hulken^ Postad 27 Oktober , 2004 Rapport Postad 27 Oktober , 2004 Hej! Åkte på en smäll igår under en turnering. En kille kommer till bordet med en rejäl summa chips. Efter ett tag märker jag att han lirar väldigt loose och synar och raisar allt. Efter att ha vunnit en tredjedel av hans chips catchar jag A och Q . Ingen raise, ja raisar med en relativt stor summa eftersom jag är i late position. Den synglada gubben synar glatt, och på floppen kommer A Q 4. Två par tänker jag, o raisar hårt som fan för att få in så mkt cash som möjligt, han går all in, ja synar, och så sitter han på triss i fyror . Borde jag spelat annorlunda? Mvh Hulken^ Citera
Notbadatall Postad 27 Oktober , 2004 Rapport Postad 27 Oktober , 2004 Det är tyvärr sånt som händer när man spelar poker är jag rädd för och Murphy´s law brukar säga att de som man vill straffa mest för deras spelstil i princip alltid straffar en tillbaka är jag rädd för. Nja det var väl inte så mycket annat du kunde göra, det känns som enda handen som slår dig i det här läget är 44 och "tomten" kunde ju förmodligen även haft A4, AJ, AT osv. Citera
hulken^ Postad 27 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2004 Blir så himla less på dessa synare som inte förtjänar ett öre Citera
Nidson Postad 27 Oktober , 2004 Rapport Postad 27 Oktober , 2004 Men om nu era stackar var stora så gjorde han ju knappast ett alltför stort misstag då han synade ditt raise med ett litet pocketpar. Men visst, drygt var det ju. Citera
hulken^ Postad 27 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2004 Jag raisade mkt för våran del Citera
Albert Postad 27 Oktober , 2004 Rapport Postad 27 Oktober , 2004 ...Murphy´s law brukar säga att de som man vill straffa mest för deras spelstil i princip alltid straffar en tillbaka är jag rädd för. Murphys Lag säger: Det som KAN gå fel, det går även fel. Citera
Hjort Postad 27 Oktober , 2004 Rapport Postad 27 Oktober , 2004 Men om nu era stackar var stora så gjorde han ju knappast ett alltför stort misstag då han synade ditt raise med ett litet pocketpar. Men visst, drygt var det ju. Stora stackar i turneringar är ju typ 30bb-60bb så jag skulle nog gissa att han gjorde ett rätt stort misstag som synade med fyrorna. Åtminstone om enda anledningen han gjorde det var att hoppas på set. Att syna och trycka in på floppen behöver inte vara dåligt. För övrigt finns det inte en chans att jag släpper topptvå i en turnering när potten blivit höjd preflopp. Knappast i cashgame heller för den delen. Blir så himla less på dessa synare som inte förtjänar ett öre Det beror nog på att du inte förstår spelets natur. Att vara en bra spelare innebär att man är duktig på att övertala andra om att ge en 1000 kr 5 gånger för varje 3 gånger man själv ger dem 1000 kr. Det innebär inte att man övertalar dem att ge en 1000 kr och att själv aldrig ge något tillbaka. Tänk på det som att du säljer lotter, det hela är mycket lönande men du måste också betala ut vinst ibland. Citera
hazeelnut Postad 27 Oktober , 2004 Rapport Postad 27 Oktober , 2004 Jag skulle nog inte raisa hårt som fan på floppen. Inte om du med "hårt som fan" menar överbetta potten i alla fall. Om du bettar lite mindre än pot är det större chans att han försöker bluffa plus att du nog får mer pengar från en dam eller annat underpair. Om det är som du säger att han synar allt kommer du ju ändå få honom all-in om han har ett ess. Det du vill göra är maximera vinsterna mot händer som KJ, QT, 99 eller 67s. Sen hoppas jag att du inte postade för att få höra hur du skulle undvika att förlora stacken med topp tvåpar mot set i en höjd pot i en turnering mot en kille som synar allt. Citera
hulken^ Postad 27 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2004 Nej klart inte Jag är rätt ny så jag undrade hur mkt man ska raisa o så i dessa lägena. Citera
Recommended Posts