflop.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 8 Februari , 2006 Rapport Share Postad 8 Februari , 2006 Ja det är knappast någon självklarhet att man inte kan lägga sig här. Mot nån som semibluffar massa och spelar toppar stenhårt blir väl synen lite enklare dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wharic Postad 8 Februari , 2006 Rapport Share Postad 8 Februari , 2006 Den enda handen du slår är ju AK. Om han gjort liknande moves med TPTK och visat ointresse för vad andra spelare kan ha så är väl en syn möjlig men inte självklar. Är han en riktig gimp som synar en preflop höjning med A5s tex så kan han väl tänkas ha ett färgstegdrag. Sätt dig i hans skor. Vad förväntar han sig att få en syn av? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baloobas Postad 8 Februari , 2006 Rapport Share Postad 8 Februari , 2006 Med halva stacken inne redan. Ställ in o klonka om du ligger efter. EDIT: jag tror han har 33 eller 22 Jag tror det finns många andra händer han kan ha. I detta fallet har han självklart 33 eftersom handen inte hade postats annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 8 Februari , 2006 Rapport Share Postad 8 Februari , 2006 Höj mer preflop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dahlberg Postad 8 Februari , 2006 Rapport Share Postad 8 Februari , 2006 EDIT: jag tror han har 33 eller 22 Jag tror det finns många andra händer han kan ha. say what?? skulle han spela så med QQ/JJ/TT??? ser inte så värst många fler händer som skulle spela så. kanske ett färgdrag om jag ska sträcka mig lite, men inte mycke mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jaws Postad 8 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 Februari , 2006 HÄr kommer resultatet Villken nisse ville strypa han när jag såg hanns K2 HERO shows: Ah - Ad (a pair of aces) dawwas1 shows: 2s - Ks (two pairs, kings and deuces) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 8 Februari , 2006 Rapport Share Postad 8 Februari , 2006 EDIT: jag tror han har 33 eller 22 Jag tror det finns många andra händer han kan ha. say what?? skulle han spela så med QQ/JJ/TT??? ser inte så värst många fler händer som skulle spela så. kanske ett färgdrag om jag ska sträcka mig lite, men inte mycke mer. Färgdrag eller stegdrag kan han mycket väl ha. Har han tvåpar har ju hero rätt många outs ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dahlberg Postad 8 Februari , 2006 Rapport Share Postad 8 Februari , 2006 ok, ponera att han har stegdrag. Då synar han alltså en höjning preflop med 54. (det funkar väl) han dubblar en pottbet, han ställer in efter en reraise!!! (funkar?? vette hundan) jag tycker att det skulle vara så fruktansvärt knasigt spelat. men det finns väl nån bra formel som friskriver det spelet med... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 8 Februari , 2006 Rapport Share Postad 8 Februari , 2006 Låter som standardspel med 45s, om du byter ut dubblingen mot ett pottomslag. Fungerar finfint, framförallt mot folk som viker AA i detta läget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baloobas Postad 8 Februari , 2006 Rapport Share Postad 8 Februari , 2006 HÄr kommer resultatet Villken nisse ville strypa han när jag såg hanns K2 Som sagt. Man kan inte sätta en person på så snäva hd:s på denna nivån som många försöker med. Har man AA och floppen kommer som den gjorde, skulle jag trycka i 9/10 fall. Mycket bättre kan inte floppen bli. Måste till reads på personen att han är solid för att jag skulle kunna folda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jaws Postad 8 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 Februari , 2006 HÄr kommer resultatet Villken nisse ville strypa han när jag såg hanns K2 Som sagt. Man kan inte sätta en person på så snäva hd:s på denna nivån som många försöker med. . Nä det e fan omöjligt om man inte ser korten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dawwas Postad 9 Februari , 2006 Rapport Share Postad 9 Februari , 2006 Jag tycker det är en enkel fold. Särkilt mot en spelare som spelar motståndarna o inte korten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 9 Februari , 2006 Rapport Share Postad 9 Februari , 2006 Jag tycker det är en enkel fold. Särkilt mot en spelare som spelar motståndarna o inte korten Men då kanske han inte ens tittat på korten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 9 Februari , 2006 Rapport Share Postad 9 Februari , 2006 Höj mer preflop. håller med...är inte höjningen pre väl liten med tanke på att en spelare postat out of turn? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 9 Februari , 2006 Rapport Share Postad 9 Februari , 2006 japp mer höjning pre-flop löser alla problem i världen! Nä, i detta läget gäller read efter flopp. När du blev re-re-raisad all in, gäller det nog att släppa haden. AA är fortfarande bara ett par. Givetivs beroende på spelare, men 95% gångerna är du slagen här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts